Страница 1 от 2

проблем с дрелката

Публикувано: ср дек 05, 2007 8:30 am
от misirkov
здравеи те..дрелката е на спарки.както си пробивах едно дебело плътно желязо и изведнуж спря помислих че е изгоряла.отворих я и я замерих всичко маи си и е наред,сглобох я и тръгна ОБАЧЕ НА ОБРАТНАТА ПОСОКА,А ПРЕДО ГОДИНИ СЕ РАЗВАЛИ И МАИСТОР Я БЕШЕ НАПРАВИЛ ДА ВЪРТИ САМО В ЕДНАТА ПОСОКА Т.Е ПРАВИЛНАТА /НА ДЯСНО/ ,а сега след случая варти само на ляво.


БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ПОМОЩА

Re: проблем с дрелката

Публикувано: ср дек 05, 2007 9:04 am
от n_a
misirkov написа:
здравеи те..дрелката е на спарки.както си пробивах едно дебело плътно желязо и изведнуж спря помислих че е изгоряла.отворих я и я замерих всичко маи си и е наред,сглобох я и тръгна ОБАЧЕ НА ОБРАТНАТА ПОСОКА,А ПРЕДО ГОДИНИ СЕ РАЗВАЛИ И МАИСТОР Я БЕШЕ НАПРАВИЛ ДА ВЪРТИ САМО В ЕДНАТА ПОСОКА Т.Е ПРАВИЛНАТА /НА ДЯСНО/ ,а сега след случая варти само на ляво.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ПОМОЩА
Има едно зъбно колело, дето се мести за да зацепи в посока. Предполагам се е счупило лостчето за управление и "майсторът" го е елиминирал. Разглоби я пак и погледни сега ти в коя посока си го оставил.
А относно спирането докато пробиваш - не може със слаба машинка да правиш такива неща :| .Добре че си имат защити тия машинки и просто спират.

Публикувано: ср дек 05, 2007 9:15 am
от engineer
Абе само по описания едва ли може да се определи какъв е проблема. Над бутона вкл/изкл има превключвател за реверсиране възможно е в него да е проблема. Продава се като отделен модул (12-15 лв според модела) или като цял модул заедно с бутона (около 20-25 лв незнам точно защото преди 2 г съм купувал), сменя се лесно - почти като лего-конструктор. И като върти наопаки - добрата новина е, че мотора е здрав.

Спарки е доста прилична марка според мен. Имат сервиз и поддръжка. Във варна частите могат да се закупят поотделно, има магазин на Централния пазар. Бъди спокоен, "пациента" ще оживее.

Публикувано: ср дек 05, 2007 9:19 am
от engineer
Какъв точно е модела???
n_a обяснява за механичен превключвател. На мойта обаче този превключвател променя оборотите (премества зъбната предавка) обаче не променя посоката на въртене.

Публикувано: ср дек 05, 2007 11:43 am
от misirkov
благодаря за отговорите сега ще4 я разглобя отново и ще видя какво става

Публикувано: ср дек 05, 2007 2:03 pm
от lyki
Виж след като си я зглобил и завърти, дали четките не искрят повече от необходимото ,ако е така най вероятно се е здухаЛа някоя навивка от роторчето, а него няма как да го замериш освен ако нямаш ПАЯК
Не търси проблема в обратното въртене в запчатка, те променят само скороста на въртене ,посоката се сменя с реверсния превклчювател който обръща захранването на четките.
При голям тормоз най често прекъсва навивка от ротора.

Публикувано: ср дек 05, 2007 4:56 pm
от misirkov
аде да те помоля да ми обясниш какво е паяк.им ам три мултицета.замерването неставали на колектора и на корпус на ротора/външната страна/

Публикувано: ср дек 05, 2007 5:05 pm
от lyki
Нее задължително ако има прекъсната намотка да дава на корпус.
Точно за това е ПАЯКА (електромагнитна вилка ). Ако роторчето има прекъсната намотка просто не го лови ел.магнитното поле.
Можеш също да познаеш по оборотите върти по мудно, намаля мощноста и преди всичко искри доста по колектора при въртене.

Публикувано: ср дек 05, 2007 6:07 pm
от misirkov
ок утре ще обарна внимание пак тогава ше пиша

Дрелка

Публикувано: чет дек 06, 2007 9:52 pm
от shotik
Ако си разменил места на кабели на свръзки може да се е обърнала посоката на въртене,зъбни колелета за обръщане на хода няма в бормашините на Спарки.