Страница 1 от 11

Компресор за въздух от ЗИЛ

Публикувано: чет сеп 17, 2009 9:25 pm
от leonardo_vd
Значи купих от един чичка компресор за въздух направен от компресора на ЗИЛ. Та въпроса ми е как са се справя със смазването на Вала, защото ми се струва че само от картера не може да се смазва. Оригинално има щуцер за маслото, но то идва от двигателя.
Давайте идеи как да направя смазването. За охлаждането с вода съм го измислил.

Публикувано: чет сеп 17, 2009 10:14 pm
от sian
Отдавна съм виждал подобно нещо, биелите бяха пробити в горната част на основните лагери.А на болтовете дето държат долните черупки на лагерите бяха захванати лопаткообразни ламаринки с отвор за гореспоменатите болтове.Трябва да се съобрази с посоката на въртене.....лопатките загребват масло от картера и обливат отворите и през тях лагерите и шииките .

Публикувано: пет сеп 18, 2009 7:14 am
от sek.1
Направил съм поне десетина такива компресори и моя е такъв вътре нищо не се пипа долния отвор на картера се затапва резбата е 16х1.5 на горния ( който е по средата) се слага щуцер резбата е 10х1 и там се връзва казанче . Компресора събира около 0.7 литра масло което се налива като го наклониш напред през долния отвор. Имам доста снимки на компресорите които съм правил и техническите решения които съм ползвал но нещо не мога да се справя с намаляването на снимките. И въпроса с охлаждането също съм го решил отпред на шайбата на едно фланче се слага вентилаторна перка с шест лопатки от Лада Нива и компресора не прегрява.

.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 1:46 pm
от boltik
Здравейте.Изкам да попитам нйкой има ли направен компресор от хладилен агрегат и моля да сподели какви са особенностите при направата му.Аз лично съм виждал такива в зъболекарските машини.Преди години един мой съсед ремонтираше перални и хладилници и с такъб ги боядисваше.Целта ми е нещо с минимални размери,да не заема много-място.Благодаря на отзовалите се.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 1:49 pm
от gorgidanchev
Дай тия снимки.Ще ги качим.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 8:56 pm
от leonardo_vd
sek.1 написа:
Направил съм поне десетина такива компресори и моя е такъв вътре нищо не се пипа долния отвор на картера се затапва резбата е 16х1.5 на горния ( който е по средата) се слага щуцер резбата е 10х1 и там се връзва казанче . Компресора събира около 0.7 литра масло което се налива като го наклониш напред през долния отвор. Имам доста снимки на компресорите които съм правил и техническите решения които съм ползвал но нещо не мога да се справя с намаляването на снимките. И въпроса с охлаждането също съм го решил отпред на шайбата на едно фланче се слага вентилаторна перка с шест лопатки от Лада Нива и компресора не прегрява.
Дай снимките на Мейл да ги качим.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 9:09 pm
от sek.1
Пратих ги .

Публикувано: съб сеп 19, 2009 8:14 pm
от leonardo_vd
Eто ги и снимките.
Евалата колега, доста добре е станал.

Изображение
Изображение

Публикувано: съб сеп 19, 2009 8:39 pm
от sian
sek.1 написа:
Направил съм поне десетина такива компресори и моя е такъв вътре нищо не се пипа долния отвор на картера се затапва резбата е 16х1.5 на горния ( който е по средата) се слага щуцер резбата е 10х1 и там се връзва казанче . Компресора събира около 0.7 литра масло което се налива като го наклониш напред през долния отвор. Имам доста снимки на компресорите които съм правил и техническите решения които съм ползвал но нещо не мога да се справя с намаляването на снимките. И въпроса с охлаждането също съм го решил отпред на шайбата на едно фланче се слага вентилаторна перка с шест лопатки от Лада Нива и компресора не прегрява.
Маслото от казанчето маже през коляновия вал,а спада ли нивото в казанчето и за колко време?

Публикувано: съб сеп 19, 2009 9:12 pm
от sek.1
Компресора е пълен с масло до средата около 0.7 литра а казанчето е само като контролна точка одушник и най вече разширител като загрее компресора маслото се качва долу горе до средата на казанчето. Ако клапанчетата и сегментите са добре практически няма разход на масло (много малко изчезва). Този компресор го направих за един приятел автобояджия и от три години боядисва поне по три-четири коли на месец от както му сложих перката не се включва и на водно охлаждане само не остава време да му направя един предпазител на перката хем да не се пази от нея хем и да насочва по добре въздушната струя. Сега след почивните дни почвам да събирам още един такъв и ще снимам всички етапи от производството.