Здравейте и честита нова година ! Днес ми се наложи да зареждам акумулатор, но уви, старото българско зарядно ме предаде.. Зарядното, което имам, пише следното на него: Токоизправител тип АПС 12V/3.5A 2a. Произведено в Перник Проблема е следния - включвам зарядното, закачам акумулатора - меря на клемите на акумулатора - около 15 волта с включено зарядно. След 3 часа отивам, погледждам - клетките не врят. Откачам плюсовата клема и закачам амперметър - около 200мА ток протича. Откачам го и вземам на заем друго зарядно - след няколко минути клетките започват да дават признаци на живот, закачам амперметър - зарежда с близо 2А. Ясно, че моето зарядно нещо е сдало багажа. Отворих го и се опитах да сваля схемата на електрониката му, понеже неможах да намеря нищо в гугъл. По-долу ще прикача схемата, която аз свалих, малко е грозно начертана, за което съжалявам, но ... На схемата има един елемент, който не го знам какъв е и се надявам да помогнете да го разбера. Означен е с ? . Свързан е между изхода +-са на напреженовата намотка на мощностно реле ли е, идея си нямам, просто има токова и напреженова намотка. Въпросният елемент е счупен и леко опушен на средата, затова се чудя дали може от него да е проблема описан по-горе. Качвам снимка на схемата на токоизправителя и въпросният елемент, който не се вижда много за съжаление, просто е много дребен ... Дано някой да може да помогне, ако не другият вариант е да направя само нова платка за управление на зарядното да си изключва при зареден акумулатор.
Ридампула - магнитоуправлем контакт.
РИДАМПУЛИ