Страница 1 от 3
Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 10:45 am
от svet22
Това ми е първата тема във тук, но чета темите от няколко месеца. Въпросът ми е какво е решението на задачата?
Аз съм ученик в 11 клас в Професионална Гимназия по Електротехника и Електроника. Според учителя Е2 трябва да е равно на 51 волта , а според мен на 69 волта. Задачата е за прилагане на закона на Кирхоф. Батериите на схемата не са объркани, схемата е нереална.
Прикачен файл:

shema.png (2.56 KиБ) Видяна 2280 пъти
Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 11:02 am
от Andri01
69в.Не може да се сумират напреженията при тази схема.
Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 11:19 am
от Gnus
E2 = E1 + I * R
E2 = 9 + 2A * 30Ω
E2 = 69V
Ако обърнем една от батериите, ще стане 51V.
Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 11:24 am
от svet22
Благодаря много за отговорите. На прав път съм бил

Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 2:17 pm
от AAsat
Стрелката посоката на тока ли показва?
Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 5:45 pm
от Hoвoceлckи
Защо казваш, че схемата е нереална?
Какво ще кажеш Е1 да е акумулаторен елемент, който в случая се зарежда

Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 5:54 pm
от sstefanov
Да приемем, че връзката между батериите е 0 волта. Тогава горният извод на резистора е с +9V потенциал.
Ако стрелката показва посоката на тока, то би трябвало потенциалът на долния извод на резистора да -51V, за да протече въпросният ток.
И така излиза, че втората батерия е с напрежение -51 волта. Минусът показва, че полюсите на батерията трябва да се разменят.
Ако не обръщаме внимание на стрелката, втората батерия е 69 волта, но тогава токът ще тече в обратна на стрелката посока.
Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 8:11 pm
от PCL82
Стрелката не е задължително да се приема като посока на тока. Правилното отбелязване на посоката на тока е със стрелки върху самите проводници или прави стрелки успоредни на тях.
С такава извита стрелка обикновено се означава избраната за положителна посока на обхождане на контура.
Re: Задача
Публикувано: вт окт 28, 2014 8:34 pm
от svet22
Днес говорих с учителя - каза че не се е съобразил със стойностите когато е мислел задачата, затова се получава -51в, но също така каза че и аз съм прав.Утре в практическите часове ще проверя как стоят нещата на практика и ще пиша. Пропуснал съм да напиша на схемата посоката на тока. И двете стрелки са в една посока.
Re: Задача
Публикувано: ср окт 29, 2014 4:41 am
от П. Петков
А това е интересна задача за децата-ученици (малко встрани от набла вектора):
Прикачен файл:

fig.8.JPG (11.59 KиБ) Видяна 2059 пъти
Двете, невидими страни на правоъгълния паралелепипед (в сглобено състояние) имат същите изгледи.
Въпросът е, как изглеждат двата детайла в разглобено състояние?
Мислете деца!
И малко математика:
Как лесно (и на ум) се повдигат на квадрат двузначни числа, завъшващи на 5?
Ето как:
(10x+5)**2 = 100x**2 + 100x + 25 = 100x(x+1) + 25
От тук следва, че първата, (старшата) цифра на числото - (x) се умножава (на ум естествено!) със следващата я в естествения ред (x+1) и към полученото се "добавя" 25.
Пример:
75**2 = 7*8 = 56, и накрая се добавя 25, при което става 5625.
И още:
45**2 = 4*5 = 20, и добавено 25 става = 2025.
Успех и само шестици!
