Страница 1 от 1
Алтернатор за Acme
Публикувано: чет ное 17, 2011 7:04 am
от yaas
Здравейте,попаднах на един двигател Acme,който мога да монтирам на лодка. Проблема е какво реле за регулиране да сложа ,както и схемата на свързване. В интернет попаднах попаднах на тази картинка,което е най-близкото до моя случай. При мен полюсите са десет.Очевидно намотките са две. Излизат три кабела-два жълти и един червен. Червеният е свързан към двете намотки,а жълтите съответно към останалите свободни краища.Ротора е постоянен магнит.Надявам се да съм бил ясен. Ако някой може да помогне ще съм много благодарен.
Re: Алтернатор за Acme
Публикувано: чет ное 17, 2011 11:32 pm
от kuger
Навремето, на старите верижни трактори имаше подобни динама. Даваха променливо напрежение. Това, като го гледам, е подобно.Колко волта дава на празен ход?
Предполагам, на теб ти трябва заряд за акумулатор за стартера?
Избираш едната бобина, средния край между двете и единия от другите два.Свързваш един грец.
Минуса на греца на корпус на мотора. Плюса от греца към стабилизатор 14 волта, поне 10 ампера, и от там в плюса на акумулатора.Паленето на мотора със стартера, по класическа схема, но не съм сигурен, дали ще издържи стабилизатора на големия пад на напрежението по време на паленето. Може да се наложи поставяне на превключваща кнопка, която да прекъсва заряда при стартиране.
Това успях да измъдря, дано напрежението на динамото е достатъчно за заряд на акумулатора.
Дано и други колеги се включат, може да има недостатък по това, което предлагам.
Успех!
пп: Свободния край на динамото и общия край може да ползваш за други нужди, но с двупроводна схема без връзка по корпус.
Re: Алтернатор за Acme
Публикувано: чет ное 17, 2011 11:39 pm
от kuger
Забравих да добавя - минуса на греца, минуса на стабилизатора, минуса на акумулатора - към корпуса на мотора. Кнопката за стартера трябва да е превключваща, т.е. при стартиране да изключва веригата стабилизатор-акумулатор. И, обезателно, предпазители!