Страница 1 от 9
Кондензатор с/у другите
Публикувано: ср май 11, 2011 12:26 am
от Светлинис
Суперкондензатор с 48 ватчаса на килограм /това е повече от оловните акумулатори/ и 21 кВт/кг при все още удивителнен за суперкондензаторите относителен капацитет от 14 Вт-ч/кг. А може би е по-лесно да се направи сам кондензатор, отколкото оловен акумулатор? на руски език
http://www.membrana.ru/particle/16121
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: ср май 11, 2011 8:22 pm
от lz1tar
Някъде 1987 или 1988г дадоха по новините Лада която палеше с кондензатор вместо акумулатор,но уточниха че центровката трябва да е добра.След това нищо повече не се чу.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 7:12 am
от ArturDent
Пропускате нещо.
Замисляли ли сте се защо в автомобилите се използват оловни акумулатори, а не NiMH или Li-ion, като на GSM. Последните имат много по-голям капацитет и живот, сухи са, не искат обслужване... Технологията се разви много с разните преносими устройства, цените им паднаха ....
Ами причината е че всички те имат в пъти по-малък пусков ток от оловните, т.е. не могат да развъртят двигателя отначало.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 9:25 am
от bycec
Съвременните стартери в повечето случаи са с вграден редуктор, такаче на ел.мотора не му е неоходим голям пусков ток.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 11:22 am
от ArturDent
Айде, помисли малко и тогава пиши, но не забравяй че имаш една константа и тя се нарича напрежение.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 12:51 pm
от Тани
ArturDent написа:Пропускате нещо.
Замисляли ли сте се защо в автомобилите се използват оловни акумулатори, а не NiMH или Li-ion, като на GSM. Последните имат много по-голям капацитет и живот, сухи са, не искат обслужване... Технологията се разви много с разните преносими устройства, цените им паднаха ....
Ами причината е че всички те имат в пъти по-малък пусков ток от оловните, т.е. не могат да развъртят двигателя отначало.
Кондензаторите могат да отдадат и да приемат много по-голям ток за много по-кратко време от оловните акумулатори ! Замисли се защо се ползват кондензатори с огромен капацитет на мощните автомобилни аудио усилватели. Също така се ползват суперкондензатори в електроавтомобилите , за да компенсират недостатъците на акумулаторите от какъвто и вид да са!
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 3:47 pm
от ESPACE
ArturDent написа:Пропускате нещо.
Замисляли ли сте се защо в автомобилите се използват оловни акумулатори, а не NiMH или Li-ion, като на GSM. Последните имат много по-голям капацитет и живот, сухи са, не искат обслужване... Технологията се разви много с разните преносими устройства, цените им паднаха ....
Ами причината е че всички те имат в пъти по-малък пусков ток от оловните, т.е. не могат да развъртят двигателя отначало.
Хаха. Литиевите имали по малък пусков ток. Я пак си помисли. Проблема е че са много по скъпи и се зареждат по сложно. Трябва контрол на температурата при заряд и т.н. Някои литиеви акумулатори могат да отдадат ток 40С (40 пъти капацитета). Е няма оловен 50A/h акумулатор който да може да отдаде 2000А. Оловния е много по непретенциозен.
И за да не съм голословен копирам един списък взет от
тук за вътрешното съпротивление на различните типове акумулатори. Нали знаеш че от него зависи какъв ток е способен да отдаде един акумулатор?
1. Нови LiPo 40С - 1..2 mΩ
2. Нови LiPo 30С - 3..4 mΩ
3. Нови LiPo 20С - 4..6 mΩ
4. Нови LiPo 10С - 7..14 mΩ
5. Стари LiPo - над 15 mΩ
6. Нови NiCd и NiMH - 15..30 mΩ
7. Стари NiCd и NiMH - 30..200 mΩ
8. Нови PB - 15..30 mΩ
9. Стари PB - 30..1000 mΩ
Не знам дали моята статистическа извадка е репрезентативна, но ако вярваме на нея, излиза че по отношение на вътрешното съпротивление и пада на напрежение едно старо LiPo е много по-добро от един чисто нов NiCd или NiMH или Pb акумулатор. За LiIon и LiFePo просто нямах достатъчно образци за изследване, но съдейки по всичко, те са съизмерими по параметри с LiPo-то.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 5:09 pm
от PCL82
Въпросните ултракондензатори имат ред предимства, но поради нечии интереси не са видяли пазар още. Доста са скъпи.
Вместо оловен акумулатор могат да се ползват NiCd батерии, които предлагат необходимия пусков токи и не са чувствителни към температурата! Проблемите са им паметта и токсичният кадмий.
Литиево-йонните батерии се развиват бързо. Но литият е скъп, зареждането е сложно и са възможни експлозии и самоапалване при разхерметизиране и големи токове.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 8:25 pm
от ХУЛИГАНЮ

Когато бях на 15-16 години се пусна слух,че руснаците изобретили кондензатор,който можел да върти стартер на лека кола 10минути.Аз като прагматик и умерен любител на ракия смятам,че това не е много вероятно,защото :
няма стартер,който да издържи 10 мин без да се запали.Всъщност,ако е закачен на маховика ще се палне на втората минута.
-ако руснаци са го измислили въпросния кондензатор,то той би трябвало да е голям колкото жилищен блок.
Що се отнася до това кое е по-добро-кондензатор или акумулатор,смятам,че акумулатора е по-добър,защото дори когато е натоварен в него протичат хим.реакциии,които освобождават електрони.Явление,което няма как да се случи в кондензатор.
Ако говорим за литиевите елементи...не знам да има тягов акумулатор от литиеви батерии с поносима цена.
Re: Кондензатор с/у другите
Публикувано: чет май 12, 2011 10:39 pm
от 8180
Колега,
Нещо се е объркал копи-пейста и не места става неразбираемо кое за какво се отнася.