Страница 1 от 2

Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 1:01 pm
от stefsto
Прахосмукачката спря и като отворих - платката за управление (Самсунг, 1.500 вата с регулиране на силата на двигателя) имаше изгорели пътечки. Пооправих ги, но при опит за включване, двигателят заработи, но пътечките изгоряха отново и пак спря. Предполагам, че двигателя е "изгорял" т.е. има намотки на късо. Как да проверя дали двигателя е изправен? Едно време ми казваха да се включи последователно през крушка 100 вата. Мога ли да го проверя така или има някакъв друг начин?

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 1:10 pm
от vvk79
Няма какво да проверяваш , иди си купувай нова.

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 1:41 pm
от stefsto
vvk79 написа:
Няма какво да проверяваш , иди си купувай нова.
Натам отива работата.

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 4:00 pm
от Neno Er
vvk79 написа:
Няма какво да проверяваш , иди си купувай нова.
Това е най–лесното решение, но Стеф пита за проверка на мотора. Нали сме "Направи сам".

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 5:13 pm
от vvventsi
stefsto написа:
Прахосмукачката спря и като отворих - платката за управление (Самсунг, 1.500 вата с регулиране на силата на двигателя) имаше изгорели пътечки. Пооправих ги, но при опит за включване, двигателят заработи, но пътечките изгоряха отново и пак спря. Предполагам, че двигателя е "изгорял" т.е. има намотки на късо. Как да проверя дали двигателя е изправен? Едно време ми казваха да се включи последователно през крушка 100 вата. Мога ли да го проверя така или има някакъв друг начин?
Я го включи дирекно без регулатора и виж как ще работи!

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 8:52 pm
от stefsto
Я го включи директно без регулатора и виж как ще работи![/quote]
Не смея да го включа защото се страхувам, че ще стане страхотно късо. Между другото в един друг форум споделих, че съм сменял лагер на ротора и ме предупредиха, че поради високата честота на въртене и невъзможността да се балансира ротора двигателя няма да издържи дълго.

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 9:13 pm
от vvventsi
stefsto написа:
Я го включи директно без регулатора и виж как ще работи!
Не смея да го включа защото се страхувам, че ще стане страхотно късо. Между другото в един друг форум споделих, че съм сменял лагер на ротора и ме предупредиха, че поради високата честота на въртене и невъзможността да се балансира ротора двигателя няма да издържи дълго.[/quote]


Просто шунтирай регулатора и виж как ще работи вътре във прахосмукачката,ако те е страх да не стане късо вържи нещо мощно последователно на мотора да кажем някой нагревател 2kW,можеш направо някоя печка да я вържиш последователно на прахусмокачката, така ако стане късо печката ще ограничи тока и няма да гърми!
аз винаги така правя като пробвам неща за който ме опасятват да не дадът на късо,вържа или някоя крушка или някой нагревател!

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: вт мар 06, 2012 11:12 pm
от stefsto
Просто шунтирай регулатора и виж как ще работи вътре във прахосмукачката,ако те е страх да не стане късо вържи нещо мощно последователно на мотора да кажем някой нагревател 2kW,можеш направо някоя печка да я вържиш последователно на прахусмокачката, така ако стане късо печката ще ограничи тока и няма да гърми!
аз винаги така правя като пробвам неща за който ме опасятват да не дадът на късо,вържа или някоя крушка или някой нагревател![/quote]
Да, това е идея - през печка два киловата.

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: пет мар 09, 2012 5:44 pm
от rettere
vvventsi написа:
Между другото в един друг форум споделих, че съм сменял лагер на ротора и ме предупредиха, че поради високата честота на въртене и невъзможността да се балансира ротора двигателя няма да издържи дълго.
Това са глупости

Можеш да го пуснеш и през кондензатор 10 - 20 µF.

Re: Проверка изправността на двигател

Публикувано: пет мар 09, 2012 6:12 pm
от MrMurdjo
Не пряко по темата, за лагера. Тези лагери трябва да са със заводска хлабина, заради високите обороти. Иначе може да прегрее и заклини.