Страница 1 от 4

Асинхронни двигатели и синхронни?

Публикувано: ср май 14, 2008 9:07 pm
от Orlio
Някой може ли да ми обясни(най-общо) каква е разликата между двата вида двигатели и как най-лесно могат да се различават :?:

елмотори

Публикувано: ср май 14, 2008 11:29 pm
от shotik
В общи приказки при синхронните елмотори въртенето на ротора съвпада с въртенето на магнитното поле на статора и позволява прецизно регулиране с подходящи системи,докато при асиметричния има изоставане на ротора спрямо въртенето на магнитното поле на статора и регулирането на оборотите е много трудно.

Пиша го по най простия начин ,без да задълбавам в подробности и по знаещите от мен да не се заяждат с това описание,а ако имат по добро описание нека допълнят.

Публикувано: чет май 15, 2008 2:16 pm
от Orlio
да аз искам по просто обяснение без много подробности....защото е ясно,че има много разлики....но ме интересува по кое най-вече(главно) се различават.

Публикувано: чет май 15, 2008 5:56 pm
от dron4o
Май по простото обяснени е че А-синхронният двигател е обикновенни я електро мотор само с намотки. А Синхронния двигател е така нареченият Генератор снабден с четки спомагащи за създаването на маг. поле дано съм прав...

Публикувано: чет май 15, 2008 8:20 pm
от Palawnik
Асинхронните двигатели са тези с които си свикнал да виждаш. Синхронните са по-дълги защото имат четков апарат подобен на този на колекторните машини (дрелки, шлифовалки и т.н.). Синхронните машини имат повече кабели от асинхронните.
Основните различия са в по-лесния начин на регулиране на оборотите, наличието на четков апарат. Съвременните честотни регулатори до някъде компенсират този недостатък на асинхронните двигатели.
Общо взето е това. Ако ще си правиш циркуляр или фуражомелка не ти трябва синхронен.

Публикувано: съб май 17, 2008 11:13 am
от moni8888
Ами основният недостатък е в това,че синхронния дв. има много по малък пусков въртящ момент.

Асинхронни мотори 1 част

Публикувано: пон май 19, 2008 5:26 pm
от Fori
92МВ pdf за Асинхронни мотори - http://web.schneiderelectric.bg/downloa ... motors.pdf

Публикувано: вт май 20, 2008 1:24 am
от KingoftheROAD
moni8888 написа:
Ами основният недостатък е в това,че синхронния дв. има много по малък пусков въртящ момент.
И четките му също са недостатък, че се износват и по някое време почват да искрят, а след още някое време и двигателят спира. При асинхронните такова животно нема. Само монофазните имат пускова намотка, която в някои случаи работи заедно с работната, а в други се изключва с центробежен регулатор, а при трифазните и това го няма, те си тръгват сами :-) поради въртящото се магнитно поле

Публикувано: пет юни 20, 2008 10:25 pm
от SECURITY
Синхроните се ползват предимно за генератори.Токът , който произвеждат може да бъде с постоянна честота - 50Hz в България.За всичко друго има асинхронни , които са по-прости както казаха колегите по нагоре - няма четки и т.н.

Публикувано: пет юни 20, 2008 11:21 pm
от hygro
KingoftheROAD написа:
И четките му също са недостатък, че се износват и по някое време почват да искрят
Съвременните синхронни машини са безчеткови. Използват се и като синхронни компенсатори на cos φ