Страница 1 от 2
Как да си направя малко студио за фотография?
Публикувано: нед юни 27, 2010 2:27 pm
от reza4ka
Рисувам.Като снимам някоя рисунка не ми харесва как се получава.Снимките стават жълтеникави или синкави и всеки път стават различни.Искам като снимам примерно 4 рисунки направени на бяла хартия,цвета на хартията която е на снимките да е същия като на хартията която съм снимал.Рисунките и картините които искам да снимам са малки,максимум 60 на 50 см.Как да го направя това "студио",някой правил ли е нещо подобно?Аз си го представям така.Бял и твърд картон прикрепен към стената и две лампи.Сложени не точно срещу картона а леко в страни.Едната от ляво а другата отдясно.Рисунката се прикрепя за картона.Апарата се слага на тринога между двете лампи.Така дали ще стане,как мислите?И какви лампи ше свършат работа.С луминисцентни ще стане ли?Не трябва да са скъпи.
ПП
Сега ми хрумна ,че май и само с една лампа ще стане.Рисунката нали е плоска.Въпроса е каква да бъде тази лампа.
Публикувано: нед юни 27, 2010 2:55 pm
от hygro
Не можеш дори да си представиш, колко сложен проблем си зачекнал. Цветопредаването само по себе си е наука. Най-напред се избави от перфекционицзма - да направиш снимка със същите цветове като оригинала е невъзможно по ред принципни причини. Най-доброто, което можеш да постигнеш е само добър компромис, без значение с колко скъпа техника разполагаш.
Забрави луминесцентните лампи - всички осветителни тела с луминифор, включително със светодиоди, са неподходящи, освен при монохромни оригинали. Използвай халогенни лампи, по възможност поне 4 - в противен случай ще има ясно забележима градация на осветеността. Ако нямаш достатъчно осветителни тела, разположи ги по-близо до обектива, но все пак под такъв ъгъл, че да не се появяват повърхностни отблясъци.
Ако снимаш с негатив, е необходим филтър, който да компенсира цветната температура на осветителното тяло, както и предназначен за целта филмов материал.
Ако използваш цифров апарат, с фотошопа можеш да поправиш (почти) всичко...
Публикувано: нед юни 27, 2010 7:16 pm
от Тани
Според мен не е проблема в осветлението , а в баланса на бялото!
Ето ти няколко линка да се ориентираш с теорията и очакваме отзиви за практическото им приложение

:
http://photo-forum.net/ebook/page3-2.htm
http://mintpix.com/fotografiq/balans-na ... v-detaili/
http://www.sony.bg/hub/learnandenjoy/5/3
Публикувано: нед юни 27, 2010 8:07 pm
от torbalan
по принцип става със всякаква лампа, но трябва да се оправи баланса на бялото...
с две лампи от двете страни на апарата ще е по-добре, отколкото с една... естествено, двете трябва да са еднакви...
най-добре се свържи с човек, който разбира от снимане, за да ти покаже кое как се прави веднъж... и после ще можеш и сам
и както hygro по-горе е писал, забрави за идеално съвпадение - търси разумен компромис

и без друго на твоя монитор цветовете са едни, на моя други, а на трети монитор - трети вид цветове

Публикувано: пон юни 28, 2010 12:34 am
от hygro
Балансът на бялото гарантира единствено предаването на белия цвят и за съжаление далеч на гарантира правилно цветопредаване и на други цветове. Например в спектъра на луминесцентните лампи има "тъмни" участъци и например дори при перфектно балансирано бяло, червените цветове изглеждат тъмни, а капилярите по лицето изпъкват...
За правилно цветопредаване не е толкова от значение цветът на светлината, колкото непрекъснатият й и равномерен спектър. От общодостъпните източници на светлина на това отговарят единствено лампите с нажежаема жичка. Цифровият параметър, който се използва за оценка на способността на светлинен източник да осигури правилно цветопредаване е
CRI.
За максимално точно цветопредаване в компютърната техника се използват специални дескриптивни файлове (например "sRGB Color Space Profile.icm"), които дефинират цветопредаващите свойства за всеки модел на някакво устройство - фотоапарат, скенер, монитор, принтер и т.н. Графичният софтуер използва тези описания, за да минимизира изкривяванията в цветовете, но това далеч не винаги е възможно да стане в задоволителна степен.
Публикувано: пон юни 28, 2010 2:54 am
от Тани
Хигро, а с баланса на бялото не се ли коригира автоматично и баланса на останалите цветове? За луминисцентната лампа си прав - ако не излъчва в някакъв спектър, то не може да се компенсира. Но за осветление в целия спектър би трябвало да се коригира цветопредаването за всички цветове! При балансирането на бялото върху бял или сив лист би трябвало апарата да се самонастрои спрямо източника на светлина!
ПП Предполагам , че снимките ще се изкарват на хартия и от там могат да се очакват още изненади!
Публикувано: пон юни 28, 2010 8:04 am
от solo5
reza4ka, защо не ни кажеш с каква фото техника правиш снимките?

Публикувано: пон юни 28, 2010 8:44 am
от torbalan
пълно щастие няма...
аз бих използвал нещо
такова.
а ако се свърже човек с момчетата от динафос - със сигурност ще му направят и по-смислено предложение... вероятно и по-евтино...
hygro, цветния профил в случая не трябва да се намесва... независимо от това кой цветен профил се ползва и в какво цветно пространство се снима - баланса на бялото (и другите цветове) трябва да е добър...
ако човека не е наясно с тез неща по-добре да си ползва профилите, които са му по подразбиране...
Публикувано: пон юни 28, 2010 9:51 am
от hygro
Тани написа:Хигро, а с баланса на бялото не се ли коригира автоматично и баланса на останалите цветове?
Да, но само ако спектърът на източника на светлина е равномерен - дневна светлина, нажежаема жичка или друг източник с висок CRI, за които терминът "цветна температура" може да се асоциира със Закона на Планк. В другите случай балансирането на бялото е само патерица...
Ето такъв спектър не може да се компенсира по никакъв начин, чрез баланс на бялото:
Ето три примера за един обект с балансирано бяло, но осветен с различни луминесцентни източници:
Публикувано: пон юни 28, 2010 10:34 am
от nivanov
http://dynaphos.com/resource.php?id=43
Тук има интересни идеи как да пооправиш баланса с фотошоп-а ...
Но това не изключва правилното заснемане преди това
