Страница 1 от 2

Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 11:57 am
от Thomson Life
Не знам дали е писано по темата, но аз нищо не можах да намеря. Искам да си направя аварийно лед осветление, което като няма ток ще бъде захранвано от акумулаторни батерии. Та дилемата е как да ги зареждам тези батерии ? Или по-точно ще им стане ли нещо, ако са постоянно свързани към заряд или трябва след като се заредят да се изключи заряда към тях ? :?:

Re: Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 12:28 pm
от Andri01
Могат да стоят на подзаряд непрекъснато. На около 90% от напрежението на заряд.Ако акумулатора е 12В.,оставяш го на 13-13,2В. Но е добре поне веднаж месечно да го пускаш да работи/ евентуално с крушка/ и да падне до към 11В.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 12:44 pm
от ditronix
Напрежението на подзаряд трябва да е 13,5-13,8V! 13,2 e малко! По този начин се поддържат батериите в алармените системи. Ако батерията е до 10Ah един стабилизатор на съответното напрежение с LM 317 върши идеална работа! Добре е ИС да се подсигури с радиаторче, защото след спиране на тока батерията ще дръпне повечко, за да се възстанови.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 12:51 pm
от nikolovvd
Тъй като различните видове акумулатори имат различен режим на зареждане, може би трябва да се тръгне от това, какъв вид акумулатори ще се използват.
Ако се използва акумулатор от автомобил, има зарядни, които след зареждане на акумулатора до 14.4V, минават автоматично в режим на поддръжка от 13.6 V.
При никелкадмиевите при достигане на номиналното напрежение, напрежението на акумулатора започва да спада. В този момент зареждането трябва да се изключи. Не трябва да се пренебрегва основният недостатък на този тип акумулатори, т.нар. "напреженова памет". Освен това трябва да се следи и температурата по време на заряд, за да не се повреди акумулатора.
Не на последно място е и факта, че през 4-5 максимум 7 години акумулаторите трябва да се подменят, за да могат да изпълняват коректно задачата си.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 1:12 pm
от Andri01
Ползвам оловен,т.н "сух" акумулатор 18Ач. за автоматиката на гаражната ми врата. Стои на подзаряд на около 13,5В. ,май беше. И така е вече 4години.Самата автоматика и двигателя е на 12В.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 1:18 pm
от nikolovvd
Не е сух. Ако вдигнеш с едно шило една от шестте кръглите "тапички", под тях ще видиш гумените такива, а като ги отвориш тях ще видиш разтвора в клетката. На радио СОТ-а ползват такива, но 7Аh и въпреки специализираните схеми за поддръжка на акумулатора 2 пъти за 10 години са идвали у нас да сменят акумулатора, защото явно дава някаква аларма в охранителната фирма.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: пет окт 31, 2014 1:22 pm
от Andri01
Да,отварял съм-вътре електролита има консистенцията на мед.:) Работния ток при мене е към 3А. при движение и това донякъде се води цикличен разряд.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: съб ное 01, 2014 7:49 am
от ditronix
Да, не са точно сухи, ама почти. Гел батерии се водят, течност в тях няма! Говоря за батериите, които са в алармените системи! И на повечето от тях е написано как се зареждат.

Re: Аварийно осветление

Публикувано: съб ное 01, 2014 9:43 am
от ivanovrg
и аз искам да правя същото осветление,но цялото ми ЛЕД осветление е на 220В
и след много мислене реших да сложа един УПС

Re: Аварийно осветление

Публикувано: нед ное 02, 2014 8:39 am
от ditronix
Добре, но UPS-a харчи много ток за собствена консумация. Какви са лампите и не може ли да се заменят с такива на 12V? Все пак за аварийно осветление едва ли се ползват кой знае колко на брой лампи?