ben84 написа:kozl написа:Ако колата е <15 г, тя ще има вградено такова "реле". Наричат го имобилайзер.
Ти какъв таралясник искаш да защитаваш с микроключе 
Има едни момчета, които си изкарват хляба с това и могат да подкарат дадена кола на <15 години за няколко минути.
Имат знания, софтуер и хардуер за целта.
Представи си обаче, че тая кола има едно тъпо ключе, скрито някъде, или да трябва да пуснеш габарит, радио, или там каквото и да е, де прекъсва захранването на горивната помпа.
Ще се наеме ли въобще момчето, да проверява целостта на схемата и ако се наеме, колко време ще му е нужно? А като разбере, че няма захранване помпата, ще има ли метър проводник тоз герой да я захрани?
Аз лично дори не заключвам колата си, когато спирам за по-малко от час и няма скъпи вещи в нея. Само вземам ключа с мен.
Ако някой е решил да я запали без него, значи ще успее и да я отвори.

Защо трябва да си представям нещо, което съм правил и ползвал повече от 30 г?
Това беше подвеждащ въпрос към автора, който видно от неговото първо мнение в тоя форум и хабер си нема как да попита.
Единственото конкретно е, че двигателя трябва да върти без да запали. Веднага мога да задам контра въпрос. Някой знае ли колко разстояние може да измине колата на скорост и на стартер?
Т.е. единственото смислено в питането е, че блокировката на стартера отпада. Ама какъв е двигателя
Аз деля защитата на двигателите на 2 типа:
- умни с компютър. Места за саботаж (защита) - бол.
- механични. Малко възможности за защита.
А твоятя идея за помпата, се прескача с туба с гориво, маркучи и помпа с две щипки за акумулатор.
Локумения път на теорията е доста разтегателен. Аз от житието ще извадя два примера.
Дъртата кола имаше блокировка на волана при изваден ключ, но до първия ремонт на ключалката при автоключар. Тоя ми изхвърли заключващия механизъм с презумцията " Ти знаеш ли ако се самозаключи волана във време на движение какво ще стане?". Eдната защита отпадна

А иначе на роднина се заключи волана на полски фиат по време на движение. Колата зле, той извади късмет без драскотина по себе си. А и много добре ми беше ясно, защо мАстора изхвърли блокиращия механизъм. Аз се измъчих половин ден и смених пружината на стартовия ход сам, обаче с неподходящата пружина. Същата по форма, но с недостатъчна сила. И голямата трудност бе в сглобяването на механизма за заключване на волана. Явно си иска чалъм, а аз успях с многобройни опити до де стана.
Втората защита пак бе погубена от майсторска ръка. Аве тия майстори мноо ги бива да хакат защитите

Скъса се пружината на газта в ГНП. Помпата отиде на ремонт на стенд и се върна с изрязан имобилайзер, при което даже заплатих 50 лв за таз услуга. Та колко са 50 лв

Толкова е оценката за хакване на имобилайзера на стенд.
И така дъртата кола остана без защити
Да ама не, защитава я едно ключе. Ама кой ще я краде тая кола

Некой скрападжия. И дали ще го спре ключето
