Страница 1 от 2

асинхронен двигател

Публикувано: вт май 08, 2012 8:59 pm
от chano3891
Здравеите колеги днес работих по една аспирация бъларска но не и запомних името, та проблема е изгорял двигател та направо запалил се 1.5kw-220v-10a-50hz- cos f 0=97 с два кондензатора 40 и 80мф парвия е постоянно включен втория се прекъсва с центробежен прекъсвач.Мотора е италиянски от късото така е треснало че е леко цепнат ротора знам че няма да стане двигател от това вече и трябва нов но като този немога да намеря а и трябва да се смени в наи скоро време ,ще се купува друг и вапроса ми е стария се оправлявше с инвертор, до двигателя стигаха само две живи за инвертора ще има ли проблем ако е без центробежен прекъсвач новия двигател или няма да има проблем. за инвертора нямам достъп до него на терсене място е и незнам какав модел е.

Re: асинхронен двигател

Публикувано: вт май 08, 2012 9:43 pm
от hidrazin
За инвертора не се притеснявай - заминал си е и той. :weedman:
И жиците не са проблем че са само две, защото с новия мотор дето ще сложиш ще работи само на
едно обороти - максималните.
:partyman:

Re: асинхронен двигател

Публикувано: вт май 08, 2012 9:53 pm
от chano3891
и аз си мисля че е заминал а е на лошо място за смяна на покрива но на терсене място а защо там и аз незнам.

Re: асинхронен двигател

Публикувано: вт май 08, 2012 9:58 pm
от moimoimoi
на тоя мотор мерен ли му е тока ?кой му управлява оборотите?с потенциометър ли?,инвертора няма ли защита по ток?или не е настроен?
може и дефектен мотор да е ,щото сцепен ротор трудно се получава,дай снимки да видим

Re: асинхронен двигател

Публикувано: вт май 08, 2012 9:59 pm
от hladnia
chano3891 написа:
та проблема е изгорял двигател та направо запалил се 1.5kw-220v-10a-50hz- cos f 0=97 с два кондензатора 40 и 80мф парвия е постоянно включен втория се прекъсва с центробежен прекъсвач.
стария се оправлявше с инвертор, до двигателя стигаха само две живи за инвертора ще има ли проблем ако е без центробежен прекъсвач новия двигател или няма да има проблем.
1.Ми според мен проблема е че е сложен двигател с центробеж.
Ако някой намали оборотите така че да се включи центробежа двигателя започва да загрява и по натам е ясно.
2. При това изгаряне на двигателя и инвертора е сигурен. :?

Re: асинхронен двигател

Публикувано: вт май 08, 2012 11:34 pm
от chano3891
двигателя направо е оваглен а ротора е сцепен защото точно там явно е излязла част от намотката и е дало накасо има и стопен метал варху цепката. За инвертора управлява се чрез изведен потенциометър но се надявах да е устискал някакси, и всичко това защото не е занулен.Утре като порачам мотора докато доиде ще имам време за инвертора вапреки че е на терсене място защото трябва да се сваля стъклопакета.

Re: асинхронен двигател

Публикувано: ср май 09, 2012 9:06 am
от fbr
hladnia написа:
1.Ми според мен проблема е че е сложен двигател с центробеж.
Ако някой намали оборотите така че да се включи центробежа двигателя започва да загрява и по натам е ясно.
+1
И гледай да е без центробежен изключвател, ако ще се ползва инвертора.

Re: асинхронен двигател

Публикувано: чет май 10, 2012 6:47 pm
от chano3891
ето и снимки на опечени ел мотор.Новия мотор вече щее без този регулатор.

Re: асинхронен двигател

Публикувано: чет май 10, 2012 8:31 pm
от lubomirlz
Ами тук много хора го повтаряхме, че оборотите на асинхронният двигател с кафезен ротор не се регулират чрез промяна на напрежението, но никой не ни чуваше. Аз лично очаквам в бъдеще още такива снимки.

Re: асинхронен двигател

Публикувано: чет май 10, 2012 10:34 pm
от chano3891
а според вас да ротора ще гобъде или на вторички.Цепката нее дълбока.