Страница 1 от 3

Велоергометър

Публикувано: пон юли 30, 2007 12:59 pm
от moon4o
Някои знае ли как мога да си направя сам Велоергометър с прилична форма ... :?

Публикувано: пон юли 30, 2007 9:21 pm
от velsi
Можеш, да. Зависи колко прилична трябва да е формата. :-D Навремето щях да правя и бях посъбрал информация...

Публикувано: пон юли 30, 2007 11:56 pm
от moon4o
ми достатачно прилична .. като го ледам да не ми става гадно ... Ще съм радостен ако споделиш имформацията :) :roll:

Публикувано: вт юли 31, 2007 8:56 pm
от velsi
moon4o написа:
аз си мислех за маховик от кола .. да му слоха барабан от колело и да опъна верига ... или маховика направо да го сложа под седалката и
с барабан .. и накрая по един цензура ... незнам
Това е добра идея, но първо трябва да изясниш какво ще ползваш готово и какво ти ще изработваш. Имам предвид най-вече рамата. Единия вариант е да ползваш готов велосипед като само го поорежеш от излишните неща, а другия вариант е да си изработиш изцяло рамка да речем от тръби или някакъв друг профил.
Най-простия вариант е да вземеш едно сгъваемо "Балканче" и да отстраниш цялата предна част малко зад мястото на сгъване (от вертикалната тръба за седалката - напред). Остава седалката с движението на педалите и задното колело с неговата си главина, веригата и гумата. Правиш подходяща стойка, така че цялото това нещо да стъпва на земята, но гумата да остава във въздуха. Напред по подходящ начин трябва да хванеш кормилото, за да има къде да се държиш докато седиш и въртиш педалите. До тука с конструкцията. Дано да си си го представил. Сега идва ред на затормозяването. Няколко машинни ролкови лагери на обща ос. Лагерите опират в гумата, а другия край с една панта е заварен за стойката. Болт за натягане. Нещо като обтегач на ремък, ако си виждал. Като натягаш болта създаваш усилие на търкаляне между лагерите и гумата и така си регулураш натоварването. Ако не си разбрал - кажи да рисувам.
Ако ще правиш всичко от-до кажи да ровим за снимки и да му измислим дизайна и конструкцията.

Публикувано: вт юли 31, 2007 11:47 pm
от velsi
Драснах набързо една схемичка... Дано сега е по-ясно.

Публикувано: вт юли 31, 2007 11:50 pm
от moon4o
velsi написа:
Драснах набързо една схемичка... Дано сега е по-ясно.
достатачно за да разбера .. мерси ..

Публикувано: ср авг 01, 2007 12:04 am
от velsi
Ако искаш можеш да вкараш допълнителна екстра: да вържеш този болт с подходящо жило и да го изведеш на кормилото, за да си променяш натоварването "в движение", или пък да монтираш целия този механизъм в горната част на колелото, под седалката и да можеш да го стигаш без да се налага да спираш и да слизаш. Всичко е въпрос на конструкция. Дори и варианта с маховика да избереш аз пак те съветвам да се насочиш към някаква гумена ролка, която да създава усилието. Но за мене това си е излишно усложняване.

Публикувано: ср авг 01, 2007 12:12 am
от moon4o
velsi написа:
Ако искаш можеш да вкараш допълнителна екстра: да вържеш този болт с подходящо жило и да го изведеш на кормилото, за да си променяш натоварването "в движение", или пък да монтираш целия този механизъм в горната част на колелото, под седалката и да можеш да го стигаш без да се налага да спираш и да слизаш. Всичко е въпрос на конструкция. Дори и варианта с маховика да избереш аз пак те съветвам да се насочиш към някаква гумена ролка, която да създава усилието. Но за мене това си е излишно усложняване.
няма няма маховици ... твоята идея ми хареса .. направо това ... си го понтирам в по малак размер .. 2 -3 лагера ..под седалката .. даже може 3 -лагера един до друг .. като средния е по-малък .. и един болт .. който е от тиоя .. как се казваше .. от горе с ключ.. не с ключ ами таква дръжка .. и да се завива от движение ..

мерси :)

:

Публикувано: пон апр 06, 2009 5:06 pm
от rokosana
мне понятно все по данной теме

Публикувано: нед дек 26, 2010 7:56 pm
от zdravistia
:?