Страница 1 от 5
					
				Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 5:54 pm
				от shotik
				Гледах  в учебници, в гугъл,търсих  и не намерих това ,което  ми трябва .
Какво ми  е нужно-постоянно токов електромотор с венец зацепен  с верига  с друг венец на друга ос искаме да го сменим  с подходящ двигател с вътрешно горене,но не можем  да измислим ,как да обръща хода ,защото двигателите  се въртят само  в една посока,докато  с електромотора  е само обръщане на поляритета.
Търсих схеми с вериги или ремъци ,но не успях  да намеря,ако  се сетите нещо просто  и хитроумно.пишете.
			 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 6:59 pm
				от Chefo77
				Няма ли да стане както при ремъците - като я направиш на осморка?
			 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 7:10 pm
				от shotik
				Да доразвия въпроса ,за да съм по-точен-идеята  е електрическа триколка да се направи  с двигател  с вътрешно горене,но няма нито скоростна кутия,нито задна скорост,защото това сега се постига с обръщане  на поляритета  на напрежението  към електромотора.
Не е да бъде по-бърза,а да не е ограничена от капацитета  на акумулаторите.
Някой ако има АТВ,може ли  да напише как е предаването-като на мотоциклетите ли  е със скоростна кутия и от там да е задната скорост или въобще евтините модели имат ли заден ход?
			 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 7:44 pm
				от kolev_k
				А мотора какъв е,2 или 4 т.?
			 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 8:00 pm
				от velsi
				shotik написа:Някой ако има АТВ,може ли  да напише как е предаването-като на мотоциклетите ли  е със скоростна кутия и от там да е задната скорост или въобще евтините модели имат ли заден ход?
Има си скоростна кутия. Някои са с автоматични, някои с ръчни скорости. Има със заден ход, има и без. И това не зависи от цената.
 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 8:50 pm
				от shotik
				kolev_k написа:А мотора какъв е,2 или 4 т.?
Вероятно двутактов с центробежен съединител .
 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 9:00 pm
				от Kumay
				Погледни схемата на тази машина!
В нормално положение върти на дясно. При изтегляне на патронника зацепва другото колело и завърта на ляво! 
Дано принципът на работа ти е от полза и измислиш предавките!
 
			 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: нед ное 17, 2013 9:32 pm
				от colyo
				MZ-и и SIMSON-и с по-голямо предварение палеха и назад. Наскоро гледах една украинска схема.....зазка 968 с двигател и скоростна кутия на Сузуки Хаябуса.....тъй като мотоциклетите нямат задна му бяха приспособили един стартер от Лада специално за заден ход. Демек предния ход е с ДВГ, а задния с електродвигател. Надявам се, че си ме разбрал. Иначе без редуктор и съединител не се сещам как може да стане.
			 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: пон ное 18, 2013 12:47 am
				от kolev_k
				shotik написа:kolev_k написа:А мотора какъв е,2 или 4 т.?
Вероятно двутактов с центробежен съединител .
Ako e 2т.той може да върти и в двете посоки,зависи накъде го завъртиш при палене,но трябва да измислиш как предварението да може да се измества в - или в+.Неудобството е че ще се гаси при смяна на посоката.Ако съединителя не го бърка посоката...Стартера ако е със самоизхвърлящ се бендикс няма да стане.
 
			
					
				Re: Обръщане обороти-как?
				Публикувано: пон ное 18, 2013 11:14 am
				от todortv
				colyo написа:MZ-и и SIMSON-и с по-голямо предварение палеха и назад. .....
+1
Триколките Ява Велорекс(Калинка) имаха задна на този принцип.
Гасиш, завърташ плочката с чукчето и палиш ...
Мисля, че с електроника може да се постигне дефазиране момента. на запалване.