Страница 1 от 2

молба за съвет...

Публикувано: нед ное 26, 2006 10:45 am
от adonis
Знам, че тази тема не е за тук,макар че е свързана със строителството, за което моля да ме извините предварително...
Предстои ни строителство(друг човек е изпълнител) на мястото на старата ни къща и искам новопостроеното жилище да го направя на офис(консултативен кабинет).До тук добре, но не знам как е по-удачно- да се запише бъдещия апартамент като офис още сега преди да е започнат строежа или после да си вадя нужните документи и разрешителни? Как е по-добре да постъпя и защо?(ако някой се е сблъсквал с такъв проблем,ще съм му благодарен за съвет) :?

Публикувано: нед ное 26, 2006 12:43 pm
от velsi
Според мене си го направи като жилищна сграда сега. После ще си направиш кабинета. Иначе ще те одерат с данъци, а ако един ден решиш, струва ми се, че ще ти е доста по-трудно да "трансформираш" административна сграда в жилищна.

Публикувано: нед ное 26, 2006 1:23 pm
от adonis
На мен един приятел ми каза, че по-лесно ставало от офис - апартамент, отколкото обратното. Ако искам после да си вадя разрешителните за офис било свързано с доста разходи и тичане- а сега ако го запиша като офис в началото нямало нужда да вадя всички разрешителни.... Незнам...Аз и затова пуснах тази тема , за да чуя различни мнения :)

Публикувано: нед ное 26, 2006 1:50 pm
от velsi
Може и така да е. Имах предвид, че за нежилищна сграда всички данъци и такси са по-високи. И ще трябва да се плащат. Пък и ако няма тенденция след време да има нужда от трансформаци направи си го за офис.

Публикувано: вт ное 28, 2006 1:05 am
от Palawnik
Пиши го жилищна сграда. На никой няма да му пука какво правиш в жилището си и къде си регистрираш фирмата. Половината фирми се водят на домашни адреси.

Публикувано: вт ное 28, 2006 8:23 am
от masteradmin
Пиши го каквото искаш, но ако мислиш да го ползваш за офис опитаи да се пребориш за собсвен вход. Разбира се ако си партер :) След нова година всеки офис трябва да е със собствен вход.

Публикувано: вт ное 28, 2006 9:16 am
от adonis
Ще бъде на 1 етаж офиса и няма как да е със собствен вход(поне аз не се сещам как да стане).Мисля да го правя на психологически кабинет- не знам дали като е кабинет е нужно да бъде офис или кабинетите(лекарски и консултативни) са със собствен различен статут :?

Публикувано: вт ное 28, 2006 4:02 pm
от Palmira
Ако ще става някакъв кабинет, а не офис е по-добре предварително да се регистрира като такъв. Много е сложна процедурата на пререгистрация (или смяната предназначението за ползване) в РИОКОЗ (преди ХЕИ) на жилищни обекти в нещо друго. А за регистрирането на един кабинет задължително е необходимо да се издаде становище от РИОКОЗ.

Публикувано: вт ное 28, 2006 6:47 pm
от Palawnik
Най-добре се консултирай с някой независим надзор. Не е задължително да сключиш договор за надзор, но често такива фирми се използват за "по-бързо" узаконяване на обектите. Те общо взето познават законите и са наясно с някой тънки моменти. Ако в проектите за строителство го запишеш като "кабинет" ще е кабинет. След това дали ще го ползваш като такъв си е твоя работа. Нямам представа дали не е забранено да се спи в кабинет. :lol:

Публикувано: ср ное 29, 2006 1:51 am
от solo5
Ако си с общ вход към жилищните апартаменти, няма ли да е нужно в по-късен етап да вземеш разрешително от останалите собственици
Ако имат нещо против могат да ти правят големи спънки, за потока от хора, които ще минават оттам :?