Страница 1 от 2
ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 12:47 pm
от bimbo
колеги зблъсках се със следния проблем при 1 двигател за шевна машина Р-550вт 3ф изпълних схемата съ пусков и работен кондензатор ,както следва работен-35 микрофарада и пусков -130 микрофарада като работа и мощност горе долу добре се справя но загрява твърде бързо ,за около 1/2 часа трябва да работи поне 8-9 часа.
когато махнах работния не загряваше но пък мощността беше около 30% и спира да се върти[ГЛЪХНЕ]
та въпроса ми е кво бъркам защо ми грее така дали не съм направил грешка в избора на кондензатори и има ли зана4ение в това дали е звезда или триъгълник двигателя защото това ми е неизвестно
това е двигателя
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 12:58 pm
от bimbo
работил съм по тази схема
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 6:20 pm
от valentino76bs
Можеш ли да постнеш снимка на табелката на мотора?В клемната кутия колко кабела излизат.По принцип се слага около 60 -70 мф на 1 кват.Познати ми са тези мотори имахме при нас бая такива машини и ми се върти в главата някакви стойности на кондензатор/само един/ от около 80 мф/400..Със съединител ли е машината т.е. не ти трябва висок пусков момент... двигателя постоянно върти ,или са с цензура /много гнусен с едни коксове вътре/ с който се регулират оборотите.
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 7:06 pm
от Junak
Каквото и да прави при трифазен мотор на монофазно мощността става къде наполовина
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 7:19 pm
от bimbo
Junak написа:Каквото и да прави при трифазен мотор на монофазно мощността става къде наполовина
абе така е ма поне да не загрява иначе като изгори и тая половината
мощност няма да я има
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 7:24 pm
от Junak
Ама той затова загрява, претоварва се...
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 7:26 pm
от bimbo
колкото до снимката съм я теглил от интернет и от недоглеждане съм изтеглил снимка на монофазен двигател за наблюдателните над копчетата он-оф има щтепсел тип, шуко

Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 7:27 pm
от bimbo
Junak написа:Ама той затова загрява, претоварва се...
на празен ход около 20 мин
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 7:29 pm
от bimbo
valentino76bs написа:Можеш ли да постнеш снимка на табелката на мотора?В клемната кутия колко кабела излизат.По принцип се слага около 60 -70 мф на 1 кват.Познати ми са тези мотори имахме при нас бая такива машини и ми се върти в главата някакви стойности на кондензатор/само един/ от около 80 мф/400..Със съединител ли е машината т.е. не ти трябва висок пусков момент... двигателя постоянно върти ,или са с цензура /много гнусен с едни коксове вътре/ с който се регулират оборотите.
значи изпълнението е съ съединител няма пусков ток двигателя върви постоянно
Re: ел. двигател от 3ф на 1Ф защо
Публикувано: чет яну 17, 2013 8:05 pm
от lov
Намали работния на 10 или малко отгоре ако се налага после добави. Другото е как е вързан мотора на звезда или триъгълник. Трябва да е на триъгълник. Виж схемата която е пуснал колегата пластините ако има такива останали трябва да са така.
Причината да грее е защото повечето от времето този двигател работи на празен ход а сметките за работния кондензатор са за пълно натоварване. Само опитно ще станат нещата нямаш много голям избор. А освен че е със съединител има и спирачка та си виж и как е регулиран възела да не би и от там да имаш ядове.