Страница 1 от 1

Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: пон окт 14, 2013 7:23 pm
от stoy@n
Здравейте,

Изгоря ни един двускоростен мотор за вентилатор. Намотките от стараната към връзките са разкъсани и човека на който го дадохме да го пренавива не може да снеме начина им на свързване. Не съм в България и нямам много избор от кадърни бобиньори. Не разбирам и от пренавиване на мотори и за това се надявам ако има хора които се занимават с това да помогнат със схема на полагането на намотките.
Това е табелката от мотора:
Прикачен файл:
DSCN0740.jpg
Това е силовата част:
Прикачен файл:
20131004_121459.jpg
20131004_121459.jpg (39.17 KиБ) Видяна 2117 пъти
К21 изключва К11

На клемната кутия са 1U;1V;1W и 2U;2V;2W. В стартера за мотора има два контактора за обръщане посоката на въртене-К1 и К2, един контактор за ниските обороти-К11 и един контактор за високите-К21.Пуска се първоначално на ниски обороти и ако е необходимо се превключва на високи като контактора за ниските об. се изключва от контактора за високи об. За превключване към ниски обороти, венилатора трябва да се спре и пусне на ниски обороти отново.
Бобиньора каза че, статора е със 36 канала и намотката е една т.е. не са положени две отделни намотки за двете скорости. Има 15 единични, 6 двойни и 3 тройни секции с намотки.
Ако някой може да помогне със схема за полагане на намотките :prayer: , ако не...

Наздраве да е :drinkers:

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 1:34 am
от pipilica
Нема как да е една намотка при положение че имаш 6 извода, 3 за ниски и 3 за високи обороти, със сигурност са и 6 намотки като 3 са във всички канали а другите 3 са през два или през три зависи колко е разликата в оборотите.

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 1:52 am
от stoy@n
Има 15 единични, 6 двойни и 3 тройни секции с намотки.
:? Не знам за това и питам :? Информацията която давам човека е снел от статора. Това което знам е, че при пуска няма превключване звезда/триъгълник, свързани са вътре. Мотора не е пренавиван до сега.

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 9:58 am
от Кики
Тук са два двигателя в един корпус, единия е 4 полюсен в триъгълник а другия е 6 полюсен в звезда като връзките между намотките са вътре а в клемната кутия са изведени само изводите за свързване към мрежата. Двигателя е за 60Hz и ако се включи на 50Hz оборотите показани на табелата няма да отговарят и ще си грее ако се натовари номинално. За съжаление относно пренавиването не мога да ти дам съвет.

п.п. Сега се сещам нещо: по-маломощния двигател 9kW би трябвало да е с по-тънък проводник, та ако е така майстора може да се ориентира за намотките по тяхното сечение.

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 1:39 pm
от stoy@n
Кики написа:
п.п. Сега се сещам нещо: по-маломощния двигател 9kW би трябвало да е с по-тънък проводник, та ако е така майстора може да се ориентира за намотките по тяхното сечение.
Не не е с различно сечение прoвoдника. Сечението е еднакво на всички намотки. Двигателя работи на 60 Hz.
Четох за някакъв Pole amplitude modulation мотор(PAM), и там се споменава че намотката е една т.е. не са две отделни намотки за двете скорости, но за него не можах да намеря вариант 6/4 полюса на 36 канала :?

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 2:02 pm
от Junak
Виж това

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 2:25 pm
от stoy@n
Благодаря колега! :partyman:
Ще го покажа на човека, но не ми изглеждат така намотките.... Като гледах секциите които беше проследил и маркирал, са разположени на 120 градуса една спрямо друга.

Re: Въпрос към бобиньорите експерти

Публикувано: вт окт 15, 2013 2:45 pm
от Кики
stoy@n написа:
Кики написа:
п.п. Сега се сещам нещо: по-маломощния двигател 9kW би трябвало да е с по-тънък проводник, та ако е така майстора може да се ориентира за намотките по тяхното сечение.
Не не е с различно сечение прoвoдника. Сечението е еднакво на всички намотки. Двигателя работи на 60 Hz.
Четох за някакъв Pole amplitude modulation мотор(PAM), и там се споменава че намотката е една т.е. не са две отделни намотки за двете скорости, но за него не можах да намеря вариант 6/4 полюса на 36 канала :?
Точно там е работата че с една намотка няма как да се комбинира 4 със 6 полюса, освен това другото което усложнява нещата т.е. е в подкрепа на моето мнение че имаш работа на звезда и триъгълник без допълнителен контактор за превключване .Просто разсъждавам, може и да греша.