Страница 1 от 1

Проблем с голям двигател BLAUMER

Публикувано: ср апр 18, 2007 10:09 pm
от dellete
и така колеги здравейте мнооо ми е приятно да съм член при такива специалисти с Вас
моля ви помогнете ми
Имам постояннотоков двигател Blaumer от един месец ми прави следният проблем:
та значи на 2 седмици или на 1 седмица от двигателя хварчат големи искри през капака за задната част там където са четките
така последствията са: прегаряне на четките нови четки прегарят
иначе на колектора мога дда ви кажа че нищо му няма след почистване на колектора и смяна на четките двигателят трагва да работи нормално без да вдига ток искам да знам от ккво точно0 може да става така.
Само да ви кажа че двигателят работи нонстоп.
Искам да знам дали е от управлението а то няма видими проблеми
дали е от четкодържателите
Параметри на двигателя:176 KW 355A 480V DC

Публикувано: ср апр 18, 2007 10:52 pm
от Justy
В какъв режим работи двигателя - постоянен или променлив товар?
Мерени ли са напрежения и токове на котва и възбудиделна - на празен ход и под товар ?
Тип на пускорегулиращото устройство?

Публикувано: ср апр 18, 2007 11:36 pm
от hygro
Предполагам, че двигателят е със смесено възбуждане и се управлява чрез тиристорен токоизправител. Ако управлението прави бели, които биха накарали колекторът да искри, това най-често трудно може да остане незабелязано - двигателят ще създава малки земетръси и ще издава доста впечатляващ гръм:)

За прегарянето на четките може да има няколко причини: зацапвания или неравности по колектора или биене, неподходящи четки, неподходяща компенсация на тока на котвата, слаби пружини на четките, пробив в намотка, дефект в токоизправителя на възбудителната намотка, претоварване на двигателя, работа на много високи обороти...

mirsi mnooo

Публикувано: пет апр 20, 2007 10:04 am
от dellete
благодаря ви за помощта
значи ще се насоча към високите обороти и пружините на четките

ре

Публикувано: пон апр 23, 2007 10:59 am
от Wishmaster-ruse
hygro е прав може и намотка да има но аз бих добавил да провериш колектора дали трябва да се пристъргва и резира ако ти прави кръгов огън това е.Ако не е накриво износен колектора смени пружините на четкодържателя.