Страница 1 от 3

Ремонт на инвертор.

Публикувано: пон юни 05, 2023 9:33 pm
от miliad
Първо да предупредя, че електротехниката е мъглива територия за мен.
Имам желанието да ремонтирам един инвертор.
12 V e , най-вероятно е включен на 24v и е изпляскал .
От визуалния оглед на карантията yстанових , че е изгорял предпазителя, и един от елементите е подут. Показанията са му 16v 2200mF.
Някакви други насоки как, и какво да търся или да проверя. Утре ще имам достъп до мултицет. За сега имам само отвертка.

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 7:20 am
от kozl
miliad написа:
един от елементите е подут. Показанията са му 16v 2200mF
Ами кондензаторите ("мерцедесите") ги смени и двата ако има подходящ размер на по-високо напрежение. Спазвай поляритета при смяната.
Ама не мили, а микро фаради (не mF, а μF) :roll:
И покажи надписите на големите транзистори срещу кондензаторите (елементите в обратната посока на малката стрелка от снимката).

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 7:36 am
от miliad
До колко по-високо напрежение?

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 8:19 am
от kozl
Примерно 35, 63V, но и размерът е от значение.
Сега за проверка на транзисторите ще изчакам друг да предложи с повече опит с мосфети

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 8:54 am
от miliad
Място в кутията има. Предполагам няма да е проблем ако крачетата се оставят по дълги.
Какво печеля с по-високото напрежение?
И трябва ли да сменя и предпазителя?
В момента е 40А.

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 9:29 am
от brum
Ама и 400 волтови можеш да сложиш, ама има ли смисъл?

Над 25 волтови не бих сложил. Акумулатора при зареждане може да стигне до почти 15 волта, та 16 волта са на ръба. Над 25 волтови смисъл не виждам. Но проблем виждам - размера им. 63 волтов е в пъти по-голям от 25 волтов със същият капацитет.

Транзисторите - има едни тестери дето мерят всичко. Показват кое кой крак е, колко е усилването и т.н. С такова е най-лесно да се подсигуриш, че транзистор работи.

Най-базовият тест е да видиш има ли късо между дрейн и сорс. Ако в едната посока е диод, а в другата дава високо съпротивление според този тест не е повреден. Следващото като тест е да го извадиш и да го сложиш на тестера или на опитна постановка.

Ако имаш инфрачервена камера можеш да пуснеш ограничен ток на входа със захранващ блок и да видиш ще светне ли някъде. Това след като възстановиш предпазителят, че иначе нищо няма да светне. На такова нещо бих пуснал един ампер. Ще е достатъчен да се види къде е късото.

Я сподели кое те притеснява смяната на предпазителят, че питаш дали да го смениш?

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 10:02 am
от miliad
Питам, защото не разбирам. :lol:
Благодаря за това което написа , но е на висок стил относно познанията ми в областта.
На обяд като имам време ще почета малко.

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 1:26 pm
от MamaMy
И в тази тема виждам приказката за жабата. Вярно, има желание за подковаване, но то не е достатъчно. Както обичам да казвам, и аз искам да правя мозъчни операции, но най-много някоя трапанация или лоботомия да ми се отдаде, но това едва ли ще помогне на пациента. Ако цените пациента, пратете го на специалист. Очаквам и всеизвестния виц за руския, американския и българския форум. Само ще отбележа, че в такива които са специализирани, дори няма да успеете да се регистрирате. Там има входящи тестове за ценз. В останалите ще пренебрегнат питането. Успех в ученето! :goodman:

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 7:01 pm
от miliad
Комндензаторите ги смених с 25v.
Обаче са заминали и двата транзистора, но в магазина от който пазарувах нямаха такива.
Утре ще продължа с търсенето.

Re: Ремонт на инвертор.

Публикувано: вт юни 06, 2023 7:44 pm
от DMN
Моят съвет е след като смениш транзисторите, сложи за пробата по-малък предпазител - примерно 5А.
Пробвай инвертора на празен ход(без товар). Ако не изгори предпазителя, наблюдавай транзисторите, дали греят.
Преди време ремонтирах подобен инвертор 150W(моя).
Пак така бяха заминали някои транзистори, но след смяната грееха яко на празен ход. Може и ментета да са били ...накрая се отказах и го зарязах :-D .