Страница 1 от 2

Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 9:41 am
от bikerider_
Здравейте!
Изпадна ми един храсторез Viking He700, който привидно работи, но като се наклони странично на повече от 10 градуса, изправи нагоре или обърне наопаки, с дъното нагоре, спира да работи - не може да реже вертикални храсти пред оператора така. Има ли смисъл да го нося на ремонт в сервиз. Казаха ми, че моделът не е внасян в България по принцип. 20 дни само за диагностика плюс 15лв., понеже сервизът е претоварен и не се знае евентуално колко още за ремонт. Такъв пролем в роторът ли е, липса на контакт в него или някъде в ел-инсталацията. Понякога и при двата натиснати бутони за стартиране не стартира и трябва да се натиснат пак. Може би е в бутоните или окабеляването? Заслужава ли си ремонт или е сериозен, скъп проблем?
Благодаря в аванс за съветите!

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 11:20 am
от lov
Най вероятно прекъснал захранваш кабел. Включи го и го завърти в позиция в която спира да работи и почни да му усукваш и мачкаш захранващия кабел да видим дали няма да тръгне.Може да ползваш и помощник.
Много обичам такива повреди :lol:

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 11:44 am
от bikerider_
Той прекъсва при завъртане и наляво, и надясно и обръщане по-корем - само работейки обърнат нагоре водоравно не прекъсва. Мислех аз да отворя корпуса, преди да го нося в сервиз, за да не се бавя 1 месец и да ръся 50+лв. ако е нещо елементарно. Ще пробвам. :-D Имах машнка за подстригване със същия проблем и беше точно кабелът... :)

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 1:21 pm
от lov
най лесното е както работи почни да усукваш кабела и щом почне да прави джазъци бъди сигурен че е той. По принцип прекъсва където влиза в машината или в щепсела. първото се оправя много лесно като се подкъси и се махне прекъсването.

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 1:27 pm
от crez
Според мен, това е луфт(износване) на ексцентрика.

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 1:36 pm
от bikerider_
Ако е ексцентрика, скъпо ли е за ремонт и трябват ли специални части?

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: ср май 13, 2015 2:48 pm
от crez
bikerider_ написа:
Ако е ексцентрика, скъпо ли е за ремонт и трябват ли специални части?
Ами то е основна част, пребръща въртеливото д/ние в постъпателно. Моят Енхел сам го прецаках, ножовете захапаха 3мм тел и ексцентрика замина, но още беше в гаранция. Не познаха как е станало и го отремонтираха. Колко струва не мога да кажа.

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: чет май 14, 2015 8:03 am
от bikerider_
Благодарности на lov и разбира се и на останалите, които взеха участие! Точно кабелът се оказа виновник за проблема. Трябваше да се сетя, че е той, при положение, че машината разполага с въртяща се дръжка и там кабелът е бил сукан интензивно. Като се завърти кабелът, дори да стои неподвижна водоравно поставена, машината ту работи, ту не.
Ето го виновникът:
Изображение
Сега се чудя с какъв да го заменя? Нещо по-гъвкаво от оригиналния да ми препоръчате или да търся в магазините на Stihl оригинален?

И другото, което се чудя, но ми е леко неудобно да питам по снимка в магазините, в които до вчера попитах за ремонт на прекъсващия двигател - нормално ли е шината(долната), която пристяга режещия, подвижен нож, към носещата шина и стационарния нож, да е така закривена в края си, като ухо фиба? Не трябва ли да е плътно, успоредна на горната шина, както е в останалата част от дължината и? Нямам никаква документация за тази машина, в упътването в интернет няма картинка на този детайл и не знам дали е правилно да бъде така.
Изображение
Изображение
Иначе ексцентрикът на малкия ми храсторез Блек енд Декер, който е като детска играчка с 50см-овата си шина сравнен с този, не знам какъв е, но там като захапеш оградата 2-3 пъти директно се разбива лагеруването на двигателя в корпуса и шината почва да има луфт кпрямо корпуса. При Викинга, който е професионален, няма такива проблеми, всичко е стабилно завито с повече от дузина винтове.

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: чет май 14, 2015 10:01 am
от lov
Да си ми близо да ти подаря такъв кабел. На скоро купих една връзка 15 такива кабелчета за 2 лева. Е верно китайчета ама стават. Огледай се за някой стар домакински електроуред. А най лесното е в магазина парче кабел с дължина която те устройва и хубав щепсел. Опитай се да измъкнеш от стария гуменото маншонче и да го ползваш. Ако ли не може, купи и парче термосвиваем шлаух и направи едно такова подобие с него за да не се прегъва само в зоната където е захванат в машината.
Всъщност я хвани с едни клещи медното жило на кабела и дърпай смело докато се откъсне. Ако прекъсването е в края ще изкочи лесно и ще разбереш до къде да го накъсиш този и да го ползваш пак. само разменяй дърпането на жилата че то прекъсва само едното и да не уцелиш от първия път здравото. :)

Относно извивката в долната част трябва да си е така. Това е пружинен елемент и за да притиска двата ножа равномерно няма как формата да му е друга.

Re: Прекъсващ храсторез

Публикувано: нед май 17, 2015 12:59 pm
от bikerider_
Поправих кабела. Сложих нов и разпробих с бормашината стария маншон за да излезе изолацията на стария кабел от него - беше залепен вътре. Сега храсторезът работи без проблеми при наклоняване в която и да е посока. Прави ми обаче впечатление, че има простоянно искрене в ротора при работа и двигателят изглежда малко шумен и муден.Възможно е да е шумен от износен ексцентрик, който може би също трябва да се смени, но самият двигател също е за профилактика. Може ли някой да ми препоръча добър сервиз за ел.-двигатели в София, югозападни райони, за да му сменят четките, но само четките, без да окрадат бобините на двигателя? Има един на бул. "О. Купел", до градинката при Н.Ц. по Рехабилитация, но не знам, дали са добри. Също на бул. "Цар Борис-3ти" между "Т. Каблешков" и "Бъкстон", но то изглежда повече като гаражен сервиз. Другият вариант е да го дам в оторизираните сервизи на Викинг, при Пирогов примерно, като не знам за този стар модел машина дали имат части, ексцентрик например и дали няма да смъкнат неща от нея, както правят в повечето сервизи в България. И другото - ако ощавят 100лв. за ремонт на двигател и не свършат нищо пак си е набутвация.