Писанията в темата, която даваш са много объркани.
Аз пък виж какво намерих тук:
http://forum.gogobg.net/viewtopic.php?f=7&t=134, което потвърждава твоите думи:
"От всеки асинхронен ел.двигател става генератор. На каквито оброти е двигателя - на такива си е и като генератор. Необходимото е да се куплира кондензаторна група към трите намотки за да подържат възбудителните токове в ротора.
Основната сметка за капацитета на кондензаторната група се прави от следната зависимост : колкото е мощноста на двигателя - толкова да е реактивната мощност на кондензаторната група при 380 волта. Или по-точно: МОЩНОСТ НА ГЕНЕРАТОР= КАПАЦИТИВНА МОЩНОСТ.
И след като се вържат кондензаторите ( със съответния капацитет и работно напрежение - да е киловолт за сигурност !) двигателя се завърта до синхронна скорост и после се включва консуматора. Ако е индуктивен товар - има проблем, трябва да се добави капацитет за да не се гасят генерациите.
А ако капацитета е в повече - генератора ще грее ненужно.
Това го четох в едно старо списание. После го направих и работеше."
Разликата между динамо и алтернатор не ми е ясна. Интересно ми е как може принципно да се генерира постояннотоково напрежение.
За динамото на велосипеда - Като ученик бях отварял динамото на първия ми велосипед имам някакъв спомен, че вътре покрай кожуха беше монтиран постоянен магнит като пръстен, а вътре в него роторчето с навити на него намотки от меден проводник, но може и да греша, защото ако разсъдим логически проводниците от намотките трябва да излизат навън от динамото, а ако трябва да излизат от ротора, който се върти, то трябва да има четки, а динамото за колело няма четки.
Както и да е.
Въпросът ми е: За генериране на ел. енергия от ВЕИ дали си заслужава да се преустройва ел. двигател на генератор или най-добре е да се използва оригинален генератор имам предвид възникване на някои проблеми от рода на нисък КПД, точно поддържане на синхронни обороти и други.
