Страница 1 от 4
Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 4:44 am
от goshku
Здравейте,надявам се че някой ще ми помогне с проблема с който съм се сблъскал.Става въпрос за стъпков мотор на дроселова клапа.Само че като се разрових из нета пише че стъпковите мотори използвани в автомобилите са биполярни и са най-малко с 4 извода, моя с 2 извода.Измерил съм напрежението само на едния пин понеже другия не можах да го стигна показа 11,2V и съпротивление 6,3 ома на контакт не работещ двигател.В ауто дата дават следните параметри 1,5-3,2 V непостоянни при работещ двигател и 10 Hz за осцилоскоп 10V/10ms тези данни ги дават и за 2-та пина.Всички останали датчици в дросела са замерени и съвпадат с тези от аутодата.Интересуваме каква може да е причината за да на работи това стъпково моторче или както там се казва?

Предварително благодаря.
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 7:25 am
от valentino76bs
Най често механически е проблема.Има разни червяци вътре и лагерче, пълнят се с мръсотия и затягат!
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 9:23 am
от MamaMy
Абе на форда беше само с два кабела и се оказа електромагнит. Нямаше никаква механика. Незнам какво се износва, но блокира в едно положение и чистенето не го спасява за дълго.
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 10:10 am
от докера
От каква марка автомобил е Стъпковото моторче ?
Най-честия проблем е механичен - както някой по-горе беше писал , замърсява се , запълва се с боклуци и затяга ....
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 10:20 am
от MrMurdjo
То това не е ли за раздел автомобили?
Иначе има системи, които не са със стъпков мотор, а с електромагнитна отклонителна система - може да работи линейно, а може и въртеливо. Позицията се управлява с ШИМ на захранващото напрежение, което действа срещу усилието на пружина. И така се постига пропорционалност.
Проблемите идват от замърсяване или износване, когато подвижните елементи задират или затягат. Промиване с бензин или кореселин може да го оправи, ако е само замърсяване.
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 6:59 pm
от valentino76bs
WD-40 прави чудеса

Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 8:15 pm
от goshku
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 8:20 pm
от dyaneff
Де не си объркал нещо измерването. Между 4 и 8 пин на буксата на дросела трябва да измериш между 4 и 10 ома.
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 8:22 pm
от goshku
MrMurdjo написа:То това не е ли за раздел автомобили?
Иначе има системи, които не са със стъпков мотор, а с електромагнитна отклонителна система - може да работи линейно, а може и въртеливо. Позицията се управлява с ШИМ на захранващото напрежение, което действа срещу усилието на пружина. И така се постига пропорционалност.
Проблемите идват от замърсяване или износване, когато подвижните елементи задират или затягат. Промиване с бензин или кореселин може да го оправи, ако е само замърсяване.
Това описание отговаря на това което според мен е в дросела.Прикачвам снимка на дросела
Прикачен файл:
Доло е прословутото моторче
И още един път се извинявам ако съм объркал раздела на форума.
Re: Устройство за контрол на празен ход
Публикувано: ср яну 23, 2013 8:27 pm
от goshku
dyaneff написа:Де не си объркал нещо измерването. Между 4 и 8 пин на буксата на дросела трябва да измериш между 4 и 10 ома.
Май ми се изяснява няма съпротивление там.Дава на късо точно на между тези пинове.Прозванявах го там пищи само там.