Страница 3 от 3

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 6:11 am
от ESPACE
нед юни 28, 2020 5:27 ampreslav написа:
Маторите вероятно ще работят, но няма да имат същата мощност, ще греят като печки и ако са в комплект с моторни защити, защитите ще сработят.
Вярно че ще им падне с едни 20% мощността, но те едва ли са предвидени да работят на номинал, че да греят като печки.На мотор предвиден за 380V 50Hz на 60Hz трябва да му подадеш 456V и обратно. Нищо им няма на моторите, спокойно може да си ги върти в звезда човека. Само скоростите ще са 84% от номиналните.
нед юни 28, 2020 5:27 ampreslav написа:
Предполагам , че ако фуражомелката не работи повече от час непрекъснато и ако не и трябват всичките 5.5 КВ, то моторът и ще изкара известно време, но колко???
Каква фуражомелка бе готин :lol: Фуражомелката на човека си е нашенска. Ама и да не беше, все тая.

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 7:54 am
от preslav
нед юни 28, 2020 6:11 amESPACE написа:
нед юни 28, 2020 5:27 ampreslav написа:
Маторите вероятно ще работят, но няма да имат същата мощност, ще греят като печки и ако са в комплект с моторни защити, защитите ще сработят.
Вярно че ще им падне с едни 20% мощността, но те едва ли са предвидени да работят на номинал, че да греят като печки.На мотор предвиден за 380V 50Hz на 60Hz трябва да му подадеш 456V и обратно. Нищо им няма на моторите, спокойно може да си ги върти в звезда човека. Само скоростите ще са 84% от номиналните.
нед юни 28, 2020 5:27 ampreslav написа:
Предполагам , че ако фуражомелката не работи повече от час непрекъснато и ако не и трябват всичките 5.5 КВ, то моторът и ще изкара известно време, но колко???
Каква фуражомелка бе готин :lol: Фуражомелката на човека си е нашенска. Ама и да не беше, все тая.
Не споря - имам опит само с една единствена помпа, която сменихме заради износена помпена част. Моторът на новата помпа свали защитата, а след като увеличихме тока на сработване си грееше бая. Негър много хитър и сменхме само статора, всичко си дойде по местта, а германците предпочетоха да платят пренавиването на новия статор, вместо да го сменят. Предположението на всички беше, че помпата е била за Щатите или Япония или не знам къде другаде - казвам предположението защото никой не намери за необходимо да се обяснява къде е грешката. Само да допълня, че новият мотор не беше дефектен, токовете във всички намотки бяха еднакви, но по-високи, нямаше никакви признаци на нарушена изолация, нещо на късо и т.н.
Ако ти имаш друго обяснение на подобна ситуация ще ми е интересно да го чуя.

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 12:10 pm
от ESPACE
Без снимка на табелката на въпросната помпа само ще си чешем езиците.

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 1:27 pm
от Hursa
Не съм спец, но ако двигателите са с показаните характеристики не виждам проблем, освен ако за машината, която задвижва понижените въртящ момент и обороти не са проблем. И трябва да се свързват само звезда, като вместо 5 кс ще дават под 3.2 кс - поради пониженото напрежение (спрямо разчетното 460 V за свързване звезда, съответно и понижен работен, и пусков момент) и по-ниската честота (но зависи, какво задвижват).

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 1:42 pm
от ESPACE
нед юни 28, 2020 1:27 pmHursa написа:
И трябва да се свързват само звезда, като вместо 5 кс ще дават под 3.2 кс - поради пониженото напрежение (спрямо разчетното 460 V за свързване звезда, съответно и понижен работен, и пусков момент) и по-ниската честота (но зависи, какво задвижват).
4,2к.с.

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 2:09 pm
от Hursa
Ако при 460 волта достига номиналната си мощност и работен момент (свързване звезда) - според мен са под 3.2 кс. Но допустимия волтаж е доста висок - ако линейните им са 208 волта - може би това предполага възможност за значително претоварване. И ако разчетната мощност 5 кс е при 208 волта, свързване триъгълник - то при нашата трифазна мрежа би трябвало да достигне номиналната си мощност (дори с близо 2 процента по-висока - свързване звезда на 400 волта линейни и 50 херца).

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 6:40 pm
от ESPACE
Според табелите на машините те са 5HP при свързване в звезда и 460V 60Hz захранване. Какво ще стане ако ги свърже пак в звезда но на 380-400V 50Hz. Важно е запазване на съотношението V/Hz.
1. Понижение на номиналната скорост с 5/6. Оттам леко влошено охлаждане, ако се охлажда с перка на вала.
2. Запазване на въртящия момент на 100%
3. Намалена изходна мощност с 5/6. Мощността е равна на въртящия момент х оборотите.

Има вероятност дори мотора да успее да даде пълната си изходна мощност при увеличаване на въртящия момент, с цената на повишена температура. Някои мотори са по хладни по принцип така че е напълно възможно.

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 6:54 pm
от bijonisler@gmail.com
съб юни 27, 2020 5:58 pmBLUEPUPIL написа:
Да внеса малко яснота:

Xидрата упорито поправя всеки
във форума, че вече не е 220/380,
а е 230/400V.

Той, мотора който съм визирал
е 5.5кW и си е БГ производство,
върти една фуражомелка и не
знае за европейската директива,
дето кара работите от 220/380V
да се ъпгрейднат до 230/400V.

Та сега въпроса, дето повдигате
за практическото отражение на
тази промяна, според мен има поне
три възможни решения:

1..Оставям го (двигателя) в неведение,
относно новите ел. реалности и
той продължава да си мели ярма;

2..Информирам го, че не покрива
новият стандарт с 20 волта.
Опасността тук е да не
изпадне в депресия, придружена
с малоценностни изживявания,
които да провокират леки повреди
или дори изгаряне на някоя намотка.

3..Вземам големия чук и го отървавам
от мъките му, обилно благославяйки ЕС.

Та кое според Вас би било
най-адекватното решение?

Конкретно по темата, машините
са в склад в US, натрупани една върху
друга и снимането на табелата на
двигателя ще е проблем, но можах
да намеря сходни на тези листвани
в каталога машини.

Моторите би трябвало
да са идентични:



67.jpeg78.jpg



Захранващият кабел е представен
по стандарт, като 120/208V и е
с четири жила- три фази и нула.
Като са натрупани в америката лапай.двигателите ли са ти проблема!

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: нед юни 28, 2020 10:13 pm
от Hursa
нед юни 28, 2020 6:40 pmESPACE написа:
Според табелите на машините те са 5HP при свързване в звезда и 460V 60Hz захранване. Какво ще стане ако ги свърже пак в звезда но на 380-400V 50Hz. Важно е запазване на съотношението V/Hz.
1. Понижение на номиналната скорост с 5/6. Оттам леко влошено охлаждане, ако се охлажда с перка на вала.
2. Запазване на въртящия момент на 100%
3. Намалена изходна мощност с 5/6. Мощността е равна на въртящия момент х оборотите.

Има вероятност дори мотора да успее да даде пълната си изходна мощност при увеличаване на въртящия момент, с цената на повишена температура. Някои мотори са по хладни по принцип така че е напълно възможно.
Максималният въртящият момент на асинхронният двигател е пропорционален на напрежението на захранването в квадрат. Пусковия му също е пропорционален на квадрата на напрежението (не съм сигурен). Тези 460 волта едва ли са разчетните за номиналния момент, по-скоро са максимално допустимото при свързване "звезда" (според мен). Според мен, дадената мощност, е номиналната му мощност, разчетена при номиналните линейни напрежения от 208 волта.
пс /Всъщност свързванията на показаните двигатели не е триъгълник/звезда, а двойна звезда/звезда (извинявам се, и ако не греша, твърде късно го забелязах). При нашата мрежа трябва да се включи в "единична" звезда. (Явно и допустимото претоварване, при подобно свързване, съвсем не е толкова голямо, колкото си мислех.)/
Мощността е равна на произведението момент и обороти, но с понижение на оборотите едва ли нараства съпротивителния момент от страна на задвижваната машина (по-скоро вероятно е обратното). Понижените обороти може относително да влошават охлаждането, но се намалява чувствително и консумираната от двигателя ел мощност, а в следствие на това и топлоотделянето. Затова не мисля, че може да се стигне до прегряване.

Re: От 208V към 380V ?

Публикувано: пон юни 29, 2020 4:25 pm
от BLUEPUPIL
Благодаря за полезните постове!

Остана един последен въпрос за
ремъчните предавки. В един от
предложените варианти, при смяна с
нашенски двигател, ще се наложи
преработка на едната шайба да
се увеличат оборотите.

Доколкото мога да преценя,
ъглите на наклона на каналите
на US шайбите и ISO са подобни
и са между 34 и 38 градуса в
зависимост от диаметъра на
шайбата, като и двата типа ремъци
са с 40 градусов ъгъл; Ако
разбира се каналите не са
много износени.


Размерите на US клиновите ремъци,
като че ли са сходни с нашите
ремъци [А]13х8 и [В]17х11мм :?:




Прикачен файл:
101.jpg
101.jpg (21.21 KиБ) Видяна 1224 пъти



Само височината на US [B] ремъка
клони повече към 10 отколкото към
11мм.



Прикачен файл:
102.jpg
102.jpg (25.69 KиБ) Видяна 1224 пъти



Та си мисля, че поне шайбата на
машината може да се ползва, без
да се налага да се сменя. :?