Страница 1 от 2

Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 2:23 pm
от Stefan2000
Здравейте оберфрезата е от малките 500W Х52Е
Проблема е "класически". :|
Започна да хвърля искри от статора, загуби мощност, и върти бавно и хърхори.
Причината поне за сега, не откривам да е механическа.
Двете половини на статора ми дават еднакво съпротивление от 4,5 ома.
На ротора м-у 2 съседни ламели на колектора дава около 1 ом. Не открих прекъсвания.
Няма видимо потъмняване на намотки.
Къде ли е заровено кучето? :?
И би ли могло да е от електроника?

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 2:42 pm
от shadow__01
Едва ли е от електрониката. Шунтирай я и пусни двигателя без нея ако толкова те съмнява.
Според мен ротора си е заминал. Не е задължително да има видимо потъмняване на намотки за да изгорял един ротор. Предполагам четките са наред и допират добре колектора.

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 3:48 pm
от Stefan2000
Точно шунтирането на електрониката не ми е много ясно как да направя, тъй като от нея излиза разклоняването за двете половини на статора, А и излиза една отделна жица, с прозрачна изолация, която за сега не виждам къде отива. Но както и да е.
При този дефект, четките са започнали малко да се саморазрушават откъм едното си ръбче. Колектора е започнал да почернява там където трият.

В началото писах че проблема е калсически, защото ми се случва не за първи път, на разни двигатели. Най-вече на вакуми на прахосмукачки. Но съм имал случай и със ходов мотор за който нямах резервен, на който сменявах четки, слагах медни и беше все тая.
В общия случай, смяната на четки никога не ми е помагала.

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 4:25 pm
от shadow__01
Качи една снимка да видим каква е тази платка. Вероятно е регулатор на обороти, но как е изпълнен???

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 4:34 pm
от Stefan2000
Нищо не се вижда.
Платката е занитена към малък корпус, и съществените части са скрити.
Виждат се само пистите, и по тях има едва няколко SMD детайла, но и един микрочип с 14 крака, но без никакво означение, или ако е имал, тое лакирано и не се вижда.

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 7:33 pm
от Kirilpm
Не мога да съдя само по снимката но ми се струва че е влязло нещо между ротора и стартора(забележи задния край на ротора откъм колектора) и това е довело до смрътта на машинката.Работата отива към нов ротор,за повечето машинки на спарки не са много скъпи.

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 8:09 pm
от Stefan2000
Да,виждам драскотините.
Изведнъж загуби мощност.
Също така, по откритите жички на ротора, има следи от ударчета.
Явно ще се отива към ротор.
Но пуснах питането, главно с цел, как се диагностицира подобна повреда? Защото явно се среща често.
По метода на изключването, със замяна на части, ясно. Когато ги има налични е лесно.
С мерене става ли? Особено за ротора, съпротивленията са много малки. Какво би трябвало да показава? Как постъпват в сервизите?

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 8:17 pm
от lov
Остави електрониката на мира щом прави кръгов огън. От снимката което се вижда почти на 100% мога да кажа заминал ротор с намотка на късо. А признаците по които съдя е триене на котвата в пакета. От там прегряване и и белята готова.
А причината е разбит заден лагер или заминал гумен маншон но от снимката не се вижда добре. Но по вероятно е лагерчето да е заминало. А и смяната на двете едновременно е задължителна. маншона и лагерчето струват 2 лева.
И не си играй да го пускаш така отново защото ще се разхвърчат и ламелите на колектора и ако си решил да минеш с пренавиване ще трябва и той да се сменя.
Диагностицирането ако искаш напълно сигурен става на специален стенд. като може да се проверят и намотките на статора за междувитково но там такъв дефект се случва много рядко.

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: пон фев 15, 2016 8:29 pm
от shadow__01
Stefan2000 написа:
С мерене става ли? Какво би трябвало да показава? Как постъпват в сервизите?
Виж тази тема viewtopic.php?t=28441
Имаше един видеоклип, не мога да го намеря. За сервизите не знам. Вероятно направо сменят с нов.

Re: Проблем с оберфреза Спарки-Елтос

Публикувано: вт фев 16, 2016 12:40 pm
от Stefan2000
Тъй, каквото не мога да направя, не мога. Не ми е работа да пренавивам ротори.
Занесох го за мостра да купувам нов. Обикновенно ходя на магазинчето на бул. "Патриарх Евтимий", с-у църквата Св. Георги.
Там се оказа и че сервизират. Премериха го и бяха категорични че е окъсил.
Интерсното е обаче, че започнаха да ме убеждават да ми го пренавият, и сменят колектора.
Оригинални уж вече се намирали трудно, те работели професионално, с качествени материали, и т.н.
Успяха да ме убедят след като ми казаха, че имали и баланс машина. Ха дано!
Цената ще е 25 лв.