Страница 1 от 1

БЕНЗИНОВА РЕЗАЧКА-ПРОБЛЕМ

Публикувано: чет сеп 30, 2010 10:43 pm
от mladkal
Най-напред да се извиня на VELSI, Модератори, както и на вас колеги, ако съм си пуснал темата на погрешното място. При нужда правоимащите могат да я преместят ...

Става въпрос за една бензинова резачка, която на стикер и оранжев цвят го докарва на едноимените Хускварна, ала..
Убеден съм, че хайванчето е менте или пък е някакъв изключително тъп, евтин модел. Аналогични продаваха преди година или две в "Метро"
Две години по ред си работеше. Не мога да я хваля, но като не й давах зор и с известни фас паузи 5-7 кубика ги нарязваше.
Ей сега реших да я изчистя, посмажа, където трябва и т.н. профилактика, но ...Оказа се че не пали. И това преди профилактиката.
Няма как да проверя свеща дали работи,т.е. дали е изправна. Имате ли идея в домашни условия как мога да се убедя в изправността й.

Въобще имате ли идея къде мога да търся евентуалната причина за незапалването на това чудо!? Всякакви насоки, съвети и т.н ще са ми от полза.

Благодаря ви в аванс!

Публикувано: чет сеп 30, 2010 11:14 pm
от vyrhara
Щом не пали- или няма ток, или няма бензин.

Значи трябва да изключиш едното- като начало- купи си нова свещ- сменяш си я сам- ако не пали пак- значи е бензина- теста е 5 левапри 70% шанс да заработи като нова машинката, ако не е свещ- все пак една свещ кара 2-3 години и не е лоша инвестицията и машинката отива при майстор да и оправи карбуратора- това са стъпките.

Публикувано: пет окт 01, 2010 7:20 am
от sian
--Свали свеща, постави и лулата дай контакт и завърти на стартера, има ли искра? Защо си свалил бобината? :evil: Вземаш парче картон от кутия шоколадови бонбони ако е много тънък го сложи от две мушни го м/у магнитното колело и магнитопровода на бобината(тя да е разхлабена) ,завърти на ръка колелото до положение магнитите да застанат към бобината (Тези заградените ), притегни , и махни картона . При завъртане на ръка да няма триене! Обърни внимание и на ключето , не трябва да замасява при положение старт.

Публикувано: пет окт 01, 2010 10:31 am
от crez
Това е т.н електронно запалване, черното нещо е "датчик на Хол"
работи съвместно с магнитите заляти заедно с вентилаторната перка, това са тези правоъгълните неща по корпуса и. Напълно възможно е той при теб да е повреден, или да е разцентрован. На корпуса му и този на машината трябва да има отметки които трябва да съвпаднат. Проверката му става със специализиран прибор. Елементарната му проверка става така, отвиваш свеща слагаш я в лулата, допираш и корпуса до корпуса на машината и дърпаш стартера, трябва да има видима синя искра м/у електродите. Ако е разпръсната и жълта, смени свеща.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BE%D0%BB

Публикувано: пет окт 01, 2010 10:52 am
от evdoki
Капваш няколко капки бензин в цилиндъра. Завиваш свещта и палиш. Ако запали, има нещо запушено в карбуратора. Ако не припали е от свещта. При продължително неизползване маслото в бензина запушва тесните отвори в карбуратора

Публикувано: пет окт 01, 2010 1:18 pm
от mladkal
evdoki написа:
... При продължително неизползване маслото в бензина запушва тесните отвори в карбуратора
- Точно, че машинката не мисе е налаголо да я паля близо година, дан е е и повече.
Благодаря!

Публикувано: пет окт 01, 2010 1:21 pm
от mladkal
Колеги, благодаря ви за навременните отговори. Благодаря ви и за насоките, които ми давате.
Току-що се връщам от магазин, където продавати ремонтират техника на Хускварна. Там се натъкнах на един беловлас чичо, който бе изключително любезен, словоохтлив и т.н. Купих си свещ от него за 6 лв, но той изрази мнение, че освен свещта евентуален проблем може да бъде бобината (снимка 3). Господина ме посъветва, ако не тръгне с новата свещ, да занеса цялата машина и да я пробваме с негова "тест свещ" дали бобинката си върши действието и дали подава искра. Попитах го за цената на такъв детайл -за "чайнаварна" бензинова дърворезачка като моята цена 30-40 лв бобинката. За истинска Хускварна стотина лева. Ако не бил там проблема щял да се задълбочи и да го открие - "в края на краищата не са чактакава философия", както се изрази самия той.
Аз довечера продължавам с опитите, с новата свещ и така...
Когато има развитие ще пиша пак.

Публикувано: пон окт 04, 2010 2:10 pm
от mladkal
Проблема е решен.
Част от него отдавам на факта, че ключето даваше "на маса". Също смених и свеща с нова. Разстоянието между магнитите и бобината "центрих" по предложението на колегата. За дистанцираща ползвах хартията от картонената кутийка на новата свещ.Капнах няколко капки бензин през отвора на свеща, както и няколко в отвора на карбораторчето, където е клапичката за регулиране на въздуха(смукача). Дръпнах кордата 3-4 пъти и машинката запали. Първоначално пушеш повечко, но след секунди работа и мъничко форсиране тръгна нормално.
Благодаря на всички отзовали се с идеи и насоки.