Страница 1 от 1

Рециклиране на асансьорна машина

Публикувано: пон окт 13, 2014 10:06 pm
от PCL82
Асансьорът в нашия блок е български за 4 лица 320кг, произведен през 74г. След последната проверка на асансьора от комисия са казали, че машината е в лошо състояние а някой е дал оферта за смяна на машината, въжетата и още някои части. Даже са се опитали да "препоръчат смяна на всичко". Преди време беше сменяно едно от четирите въжета, но поради лошо изпъване е правило корем и колелото на машината се е износило елипсовидно. Имаше износено каре на съединителя към двигателя, което миналата година е сменено, а тази година според тях пак било сдало багажа. Миналата година техник е говорил само за престъргване на колелото на струг.

Като цяло асансьорът е подържан редовно без да се правят свободни съчинения. Събирам информация дали има фирми които биха ремонтрали старата машина и биха поели отговорност за ремонта.

Сега се опитват да ни продадат нова безшумна италианска машина "Montinari" и нови уж по дебели въжета 10мм. Премерих старите въжета-също са 10мм, нямат скъсани нишки и изглеждат добре смазани.

Re: Рециклиране на асансьорна машина

Публикувано: пон окт 13, 2014 11:33 pm
от MIRO_073
PCL82 написа:
Събирам информация дали има фирми които биха ремонтирали старата машина и биха поели отговорност за ремонта.
Отговорност би поела само фирма регистрирана за ремонт на такива съоражения (асансьори и кранове) От къде си? Във вашия град няма ли други фирми за поддръжка на асансьори?
Трябва и договор да се сключи за ремонта - щом има отговорност за хора...сложно положение.

Re: Рециклиране на асансьорна машина

Публикувано: вт окт 14, 2014 8:31 am
от Avas_co
И, аз да питам от къде си?
Предполагам си от не голям град, а там нивото на техниците в повечето случаи е ниско.
Накратко, смяната само на едно носещо въже е пълна тъпотия както сте се уверили от опит, защото старите въжета вече са се разтегнали и са улегнали по шайбата един вид.( ако това е станало по препоръка на сервизната фирма, а не защото сте решили да спестите някой лев, щото видиш ли другите въжета са здрави, бягайте с двеста от тия "специалисти")
Опресняването на канали на фрикционна шайба със стругарски нож е една от многото глупости родена от българската немотия и нежеланието на хората да дават пари за общи нужди. Престъргването на канали го умеят много малко хора и още по-малко биха се хванали в момента да го правят.Правилото е при смяна на шайба да се сменят и въжета, но цифрата става неприятна.
Гуменото каре си е консуматив, принципно една година е много кратък период за да замине,но то едва ли не струва стотинки и се сменя за нула време, та и труда му не е скъп.
Въжетата ви със сигурност са били 12 мм. колко са станали след разтягането е божа работа , но 10 мм. със сигурност не може да са станали.
Монтанари правят хубави машини, и тази която ви предлагат сигурно е с 10 мм. въжета, което за мен не е проблем, проблема е как ще се напасне разстоянието м/у релсовите пътища,което също не е проблем ако се изпълни добре с ново шаси с отклонителна ролка за да стане разстоянието.
Ако имате пари за нова машина и за смяна на таблото за управление с такова за айде не с честотно управление ами за двускоростно(и такава машина де) ще се родите, но силно се съмнявам като знам каква е сумата и как се събират пари за общите неща.
Ремонта , тоест смяна на шайбата и въжетата и каквото е нужно друго е най-евтиния вариант.
Въжета се продават и шайби се леят тук и там и нужния сертификат ще ти дадат, но не са определено като едно време.

Re: Рециклиране на асансьорна машина

Публикувано: вт окт 14, 2014 9:20 am
от PCL82
Става дума за София. Асансьорът е бавноскоростен 0,71 м/сек с единични врати. Успя ли са да спазарят за сега да остане старото табло. То е с релейна логика, без памет.

Re: Рециклиране на асансьорна машина

Публикувано: вт окт 14, 2014 5:47 pm
от Avas_co
Ми, ОК.
Явно сте се ориентирали в обстановката.
Искайте си сертификати за вложените материали!
Ако нещо друго те интересува питай.