Страница 1 от 2
относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пет сеп 13, 2013 9:41 pm
от atstoev
Вакумен прекъсвач на SIEMENS 20кV е оборудван с AC/DC двигател на 110 V, но захранващото ни напрежение за моторите на старите маслени прекъсвачи е AC 220 V.
Съпротивлението на намотката на двигателя е 5.5 Ома. При подадено напрежение DC 110 V тока му се променя от 2.8 до 4 А, заради променливото натоварване от пружината на прекъсвача.
За да намаля напрежението на двигателя от 220 на 110 волта мисля да ползвам последователно свързан резистор 33 Ома/400W. Правилно ли разсъждавам ?
Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пет сеп 13, 2013 9:51 pm
от ivanovbg
Колега, правилно е да го включиш през понижаващ траф. 20KV не са играчка и евентуално забавяне от малък пусков ток...Не е място за експерименти с това напрежение.
Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: съб сеп 14, 2013 12:28 am
от hidrazin
atstoev написа: Правилно ли разсъждавам ?
-
НЕ отново
В друг един форум получи няколко отговора - къде правилни, къде с догадки. Та отново да кажа - сменете задвижките, двигателите или целите прекъсвачи. Щом оперативното ви е на 220 постоянно, всичко друго е глупости на търкалета. Никакви трансформатори, още по-малко някакви си резистори. Това да не ти е моторчето от някоя играчка на детето или вентилаторче за автомобил?
Там шега не бива, защото ако не утрепеш някого поне материалните щети може да са много, много високи. Сега се сети кой ще е виновен в този случай? Този дето ти ги е доставил/натресъл, или този дето ги е монтирал и захранил в разрез на всички изисквания на производителя? И като ги е монтирал означава че е поел и отговорност.
Ааааа... И като ти попрочетах темите и постовете на другото място - един въпрос? Кой въобще те допусна да се занимаваш с тези работи??? Пък и питането за такива неща във ФОРУМИ ??????????????? Ай стига бе.

Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: нед сеп 15, 2013 7:30 pm
от a3ot
hidrazin написа:atstoev написа: Правилно ли разсъждавам ?
- НЕ отново
В друг един форум получи няколко отговора - къде правилни, къде с догадки. Та отново да кажа - сменете задвижките, двигателите или целите прекъсвачи. Щом оперативното ви е на 220 постоянно, всичко друго е глупости на търкалета. Никакви трансформатори, още по-малко някакви си резистори. Това да не ти е моторчето от някоя играчка на детето или вентилаторче за автомобил?
Там шега не бива, защото ако не утрепеш някого поне материалните щети може да са много, много високи. Сега се сети кой ще е виновен в този случай? Този дето ти ги е доставил/натресъл, или този дето ги е монтирал и захранил в разрез на всички изисквания на производителя? И като ги е монтирал означава че е поел и отговорност.
Ааааа... И като ти попрочетах темите и постовете на другото място - един въпрос? Кой въобще те допусна да се занимаваш с тези работи??? Пък и питането за такива неща във ФОРУМИ ??????????????? Ай стига бе.


Много правилно!
Сигурно колегата, не е виждал как "гърми" 6КВ, да не говорим за 20 и затова си измисля разни "схеми".
Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пон сеп 16, 2013 9:51 am
от todortv
Трябва да се сменят двигателите!
Не става с траф, защото резервното захранване е DC! Или като отпадне захранването-с манивелата?
Между другото, една дръжка, ключ и предпазител и от този мотор става идеален ъглошлайф.

Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пон сеп 16, 2013 10:15 pm
от kam34
todortv написа:Трябва да се сменят двигателите!
Не става с траф, защото резервното захранване е DC! Или като отпадне захранването-с манивелата?
Между другото, една дръжка, ключ и предпазител и от този мотор става идеален ъглошлайф. 
Не става

прекъсвача е SIEMENS, а не българска задвижка с двигател от Ловеч
, в която мотора си е от флекс Спарки 1800W само са му махнали дръжката, ръкохватката и предпазителя

Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пон сеп 16, 2013 10:35 pm
от Кики
Прекъсвача ти най-вероятно се включва и изключва от пружина а въпросния мотор само я натяга, обикновено така са направени маломаслените и бързодействащите прекъсвачи, точно за Сименс не знам но съм виждал източногермански и чешки с два варианта сервомотори 220 и 110 волта, попитай доставчика за вариант на мотора 220.
Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пон сеп 16, 2013 10:55 pm
от PCL82
Защо да не се направи с buck converter? Това е най-лесният начин едно постоянно напрежение да се понижи без съществени загуби. При това оборотите на двигателя могат да се регулират плавно.
Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: пон сеп 16, 2013 11:12 pm
от kam34
То ако имаше нужда от регулиране Сименс отдавна да си регулират задвижванията на прекъсвачите.
Re: относно вакумен прекъсвач
Публикувано: съб сеп 28, 2013 10:43 pm
от MIRO_073
atstoev написа:Вакумен прекъсвач на SIEMENS 20кV е оборудван с AC/DC двигател на 110 V
Двигателя работи на 110V
AC/DC, а не захранващото напрежение е постоянно. Има вече контактори които бобините им са на 100-250V AC/DC
Сложи трансформатор 220/110