Страница 1 от 2

Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 11:13 am
от Doin
Здравейте!
Надявам се темата ми е за този раздел, макар и да се отнася за автомобилен алтернатор?
Историята на заболяването ми е следната:
При покупката на колата не ми светеше лампата за зареждане на акумулатора - проверих крушката, работеше, оказа се, че от алтернатора има един висящ, прекъснат кабел, от снопа до радиатора пък висеше една букса затова просто ги свързах. Лампата светна, но тогава пък се появи друг проблем - при контакт лампата свети, при палене лампата изгасва, но след 30-40 секунди лампата отново светва, вече постоянно. Купих си дигитален волтметър включен в запалката - 14-14,2 V, колата е наред, но лампата свети. Смених целия алтернатор с друг втора употреба, като предварително го занесох на майстор за проверка - човека каза, че алтернатора е наред. С новия алтернатор колата зарежда с 13,7 - 13,8V, лампата отново свети както и преди. Прави ми впечатление и че когато запаля колата заряда ( или напрежението, поправете ме ако греша) е в рамките на заряда на акумулатора - 12,2-12,5, след като увелича оборотите алтернатора започва да зарежда, явно няма първоначално възбуждане породено от въпросната лампа за което прочетох тук!?
Та сега на въпроса :
Възможно ли е на този кабел да сложа някакъв елемент който да симулира заряд и лампата хем да работи, хем да не свети непрекъснато по време на движение, т.е. да имитира тази част от алтернатора която подава + /- на този кабел?
Затова не пиша в автомобилната тема, а търся някаква алтернатива.
Признавам, не разбирам особено , така че ще се радвам да сте благосклонни към невежеството ми.
Не че нямам доверие на майстори, но след посещение на двама автожичкаджии ме убедиха, че проблем според тях няма, можело да махна лампата да не ме дразни, при условие, че имам допълнителен волтметър - нещо което ми се струва несериозно. При покупката на акумулатора също обърнах внимание на продавача, човека провери и си ми завери гаранцията, според него също проблем нямало, а коментара му бе доста цветист относно индикациите по таблото.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 12:29 pm
от PCL82
Контролната лампа за зареждането е много важна. Ако тя изгори или прекъсне алтернаторът няма да получи възбуждане. Възможно е да ти зарежда леко заради остатъчнен магнетизъм в ротора.

Контролната лампа е свързана в единия край към + след контактен ключ (клема 15, цвят черен, май с червена ивица понякога). В другия край е свързана към реле регулатора. Когато алтернатора започне да генерира и напрежението му стане равно на акумулатора двата края на лампата са с еднакво напрежение и тя изгасва. Когато напрежението нарасне прекалено много възбуждането се прекъсва.

Лампата може да премигва леко при каране, реално тя светва и изгасва толкова бързо, че не се забелязва. Но това което описваш е проблем. Намери схема на твоята кола или модел на алтернатора (бош правят алтернатори за много коли) и виж как е.

Ако разровиш в торентите за български книги за електроника имаше книги специално за алтернаторите и там са описани различните видове алтернатори и регулатори. Борис Трайков, Електроника в автомобила 1977г.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 12:33 pm
от ivanovbg
Doin написа:
Здравейте!
Надявам се темата ми е за този раздел, макар и да се отнася за автомобилен алтернатор?
Историята на заболяването ми е следната:
При покупката на колата не ми светеше лампата за зареждане на акумулатора - проверих крушката, работеше, оказа се, че от алтернатора има един висящ, прекъснат кабел, от снопа до радиатора пък висеше една букса затова просто ги свързах. Лампата светна, но тогава пък се появи друг проблем - при контакт лампата свети, при палене лампата изгасва, но след 30-40 секунди лампата отново светва, вече постоянно. Купих си дигитален волтметър включен в запалката - 14-14,2 V, колата е наред, но лампата свети. Смених целия алтернатор с друг втора употреба, като предварително го занесох на майстор за проверка - човека каза, че алтернатора е наред. С новия алтернатор колата зарежда с 13,7 - 13,8V, лампата отново свети както и преди. Прави ми впечатление и че когато запаля колата заряда ( или напрежението, поправете ме ако греша) е в рамките на заряда на акумулатора - 12,2-12,5, след като увелича оборотите алтернатора започва да зарежда, явно няма първоначално възбуждане породено от въпросната лампа за което прочетох тук!?
Та сега на въпроса :
Възможно ли е на този кабел да сложа някакъв елемент който да симулира заряд и лампата хем да работи, хем да не свети непрекъснато по време на движение, т.е. да имитира тази част от алтернатора която подава + /- на този кабел?
Затова не пиша в автомобилната тема, а търся някаква алтернатива.
Признавам, не разбирам особено , така че ще се радвам да сте благосклонни към невежеството ми.
Не че нямам доверие на майстори, но след посещение на двама автожичкаджии ме убедиха, че проблем според тях няма, можело да махна лампата да не ме дразни, при условие, че имам допълнителен волтметър - нещо което ми се струва несериозно. При покупката на акумулатора също обърнах внимание на продавача, човека провери и си ми завери гаранцията, според него също проблем нямало, а коментара му бе доста цветист относно индикациите по таблото.
Марка, модел, двигател, година на производство на колата. Не е лошо и цвета на кабела дето е прекъснат. Може и да презарежда. Да не мислиш че всички алтернатори са еднакви?

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 1:22 pm
от Doin
Пропуска е мой - колата е Форд Фокус, дизел, 2000 г. , марката на алтернатора е Valeo, цвета на кабела по спомен е чисто черен.
Относно зареждането - ще направя клип и ще го постна тук, но накратко процедурата е следната -
В покой колата дава 12,2V, на контакт 11,2, когато релето на подгрева изключи вдига до 11.8V - контролната лампа свети, паля колата - заряда качва до 12,2-12,5V, лампата гасне и така докато не подам газ и вдигне оборотите - 13,7 - 13,8V и лампата светва.
Питал съм по автофорумите, както и на Форд, така и на Рено където съм регистриран, но тъй като не са спрециализирани в електротехника/електроника съветите се ограничават до смяната на алтернатор, което всъщност и направих.
Четейки за модулите за DRL светлини, които се включват при достигането на определен заряд 13,5-14V, ми идва идеята да сложа нещо подобно и аз на това кабелче, така че когато заряда е под тази граница лампата да светва, но определено имам нужда от помощ.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 1:29 pm
от ivanovbg
След като го смени пак ли свети? По принцип трябва да влизат в алтернатора 2 или 3 тънки кабела. Ако си от София да дойдеш до мен да го видим. Може и само грешката да трябва да се изтрие. Принципно понякога се протъркват кабелите в гофрето в което са пъхнати и от там свети.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 1:36 pm
от Doin
ivanovbg написа:
След като го смени пак ли свети?
Да, свети си лампата.
Вярно, купих го втора употреба от колега във Форд форума след уверението, че работи безпроблемно, занесох го предварително на майстор който го провери и каза че е наред. Макар и еднакви стрария алтернатор зареждаше с 14,1-14,2V, новия е с 13,8V, но мисля че това не е проблем.
Същия този майстор ме отказа от идеята да ремонтирам стария, тъй като диодната плочка е 120 лв., лагери се сменявали и т.н. и той ми препоръча да си търся втора употреба. Когато и с новия лампата светеше каза, че проблема не е в алтернатора, а по-скоро в инсталацията и да търся там, явно му се струваше маловажно и безинтересно.
Да, от София съм и ще се радвам да го погледне човек на който му се занимава, пък и е наясно с какво се сблъсква.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 2:01 pm
от ivanovbg
Имаш лично.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 10:05 pm
от hidrazin
Лоша работа. Няма FORD с читава ел. инсталация - вечни проблеми с нея. Поне аз не съм виждал такъв. С най-голяма сила се отнася за Escort. :shock:
:partyman:

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 10:21 pm
от ditronix
Не се занимавай с "майстори" а иди на диагностика. Не ми е ясно защо си сменил алтернатор,след като старият ти е зареждал точно колкото е необходимо! От приказките на самият "майстор" вече трябва да ти е ясно,че няма смисъл да отиваш да пълниш канчето на следващият такъв.

Re: Лампа на алтернатор

Публикувано: ср сеп 25, 2013 10:26 pm
от ivanovbg
С колегата се разбрахме да дойде в събота да му я оправя. Аз съм диагностик.
:partyman: