Страница 1 от 2

Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумулатор

Публикувано: чет авг 11, 2011 5:22 pm
от NeoBoss
Във колата явно има отечка защото много бързо пада акумулатора... днес се захванах да пробвай да я намарея , откачих минуса на акумулатора и вързах между клеймата и минуса мултицеда.... 1000мА... мултицеда го бях сложил на макс 5000мА. След което по пътя на логиката речих да вържа клеймата на акумолатора оставайки там и минуса на мултицеда и със блюса прегледах бушоните на колата на някой не мърдаше на други скачаше яко и докато осъзная какво става гръмна бушона на мултицета... Сега го въстанових но се чудя дали съм процедирал правилно....


Другия ми въпрос е за зареждане на акумолатор ... имам едно зарядно което като му меря клеймите показва че е 12в като го вържа да зарежда акумулатора скачат вотажите на 18 това нормално ли.... зарядното е саморъчно правено незнам от кой има амперметър който като е вързан показва 1,8А. Та става ли да се зарежда с него като не е 1/10 от капацитета на акумолатора попринцип знам че това е правилното. Или просто трябва да го зареждам вместо 10 часа с 6ампера , с тия 1,8 да го зареждам 32часа.

А и още един въпрос другия акумулатор където ми се намира е такъв със стъкалце де сети зелено ,черно или чисто... на него трябва лида му търся капачките да ги развинтвам когато се зарежда.

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумолат

Публикувано: чет авг 11, 2011 8:37 pm
от илко илиев
първо си провери дали ти зарежда динамото на колата,трябва да е 13,3-до14,2волта на средни обороти.

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумолат

Публикувано: чет авг 11, 2011 9:11 pm
от moimoimoi
мериш отечката по начина по който си описал в началото на темата ти
въпросните 1000милиампера
след това вадиш един по един предпазителите и наблюдаваш кога ще изчезне отечката,или поне да намалее
предпазителя при който стане това -през него протича тока на отечка-разбираш за къд е предпазителя и се ориентираш към проблема-аларма,оголен кабел,дефектирал консуматор или неизключващ се кконсуматор,радио и др модули по колата

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумолат

Публикувано: чет авг 11, 2011 9:14 pm
от Trifun
1000 милиампера е невероятно голяма консумация за състояние на покой !
За да измериш тока на утечка, първо трябва да си абсолютно сигурен че всички консуматори са изключени. На някои коли (Опел Астра) им светва лампата в купето като отвориш врата, и гаснат със закъснение от минута - минута и нещо - ако в този интервал мериш консумацията, нищо чудно, че е толкова голяма. Мери тока по продължително време - примерно 2 минути - ако и тогава е пак толкова - значи наистина имаш проблем ! Пробвай да махнеш радиото (касетофон, CD)
Оставяш амперметъра така включен, един човек при предпазителите и почва да ги вади един по един. Записваш си предварително кой предпазител къде е бил, за да не сложиш после на друго място :razz: При това следите непрекъснато показанието на амперметъра, и когато консумацията изчезне, търсиш какво е включено към този предпазител и така локализираш `виновника`.
А за зареждането на акумулатора - колкото е по-малък тока, толкова е по-добре за самия акумулатор - естествено, че времето за зареждане се увеличава ... По-малко от 1/10 от капацитета може, но повече не е препоръчително.

P.S. @moimoimoi писали сме по едно и също време :wink:

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумолат

Публикувано: чет авг 11, 2011 9:23 pm
от Тани
Само аз ли останах с впечатлението , че Утечката е мерена със клеми закачени за акумулатора, Едната сонда на мултицета на минусовата клема , а с другата мери по предпазителите??? :?

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумолат

Публикувано: чет авг 11, 2011 10:04 pm
от Trifun
Тани написа:
Само аз ли останах с впечатлението , че Утечката е мерена със клеми закачени за акумулатора ...
Даам, само ти :razz:
откачих минуса на акумолатора и вързах между клеймата и минуса мултицеда....

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумолат

Публикувано: чет авг 11, 2011 10:21 pm
от NeoBoss
когато мерих по предпазителите акумулатора беше със двете си клейми включен... но така да ги вадя ми се струва по безопасно и по смислено даже е по логично незнам що не ми хрумна :) та благодаря много ... за зареждането значи ясно ще ги остава 30 часа или докато не кипнат хубаво....

а дали зарежда се зарежда от колата - трябва да зарежда понеже бях сам нямаше кой да държи средни обороти , на 9000оборота дава малко под 13 волта...




значи само остана някой да каже какви са тия акумулатори със стъкленото прозорче отгоре за индикация .. дал има нещо особено при заряда им:)

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумулат

Публикувано: чет авг 11, 2011 10:29 pm
от lubomirlz
Алтернатора не ти зарежда :-D Виж първото мнение и като за начало виж четките дали не са за смяна :) И какви са тия 9000 оборота, да не караш ферари :roll:

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумулат

Публикувано: чет авг 11, 2011 10:46 pm
от NeoBoss
ахахх една 0 в повече хахах 900 :) имах предвид... абе може и да не зарежда хубава но има и отечка неможе неможеш зареждаш слагаш гледаш дали пали оставяш колата и след 2 дена неможе да запали .... като се кара се зарежда , щот като я запалиш с кабели караш караш после като спреш си пали ама като я оставиш за по дълго трябват пак тоци.... та тетака

Re: Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумулат

Публикувано: чет авг 11, 2011 11:26 pm
от kuger
а дали зарежда се зарежда от колата - трябва да зарежда понеже бях сам нямаше кой да държи средни обороти , на 9000оборота дава малко под 13 волта...

Това 13V не стига, нужни са минимум 13,7V. Утечка се мери на ампери или милиампери, а когато търсиш напрежение, на обхват волтове. Останах с убеждението, че мериш напрежение на обхват ток, затова ти е гръмнал предпазитела на прибора. Останалото, както е писал колегата Trifun. Ако колата е с бордкомпютър, изчакай повече от 2-3 минути, след като закачиш прибора за мерене на утечка, за да може компа да си направи ЧЕК на системата и да влезе в режим.