Страница 1 от 2
Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: вт авг 29, 2023 8:30 pm
от nedyalko91
Здравейте,
Може ли някой по-запознат да опише разликата между комбинирана ДТЗ 25А, 30mA и стандартна ДТЗ 25А, 30mA.
Вярно ли е, че след стандартна ДТЗ задължително трябва да има монтиран предпазител? Това означава ли, че при късо или ток над 25А стандартна ДТЗ няма да прекъсне веригата?
Забелях, че в апартаментно табло за кръга на проточния бойлер е сложена само ДТЗ 25A, която не изглежда "комбинирана" - моделът е ABB FH204 AC. Доколко е опасно това и задължително ли е да я подменя с комбинирана, тъй като няма място за още 1 трифазен предпазител? Може ли да препоръчате "марков" модел комбинирана. Не знам дали има значение, но бойлерът се захранва само от 3те фази и земно, нула не влиза в него.
Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: вт авг 29, 2023 10:35 pm
от hidrazin
вт авг 29, 2023 8:30 pmnedyalko91 написа:
Здравейте,...
Здрасти, ти нали си имаше тема за тоя бойлер? Че и от преди две години...
ДТЗ за трифазен бойлер без нула
Иначе да, посочената ДТЗ няма да изключи при късо или при ток над 25А.
Кой тъпанар ти е правил таблото и инсталацията?
Демек две години тоя бойлер е работил без бАшон?
Задължително е да сложиш предпазител след ДТЗ-то. Къде ще намериш място, мен хич не ме интересува.
Комбинираните ДТЗ-та предлагани в БГ масово са електронни - забранени за използване в бита,
Ако чак толкова настояваш за "маркова" комбинирана и допустима за бита, това е твоя модел:
Acti9 iC60 RCBO - 3P - 25 A
Ако въобще го намериш в БГ. Но дали в БГ или навън, цената гони около и над 1000 лева. За една бройка.
Та по тая причина - намери си място за бАшон.
Къртене, мазане и ново табло ще са доста под тези 1000 и нагоре кинта.

Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: вт авг 29, 2023 11:09 pm
от ivanovbg
Не виждам причина башона да е само след ДТЗ-то. Може и да е преди. Даже ми се струва по правилно.
В края на краищата зависи и колко му е партидата. Ако на трифазния ток главния предпазител е 25А какъв е смисъла след ДТЗ да се слага още един 25А?
Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: вт авг 29, 2023 11:18 pm
от hidrazin
вт авг 29, 2023 11:09 pmivanovbg написа:
Не виждам причина башона да е само след ДТЗ-то. Може и да е преди. Даже ми се струва по правилно.
Даже със сигурност е по-грешно.
А колко му е партидата - само той си знае.

Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: вт авг 29, 2023 11:25 pm
от ivanovbg
Каква е логиката? Ако системно се претоварва ДТЗ-то и почне да нагрява и в един момент окъси кой ще го спре да направи пожар?
Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: ср авг 30, 2023 12:15 am
от hidrazin
вт авг 29, 2023 11:25 pmivanovbg написа:
Каква е логиката? Ако системно се претоварва ДТЗ-то и почне да нагрява и в един момент окъси кой ще го спре да направи пожар?
Логиката е в учебниците/наредбите/ръководствата... по електротехника.
Едно ДТЗ е НАПЪЛНО ДОСТАТЪЧНО за НЯКОЛКО токови кръга.

Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: ср авг 30, 2023 8:43 am
от zz_stefanov
Така е. Само че като сработи трудно се намира от къде е.
Но пък е евтино.

Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: ср авг 30, 2023 8:46 am
от ivanovbg
Тъй като двете защити са различни и допълващи не е от значение тяхното разположение по трасето ако са само за един консуматор. Първенството винаги трябва да е башоня. Единствен той защитава еднакво както консуматора така и източника.
Правилно е башон съобразен с максималния ток през ДТЗ-то, ДТЗ, разклонение с други башони ако е за повече консуматори. Така по лесно се откриваако изключи ДТЗ кой е проблемния консуматор. Ако е само един, вторичните башони са излишни.
Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: ср авг 30, 2023 8:51 am
от zz_stefanov
кой 'бушон'?
в практиката се прави: главен, ДТЗ и после предпазителите на кръговете.
Re: Разлика между стандартна и комбинирана ДТЗ
Публикувано: ср авг 30, 2023 8:58 am
от ivanovbg
В практиката винаги има ГЛАВЕН башон! Преди ДТЗ - при електромера.