pufer написа:Замерването го правих с мултицет, защото спря да изключва защитата от прегряване и имах съмнения за презареждане.

Много неща от обясненията ти не се връзват. Защитата от прегряване каква връзка има с презареждането на акумулатора, тя по-скоро пази зарядното от прегряване и не е добре, ако често изключва.
pufer написа:Зарядният ток е малък 1 А.
На това зарядно като гледам му дават 6А заряден ток.
pufer написа:вдига тока на 15 - 15,5 V
Тези 15.5V, ако ги вдига след 30 мин. с тоя 1А заряден ток, то значи, че акумулатора е зареден и няма нужда от зареждане. Ако пък е разреден, то означава, че е свършил за да вдига такова напрежение толкова бързо. Ти всъщност защо го зареждаш акумулатора - изтощен ли е?
Как е работело преди това зарядно - имало ли е някаква защита от презареждане, като например - автоматично следене на напрежението или е било с фиксирано такова(например 14.5V), или е работело като обикновено зарядно, което на празен ход може да дава и 18V

. Може да се окаже, че му няма нищо на зарядното.