Страница 1 от 4
Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: пет мар 04, 2016 7:35 pm
от redaktor
Ситуация:
Вследствие многомесечни престои в гараж сменям по-често от обикновено акумулатора на колата си /е, техникът го сменя де

/
Този път, тъй като е само 2–годишен акумулатора, реших да го заредя.
Взех зарядно БОШ –устройство и го включих.
Измервателния уред на зарядното показва скала от 0 до 6 , като при 6 акумулаторът е съвсем празен, а някъде между 0 и 1 има маркировка, при която зареждането следва да се прекъсне.
Е, при мене се спря стрелката между 2 и 1 и не мръдна оттам няколко часа, след което разбира се изключих устройството.
Как да разбирам тази резултат ? Дали акумулаторът е все пак за смяна ?
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: пет мар 04, 2016 7:39 pm
от DundyTheCroc
Много би помогнал точния модел на зарядното, така можем само да гадаем какво значи индикацията и дали е автоматично.
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: пет мар 04, 2016 7:44 pm
от moimoimoi
вероятно е ампермер с скала от 0 до 6 ампера
съответно разреден акумулатор черпи повече ток - 6 ампера
а когато е зареден тока спада на 1-2 ампера според размера на акумулатора
така че според мен ако пали нормално колата значи акумулатора е ок
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: пет мар 04, 2016 8:23 pm
от toolegittoquit
Удари няколко снимчици на зарядното, включително и табелката му с модела и марката. Принципно всички нови зарядни са достатъчно културни когато акумулаторът се зареди, сами да прекратяват заряда - с автоматика.
Другото е - няма нищо сложно в смяната на акумулатора. Един гаечен ключ да се развият болтовете на клемите, измушват се клемите нагоре и се вади акумулатора. Най-големият проблем е, че си тежи. Примерно едни 15кг.
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: пет мар 04, 2016 10:39 pm
от Neno Er
Може да кажеш колко амперчаса е акумулатора?
Зарядният ток трябва да е 1/10 от капацитета му.
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: съб мар 05, 2016 5:56 am
от kolev_k
Мери напрежението на клемите на акуто.Когато стигне 14.4V,значи е готов.Като откачиш зарядното ще ти покаже около 13V.Провери нивото на електролита-1 см над плочите да е.Провери гъстотата(концентрацията)на електролита трябва да е 1,2-1,3.Ако дълго време е стоял с ниско ниво на електролита(т.е.открити плочи)те сулфатизират и се намалява капацитета и живота на акуто.
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: съб мар 05, 2016 8:03 am
от Andri01
Жената казва "е,техника го сменя",значи хабер си няма от ел.измервания,измерване на гъстота ит.н. какви прибори,волтажи ,ампери? Ако пали-значи е в ред. Тръгва и кара / по възможност извън града/ 1 час и АБ е готова! А иначе,като стои в гаража колата ,добре е през 2-3 дена да я пали по за 20-на минути и така ще се подържа АБ!!
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: съб мар 05, 2016 8:13 am
от Hoвoceлckи
Е да я пали, ама то сигурно няма кой

Принципно има техника можеща да върши работа в такива случаи
Госпожо(или "-це"?), като ни пуснете мухата, минете да ни видите поне как сме

Виждате ли що пасианси са изредили хората за да ви помогнат
Да кажа и аз какво ми се показа: зарядното е от евтините, няма автоматика и зарежда с около 4 ампера. Дамата няма измервателни уреди. Не й тежи физическата смяна на акумулатора, а финансовата. Отворена е за съвети, но не е знаела, че трябва да ни каже точните параметри на техниката. Но ... следващия път ще го направи

Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: съб мар 05, 2016 8:29 am
от shotik
Акумулатор, който не се ползва постоянно /както е в случая/ ,трябва поне на един месец да се прави зареждане.
При невъзможност, се ползва /има на пазара/ зарядно , което може да поддържа акумулатора в такова пасивно положение.
Ето един пример на такова, аз имам подобно и го ползвам за зареждане
http://www.avto.bim.bg/Elektronno-pulso ... 48546.html
С такова ,на режим ''снежинка'' може да поддържа дълго време акумулатори.
Re: Зареждане на акумулатор за кола
Публикувано: съб мар 05, 2016 2:15 pm
от redaktor
Благодаря, господа,
ще събера техническите параметри и ще ги публикувам.
Ще се намери измервателен уред и съм наясно как се мерят токове, напрежения и съпротивления.
Просто досега съм нямала време да се занимавам и не съм пипвала акумулатори.
За съжаление това с "припалването" всеки месец няма как да го организирам защото отсъствувам от града дълго – и винаги между 3 и 5 месеца. Колата си седи в гаража и чака, обаче акумулаторът явно не ще.
Мислех си – ако можех преди заминаване да го разредя НАПЪЛНО и после след пристигане да го заредя напълно - дали би престанал да ми прави проблеми и би се удължило времето му на живот ?
И ако това ще върши работа - как да стане пълното разреждане на практика?