елтехника
Публикувано: съб окт 01, 2011 9:48 am
Може ли акумолатор 74АЧ 12V 680A да се включи към ups 220v изходно напрежение?Как става свързването?Успоредно ли се свързват 2-та кумолатора?Благодаря предварително за отговора!
Намери вдъхновяващи идеи, практични решения и емоционални дискусии на теми, свързани с дома, строителството и направи си сам
https://forum.napravisam.bg/
filip50 написа:Може ли акумолатор 74АЧ 12V 680A да се включи към ups 220v изходно напрежение?Как става свързването?Успоредно ли се свързват 2-та кумолатора?Благодаря предварително за отговора!Щом питаш, предполагам че на UPS-а няма оригинално изводи за такова свързване.
jordanvass написа:Акумулатори никога не се свързват успоредно.Е чак пък "никога" - по-скоро не е редно или не е желателно. При палене на автомобил с изтощен акумулатор в паралел с друг акумулатор - стотици пъти съм го правил.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:Свързвал си ги успоредно, защото просто те е мързяло да откачиш изтощения акумулатор, а и е по-удобно на клемите му да закачиш щипките на кабела от другия акумулатор. Иначе ползата от такова свързване е минимална. И тук не говорим за процес, който трае 20-30 секунди, докато си запалиш колата, а за непрекъсната работа в паралел на два акумулатора, като при това те трябва да могат и да се зареждат, а не само да се разреждат, както в твоя случай. Затова казвам, че не се свързват успоредно никога, а не че човек не може за кратко да извърши някакво техническо безумие, без да му се повреди нищо.jordanvass написа:Акумулатори никога не се свързват успоредно.Е чак пък "никога" - по-скоро не е редно или не е желателно. При палене на автомобил с изтощен акумулатор в паралел с друг акумулатор - стотици пъти съм го правил.
didoni_ написа:Не е желателно смяната на акумулатор при работещ двигател,затова се свързва в паралел виж тукНапълно съм съгласен, но при автомобила съображенията да се включват в паралел са от друго естество - да се вземат мерки да не се повреди консуматорът, а не защото два акумулатора в паралел работят по-добре, зареждат се безпроблемно и живеят по-дълго. На колата въобще не й трябват 2 акумулатора. Един зареден е напълно достатъчен, друг е въпросът, че не можем достатъчно бързо да ги разменим.
viewtopic.php?f=36&t=31876
jordanvass написа: Напълно съм съгласен, но при автомобила съображенията да се включват в паралел са от друго естество - да се вземат мерки да не се повреди консуматорът, а не защото два акумулатора в паралел работят по-добре, зареждат се безпроблемно и живеят по-дълго.Лошото е че няма инфо защо се налага използването на акумулатор с по-голям капацитет.
В настоящата тема става въпрос за една сравнително автономна машина, която трябва да може да работи сама и да се грижи както за разряда, така и за заряда на акумулаторите за дълъг период от време. А това е невъзможно при включването в паралел на два акумулатора, в случая и съвсем различни по капацитет, вътрешно съпротивление и начин на зареждане. Абсурдно е да се мисли за паралелна работа.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:Благодаря за съветитеfilip50 написа:Може ли акумолатор 74АЧ 12V 680A да се включи към ups 220v изходно напрежение?Как става свързването?Успоредно ли се свързват 2-та кумолатора?Благодаря предварително за отговора!Щом питаш, предполагам че на UPS-а няма оригинално изводи за такова свързване.
Оригиналното акумулаторче сигурно е около 10Ah / 12V - предполагам че е заминало или не ти стига времето, което издържа. Може успоредно двата, но ако малкия акумулатор е заминал е по-добре да го махнеш и на негово място да сложиш 74Ah. (Няма да има полза от малкия даже може да вреди)
Задължително спазваш + и - !!!.
Задължително го зареди с автомобилно зарядно преди да го сложиш на UPS-а за не се скапе схемата за заряд в UPS-а. (UPS-а ще го зарежда 5-10 пъти повече време и има вероятност да се повреди)
При експлоатацията ако спират тока за период по-голям от 2-3 часа, те съветвам да го заредиш пак с автомобилно зарядно и тогава да го включиш към UPS-а.
Може тока на заряд слабо да се повиши заради по-ниското вътрешно съпротивление на големия акумулатор, но не вярвам да е фатално. (може и да не се повиши ако има ограничение на тока - божа работа)
Към изводите на акумулатора трябва да има сигурна връзка (клеми за акумулатор) да не вържеш като усучеш кабелите - на UPS-а не му се отразяват добре прекъсванията.
Ако тоя 74Ah акумулатор е стар (не е чисто нов) е по-добре.
Успех.
jordanvass написа:Акумулатори никога не се свързват успоредно.Е чак пък "никога" - по-скоро не е редно или не е желателно. При палене на автомобил с изтощен акумулатор в паралел с друг акумулатор - стотици пъти съм го правил.
filip50 написа: Благодаря за съветитеОт схемата в UPS-a зависи зареждането - не би трябвало да го презарежда.
Само не разбрах дали ще има презареждане на автомобилния акумулатор и не ми се изясни защо ще се повреди по малкия акумулатор който е в ups а по въпроса за успоредното свързване съм напълно убеден че трябва да е така защото при последователното напрежението ще стане 24 волта
jordanvass написа:Акумулатори никога не се свързват успоредно.Сигурен ли си за това?