Връщам се отнова по темата, защото освен
pandov.,който благодари на "бургарската сянка" за "ценния съвет" и отиде да го реализира и чиито плодове ще бере по късно, то други след него могат да прочетат темата и този съвет да го приемат за чиста монета.Затова:
1.Пусковата апаратура се избира за всеки а.с. двигател по отделно.Даже двигателите да са еднакви по технически данни на на табелката.
2. Управлението на един двигател може да бъде ръчно или дистанционно с ел.магнитен пускател/контактор/
3.Ръчното управление чрез
Моторни пускатели съчетават двигателен контрол и защита в един механизъм.Те предпазват двигателите от късо съединение, претоварване и отпадане на фаза. Моторните пускатели правят излишен монтажа на предпазител със стопяема жичка, което спестява парични средства, инсталационно място и осигурява бърза реакция в условия на късо съединение.
4. При дистанционното управление с контактор на двигателя също трябва да се осигури максимално токова защита и защита от претоварване.
- максимално токовата защита предпазва от к.с и се извършва със стопяеми или автоматични предпразители - изборът и зависи от пусковия режим на а.с.д -лек,нормален или тежък. Компресорите са с тежък пусков режим
- защитата от претоварване е изключване на двигателя,когато в процес на работа в някоя/и/ фаза на двигателя се регистрира продължително по голям ток от номиналния. Най разпространена е термичната защита,която чрез биметални елементи при превишен ток в двигателя прекъсва захранването. Друг вид е термичен сензор в намотките,който изключва захранването им при температура по висока от нормалната работна.
На конкретния въпрос на
pandov.
Контактор 32А е напълно достатъчен и даже с резерв да се влючи в силовата верига на двигател с мощност
5,5 kW защото е изпълнено условието Ін на контактора да е равно или по голямо от Інд /номиналния ток на двигателя/
Изборът на максимално-токова защита и защита от претоварване/термична защита/ е друга тема.Термичната защита,която имаш /16 -25А/ е голяма за двигател 5.5 квт и не ти върши работа.
Такова животно няма - една защита да пази повече от един двигател защото в диапазона и влиза сбора от токовете на отделните двигатели
Всеки двигател трябва да има собствена пусково-защитна апаратура