ZMeyGorianin написа:
Дадоха някаква смешна гаранция от 6 месеца /а нали трябва да е 2 г./, но телефоните им дават все свободно.
Имаш ли касов бон, гаранцията ти е 2 години.
ЗЗП
Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която
съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската
стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се
прояви
до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за
несъответствието.
.
.
Чл. 111. (1) Всяко споразумение или договор, сключени с продавач преди
появата на несъответствието на потребителската стока с договора за продажба,
което ограничава или изключва отговорността на продавача по този раздел, е
нищожно.
.
.
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до
две
години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване
на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се
предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
.
.
Някои търговци се опитват да се закачат за този член, но не могат да се справят с доказването... ;)
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за
продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята,
че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на
съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на
несъответствието.