• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
mmv - напреднал
Здравейте и честита нова година ! Днес ми се наложи да зареждам акумулатор, но уви, старото българско зарядно ме предаде.. Зарядното, което имам, пише следното на него: Токоизправител тип АПС 12V/3.5A 2a. Произведено в Перник :-D Проблема е следния - включвам зарядното, закачам акумулатора - меря на клемите на акумулатора - около 15 волта с включено зарядно. След 3 часа отивам, погледждам - клетките не врят. Откачам плюсовата клема и закачам амперметър - около 200мА ток протича. Откачам го и вземам на заем друго зарядно - след няколко минути клетките започват да дават признаци на живот, закачам амперметър - зарежда с близо 2А. Ясно, че моето зарядно нещо е сдало багажа. Отворих го и се опитах да сваля схемата на електрониката му, понеже неможах да намеря нищо в гугъл. По-долу ще прикача схемата, която аз свалих, малко е грозно начертана, за което съжалявам, но ... На схемата има един елемент, който не го знам какъв е и се надявам да помогнете да го разбера. Означен е с ? . Свързан е между изхода +-са на напреженовата намотка на мощностно реле ли е, идея си нямам, просто има токова и напреженова намотка. Въпросният елемент е счупен и леко опушен на средата, затова се чудя дали може от него да е проблема описан по-горе. Качвам снимка на схемата на токоизправителя и въпросният елемент, който не се вижда много за съжаление, просто е много дребен ... Дано някой да може да помогне, ако не другият вариант е да направя само нова платка за управление на зарядното да си изключва при зареден акумулатор. :)

Прикачен файл

IMG_20170107_154822.jpg това е въпросният елемент ..

Прикачен файл

IMG_20170107_154708.jpg това е схемата
hidrazin - майстор
Ридампула - магнитоуправлем контакт.
РИДАМПУЛИ
:partyman:
gogo7777 - майстор
Схемата не е вярна. Пусни някоя хубава снимка да видим що за зарядно е това.
sinfon - специалист
Здравей, най-добре си купи един 50А Грец, един радиатор и го изтърбуши и махни целия изправител и контролната електроника, които са и двете стари и не надеждни. Най-вероятно е със селенов изправител. И той ще си замине скоро.
gogo7777 - майстор
sinfon написа:
Здравей, най-добре си купи един 50А Грец, един радиатор и го изтърбуши и махни целия изправител и контролната електроника, които са и двете стари и не надеждни. Най-вероятно е със селенов изправител. И той ще си замине скоро.
Няма ли да му кажеш поне едно парче реотан да сложи, за да ограничи поне тока. :wink:
Hoвoceлckи - майстор
На траф, който може да пусне 3,5А и напрежението му след изправяне на празен ход едва стига 15V, му трябва точно 50А грец на радиатор и ще стане перфектния токоизправител :idea:
mmv - напреднал
Благодаря на всички ви за бързите отговори ! Разбрах въпросната джаджа каква е, нямам под ръка друга - изкормвам електрониката и слагам друга, която съм я ползвал в доста други зарядни. За изправителя - да, селенов е, ще го махна и него и ще сложа KBPC5010 или нещо от сорта беше, 50А с радиатор, предполагам, че с тези 4А няма да грее много. Новоселски, схемата която си качил съм я видял ама не е тя ... Както и да е, благодаря ви много на всички ! Сега се заемам с новото - старо зарядно :-D

П.П: На празен ход след греца имам 18.5V изправено.
Последна промяна от mmv на съб яну 07, 2017 5:05 pm, променено общо 1 път.
sinfon - специалист
gogo7777 написа:
Няма ли да му кажеш поне едно парче реотан да сложи, за да ограничи поне тока. :wink:
Здравей! Не, защото в това зарядно устройство трансформатора е с такава крива, че токът сам се ограничава и освен това максималният ток от 3.5А не може да навреди на никой автомобилен акумулатор, които акумулатори обикновено се зареждат с ток до 1/10 от капацитета им.
mmv написа:
П.П: На празен ход след греца имам 18.5V изправено.
Здравей! Празния ход не го гледай. Под товар никога няма да е толкова. Освен това изправеното не е изгладено и мултиметър не може добре да го измери, защото има и променливотокова съставна.
А електрониката ако си ентусиаст може да я ремонтираш. Продават се части в магазините за електронни компоненти. Или с поръчка.
gogo7777 - майстор
Такъв резистор има и сега. Така, че реотана си е необходим.
Ама човека явно ще се справи сам и без нашите архаични схеми. :-D

ПП....А ти що си се петлявил вчера на съфорумец :cool:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Въпрос за старо зарядно за акумулатори .." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: