Молба за помощ!
Публикувано: пет мар 13, 2015 4:34 pm
Здравейте,
Имам Опел Вектра А, модел 1989 г.
При нея няма кранче за спиране на течността към
радиатора на парното т.е. радиатора на парното е постоянно
включен към охладителната система.
Регулирането на топлината става с клапа "топло-студено".
Тази клапа се управлява от едно ел.моторче, монтирано в кутия
със система от зъбни колела.
Регулирането е електронно - на таблото има плъзгач -
потенциометър, а няма жила и врътки.
В самата кутия на моторчето има елетроника - компаратор,
изграден с L272M. Елементите съм ги измервал многократно с
мултицет, но така и не разбрах защо не работи коректно - уж
всичко е "здраво".
Въпросът ми е - случайно някой да има схема
на електрониката? Моля за помощ.
Kогато е работело (работеше) нормално при преместване на плъзгача
на таблото за парното се осъществява завъртане на моторчето, което позиционира
клапата на определени положение и спира де се върти.
Със завъртане на моторчето, песредством система от зъбни колела се завърта и
един потенциометър на платката за управление в кутийката на моторчето. Предполагам
така се "изравнява" компаратора.
Сега, като се постави плъзгача в крайно ляво положение, моторчето не спира и е изронило зъб от едното зъбно колело.
По някаква причина компаратора е спрял да се "изравнява" и да спре въртенето на моторчето.
От два месеца обикалям по морги и магазини и не мога да си купя! Това е за обяснение, че не искам "да се права на интересен".
Имам Опел Вектра А, модел 1989 г.
При нея няма кранче за спиране на течността към
радиатора на парното т.е. радиатора на парното е постоянно
включен към охладителната система.
Регулирането на топлината става с клапа "топло-студено".
Тази клапа се управлява от едно ел.моторче, монтирано в кутия
със система от зъбни колела.
Регулирането е електронно - на таблото има плъзгач -
потенциометър, а няма жила и врътки.
В самата кутия на моторчето има елетроника - компаратор,
изграден с L272M. Елементите съм ги измервал многократно с
мултицет, но така и не разбрах защо не работи коректно - уж
всичко е "здраво".
Въпросът ми е - случайно някой да има схема
на електрониката? Моля за помощ.
Kогато е работело (работеше) нормално при преместване на плъзгача
на таблото за парното се осъществява завъртане на моторчето, което позиционира
клапата на определени положение и спира де се върти.
Със завъртане на моторчето, песредством система от зъбни колела се завърта и
един потенциометър на платката за управление в кутийката на моторчето. Предполагам
така се "изравнява" компаратора.
Сега, като се постави плъзгача в крайно ляво положение, моторчето не спира и е изронило зъб от едното зъбно колело.
По някаква причина компаратора е спрял да се "изравнява" и да спре въртенето на моторчето.
От два месеца обикалям по морги и магазини и не мога да си купя! Това е за обяснение, че не искам "да се права на интересен".