Страница 1 от 2
Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: ср мар 07, 2018 10:53 pm
от ic3t0
Здравейте, двигателя е 0.75кВ монофазен беше наводнен.
Изсушен е още миналото лято, сега почистих смазах лагерите и го пуснах. Имаше голяма консумация, идваща от залепнал центробежен, него го оправих сега консумацията е нормална около 5.6А на празен ход. Въпроса ми е защо като премерих с мултицета между фаза или нула и корпус ми дава 1.05 МОм, нормално ли е това? Също докато работи фазомер на корпуса свети преди да го разбера това го пипах докато е включен не съм усетил нищо явно тока на корпус е мн.малък. Та доколко е нормално това съпротивление към корпус?
Не съм мерил центробежния след ремонта има ли напрежение на пусковия но смятам че няма защото консумацията пада, при пуск моментно 10А после пада на 5.6А.

Благодаря предварително за отговорите и се надявам да не съм дублирал темата, но не видях точно такава.
Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: ср мар 07, 2018 11:33 pm
от hidrazin
ic3t0 написа:...сега консумацията е нормална около 5.6А на празен ход...
Как реши че е нормална и колко според теб ще е като го натовариш?

Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: ср мар 07, 2018 11:50 pm
от ic3t0
Според табелката тока е 6.2А. На празен ход при мен е 5.6 не съм го закачил, на маста го тествам и няма как да го видя под товар.
Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 12:37 am
от hidrazin
ic3t0 написа:Според табелката тока е 6.2А...
... при пълно натоварване.
Пусни го на празен ход за не по-малко от 10-15 минути и кажи колко му е загрял корпуса.

Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 1:01 am
от ic3t0
Ще пробвам тези дни и ще пиша, благодаря.
Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 6:58 am
от moimoimoi
корпуса на двигателя ти не е занулен/заземен и за това ти свети фазомера.
тока на празен ход не е нормален,общо взето двигателя е финиширал,и като го натовариш ще вдигне ток и ще изгори
Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 7:16 am
от ic3t0
Май нещата отиват към нов двигател

Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 7:20 am
от data
Няма как на 0.75 кв тока да му е по табела 5.6 А или пък 6.2 А. Тока му е 0.75 х 220 демек не повече от 1.65 А . Тока с амперклещи ли го мериш ?
По принцип мотор се мери с мегер , потърси някой да ти го замери , а за да не се наводнява му разпробий корпуса с 4-5 мм в най ниската точка за да се отича влязлата вода ако мотора работи в агресивна влажна среда
п.п. Имай на предвид че тока който си написал като постоянен и при пуск съответства на 3-4 кв. мотор . Нямам идея как си сушил мотора , но моторите се сушят като им се подава ниско напрежение мисля 36 , 48 в. по спомен в продължение на 24 и повече часа . Отиди на сервиз или си купи нов мотор
Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 7:40 am
от Junak
data написа:Няма как на 0.75 кв тока да му е по табела 5.6 А или пък 6.2 А. Тока му е 0.75 х 220 демек не повече от 1.65 А . Тока с амперклещи ли го мериш ?
По принцип мотор се мери с мегер , потърси някой да ти го замери , а за да не се наводнява му разпробий корпуса с 4-5 мм в най ниската точка за да се отича влязлата вода ако мотора работи в агресивна влажна среда
п.п. Имай на предвид че тока който си написал като постоянен и при пуск съответства на 3-4 кв. мотор . Нямам идея как си сушил мотора , но моторите се сушят като им се подава ниско напрежение мисля 36 , 48 в. по спомен в продължение на 24 и повече часа . Отиди на сервиз или си купи нов мотор
Хайдеее, изтрепахме рибата. Таз формула за тока трябва да е нова

Ако го мери тока с шивашки метър - може и да го изкара. И нещо за косинус ф да си чувал?

P.S. И в България отдавна U=230V
Re: Помощ с наводняван ел. двигател
Публикувано: чет мар 08, 2018 10:00 am
от data
Смятай го както искаш . Табелата на единият от моторите който експлоатирам е 5.5 кв /11 А