Страница 1 от 1
ел.инстал.
Публикувано: ср яну 16, 2008 11:06 am
от sez_djebel
ДОСЕГА СЪМ РАБОТИЛ ПРЕДИМНО С ДВУКАБЕЛНИ ЕЛ ИНСТ. ПРЕДСТОИ МИ ИНСТАЛАЦИЯ С ТРИЖИЛЕН КАБЕЛ (3Х1,5 -3Х2,5- 3Х4,00) . АПАРТАМЕНТНИТЕ ТАБЛА ОБИКНОВЕНО ИМАТ ОБЩА КЛЕМА САМО ЗА НУЛЕВИЯ ПРОВОДНИК. НЯКАКВА ИДЕЯ ЗА СВЪРЗВАНЕ НА ТРЕТИЯ ЗАЗЕМИТЕЛЕН КАБЕЛ ?
Публикувано: ср яну 16, 2008 12:01 pm
от griffin
Ако имаш допълнително изведено заземяване може да свържеш заземяването от контактите там, но обикновенно практиката е проводника за заземяването да се свърже в нулата и толкова икономисват кабели

хората

блг.
Публикувано: ср яну 16, 2008 1:28 pm
от sez_djebel
griffin написа:Ако имаш допълнително изведено заземяване може да свържеш заземяването от контактите там, но обикновенно практиката е проводника за заземяването да се свърже в нулата и толкова икономисват кабели
хората 
може би съм се изразил неправилно. просто става въпрос за апартаментните табла - нали няма допълнителна шина за заземяането. а иначе по проекта на инжинера самото заземяване е отделно още от основното табло. входящият заземителен кабел и всички изходящи просто ще ги вържа заедно по стария начин - спирала. и все пак благодаря...
Ne
Публикувано: ср яну 16, 2008 2:13 pm
от Fori
На таблото би трябвало да има отделен клеморед за "Нула" и отделен клеморед за "PE (заземяване)". Ако в ГРТ има ДТЗ след нея е забранено свързването на N+PE, в противен случай ДТЗ ще изключва.
Мисля че и наредба 3 забранява свръзка в една точка(под един болт) на N+PE ! По лесно е да добавите отделно клеморедче.
Успех.
Re: Ne
Публикувано: ср яну 16, 2008 2:40 pm
от sez_djebel
Fori написа:На таблото би трябвало да има отделен клеморед за "Нула" и отделен клеморед за "PE (заземяване)". Ако в ГРТ има ДТЗ след нея е забранено свързването на N+PE, в противен случай ДТЗ ще изключва.
Мисля че и наредба 3 забранява свръзка в една точка(под един болт) на N+PE ! По лесно е да добавите отделно клеморедче.
Успех.
понеже работим с турски апарт.табла в тях няма отделен клеморед за заземявяне . затова всъщност питах.- с благодарност.. Сезго
Публикувано: ср яну 16, 2008 2:54 pm
от Palawnik
При движилните линии (2х2,5) работната нула N и защитния PE са обединени в едно общо жило PEN. При трижилните кабели PE и N се разделят. Цветовете обикновено са черен - L, син - N и жълто зелен - PE. В контакта фазата и нулата си ги връзваш както до сега. Защитния го връзваш към защитните клеми. НЕ ПРАВИШ МОСТЧЕ МЕЖДУ КЛЕМАТА И ЗАЩИТНАТА КЛЕМА. В контактите с твърда връзка. На средната клема връзваш PE. От двете страни N и L. Там има едно мостче махаш го. Осветителните тела по същия начин. На клемата със знак за заземление слагаш – PE, a на другите клеми L и N. Бойлера по същия начин. Първо слагаш PE на клемата със заземлението, а нулата и фазата както ти дойдат. Принципа е нулата и защитния проводник НИКАДЕ не се обединяват. Когато се чудиш къде да сложиш нулата и къде фазата, да не ти пука играеш тото. Важното е защитния проводник да е на мястото си. В кутиите връзваш по цветове.
В таблото нещата стават малко по-сложни. Има два варианта. Дали има дефектно токова защита или няма. Захранващия кабел да е с две или три жила. Първо да оправим захранващия кабел. Ако е с две жила: Връзваш както до сега. Шината трябва да е една. Т.е. ако са две слагаш мостче между тях. Ако е една не я бараш.
Ако са три жила: шините трябва да са две. Ако са си две едната я заплюваш за N, другата за PE. Ти казваш че в твоето табло е само една. В такъв случай ако е къса търсиш още една, ако е дълга режеш на две и оставяш 5-6 mm между тях.
Сега PE от захранващия кабел на шината PE, N на шината N. Жилата от кабелите както си вървят черните на защитите, сините на шина N, жълтозелените на шина PE.
За сега толкова. Ако кажеш има ли дефектно токова защита и какъв тип е ще коментираме как се слага.
Re: блг.
Публикувано: ср яну 16, 2008 3:15 pm
от Милен
sez_djebel написа: може би съм се изразил неправилно. просто става въпрос за апартаментните табла - нали няма допълнителна шина за заземяането. а иначе по проекта на инжинера самото заземяване е отделно още от основното табло. входящият заземителен кабел и всички изходящи просто ще ги вържа заедно по стария начин - спирала. и все пак благодаря...
Ами щом инжинера се е постарал и ти е направил проект, защо продължаваш да умуваш

Караш по чертежите и нямаш грижи.

Публикувано: ср яну 16, 2008 3:16 pm
от sez_djebel
Palawnik написа:При движилните линии (2х2,5) работната нула N и защитния PE са обединени в едно общо жило PEN. При трижилните кабели PE и N се разделят. Цветовете обикновено са черен - L, син - N и жълто зелен - PE. В контакта фазата и нулата си ги връзваш както до сега. Защитния го връзваш към защитните клеми. НЕ ПРАВИШ МОСТЧЕ МЕЖДУ КЛЕМАТА И ЗАЩИТНАТА КЛЕМА. В контактите с твърда връзка. На средната клема връзваш PE. От двете страни N и L. Там има едно мостче махаш го. Осветителните тела по същия начин. На клемата със знак за заземление слагаш – PE, a на другите клеми L и N. Бойлера по същия начин. Първо слагаш PE на клемата със заземлението, а нулата и фазата както ти дойдат. Принципа е нулата и защитния проводник НИКАДЕ не се обединяват. Когато се чудиш къде да сложиш нулата и къде фазата, да не ти пука играеш тото. Важното е защитния проводник да е на мястото си. В кутиите връзваш по цветове.
В таблото нещата стават малко по-сложни. Има два варианта. Дали има дефектно токова защита или няма. Захранващия кабел да е с две или три жила. Първо да оправим захранващия кабел. Ако е с две жила: Връзваш както до сега. Шината трябва да е една. Т.е. ако са две слагаш мостче между тях. Ако е една не я бараш.
Ако са три жила: шините трябва да са две. Ако са си две едната я заплюваш за N, другата за PE. Ти казваш че в твоето табло е само една. В такъв случай ако е къса търсиш още една, ако е дълга режеш на две и оставяш 5-6 mm между тях.
Сега PE от захранващия кабел на шината PE, N на шината N. Жилата от кабелите както си вървят черните на защитите, сините на шина N, жълтозелените на шина PE.
За сега толкова. Ако кажеш има ли дефектно токова защита и какъв тип е ще коментираме как се слага.
според схемата на инжинера като изключим осветлението всички предпазители са с ДТЗ.-клас АС двуполюсни, крива С, 20А и чувст.30 mA. Бих бил благодарен за информация за свързване на табло с предпазители с ДТЗ.-ако има и схема....Сезго
Re: блг.
Публикувано: ср яну 16, 2008 3:19 pm
от sez_djebel
Милен написа:sez_djebel написа: може би съм се изразил неправилно. просто става въпрос за апартаментните табла - нали няма допълнителна шина за заземяането. а иначе по проекта на инжинера самото заземяване е отделно още от основното табло. входящият заземителен кабел и всички изходящи просто ще ги вържа заедно по стария начин - спирала. и все пак благодаря...
Ами щом инжинера се е постарал и ти е направил проект, защо продължаваш да умуваш
Караш по чертежите и нямаш грижи. 
да ама чертежа не е толкова подробен , че да ти предлага и начините на свързване... Сезго
Re: блг.
Публикувано: ср яну 16, 2008 3:25 pm
от Милен
sez_djebel написа: да ама чертежа не е толкова подробен , че да ти предлага и начините на свързване... Сезго
Начина на свързване го има на чертежа

по снимка на табло нищо няма да свържеш правилно. Ако в чертежа има неясноти, можеш да викнеш автора му да ти ги разясни
