Страница 1 от 4
Асинхронни двигатели и синхронни?
Публикувано: ср май 14, 2008 9:07 pm
от Orlio
Някой може ли да ми обясни(най-общо) каква е разликата между двата вида двигатели и как най-лесно могат да се различават

елмотори
Публикувано: ср май 14, 2008 11:29 pm
от shotik
В общи приказки при синхронните елмотори въртенето на ротора съвпада с въртенето на магнитното поле на статора и позволява прецизно регулиране с подходящи системи,докато при асиметричния има изоставане на ротора спрямо въртенето на магнитното поле на статора и регулирането на оборотите е много трудно.
Пиша го по най простия начин ,без да задълбавам в подробности и по знаещите от мен да не се заяждат с това описание,а ако имат по добро описание нека допълнят.
Публикувано: чет май 15, 2008 2:16 pm
от Orlio
да аз искам по просто обяснение без много подробности....защото е ясно,че има много разлики....но ме интересува по кое най-вече(главно) се различават.
Публикувано: чет май 15, 2008 5:56 pm
от dron4o
Май по простото обяснени е че А-синхронният двигател е обикновенни я електро мотор само с намотки. А Синхронния двигател е така нареченият Генератор снабден с четки спомагащи за създаването на маг. поле дано съм прав...
Публикувано: чет май 15, 2008 8:20 pm
от Palawnik
Асинхронните двигатели са тези с които си свикнал да виждаш. Синхронните са по-дълги защото имат четков апарат подобен на този на колекторните машини (дрелки, шлифовалки и т.н.). Синхронните машини имат повече кабели от асинхронните.
Основните различия са в по-лесния начин на регулиране на оборотите, наличието на четков апарат. Съвременните честотни регулатори до някъде компенсират този недостатък на асинхронните двигатели.
Общо взето е това. Ако ще си правиш циркуляр или фуражомелка не ти трябва синхронен.
Публикувано: съб май 17, 2008 11:13 am
от moni8888
Ами основният недостатък е в това,че синхронния дв. има много по малък пусков въртящ момент.
Асинхронни мотори 1 част
Публикувано: пон май 19, 2008 5:26 pm
от Fori
Публикувано: вт май 20, 2008 1:24 am
от KingoftheROAD
moni8888 написа:Ами основният недостатък е в това,че синхронния дв. има много по малък пусков въртящ момент.
И четките му също са недостатък, че се износват и по някое време почват да искрят, а след още някое време и двигателят спира. При асинхронните такова животно нема. Само монофазните имат пускова намотка, която в някои случаи работи заедно с работната, а в други се изключва с центробежен регулатор, а при трифазните и това го няма, те си тръгват сами

поради въртящото се магнитно поле
Публикувано: пет юни 20, 2008 10:25 pm
от SECURITY
Синхроните се ползват предимно за генератори.Токът , който произвеждат може да бъде с постоянна честота - 50Hz в България.За всичко друго има асинхронни , които са по-прости както казаха колегите по нагоре - няма четки и т.н.
Публикувано: пет юни 20, 2008 11:21 pm
от hygro
KingoftheROAD написа:И четките му също са недостатък, че се износват и по някое време почват да искрят
Съвременните синхронни машини са безчеткови. Използват се и като синхронни компенсатори на cos φ