Докато Янко се опитва да налучка какво му създава проблем по системата проба-грешка, аз бих ползвал
нещо такова монтирано към вакум зоната.
До тук поне на мен не ми се изясни:
1. Схемата на системата. Къде и как е монтиран ОК, ел.помпата и ръчната помпа
2. Само един ли ОК има в инсталацията или има и в пресостата
3. Какъв е пресостата и ако с цел по възможност да му се открият ТТ данни
По снимката поне аз не мога да го определя.
4. Каква е помпата, за да се търсят ТТ данни за колко време самозасмуква и колко време може да работи без "охлаждащ" дебит. То може и да няма такива данни, защото за самозасмукващите помпи, за които намерих някакви ТТ данни нямаше такава информация.
Както вече писах опитът ми със самозасмукващи помпи е по-скоро отрицателен отколкото положителен. Но съм работил в попмени станции с вакум помпи. Принципът е подобен на самозасмукващата помпа. Във вакум системата има турбина в кожух, ежектор, водопровод и резервоар, но в самозасмукващата помпа това всичко е събрано в един корпус. И основната разлика в двете системи, е че вакум системата при вакум помпите се ползва само за напълване на основните помпи с вода и след запуска им тя се изключва. Докато при самозасмукващата не се изключва, защото една и съща турбина се ползва за създаване на вакум и за транспорт на течност.
Та те тука едно питане към
Драгозов и не само
:
След като се предполага, че на самозасмукващата помпа и трябва време да създаде вакум и да отдели въздуха (газът) от обема, в който се създава вакума, има ли по-конкретни препоръки за използване на подходящи пресостати за такива помпи?
Пресостат със защита "работа на сухо" или "работа при нулев дебит" примерно би изключил помпата преди да е засмукала вода. А това не означава, че системата е неработоспособна.
Точно в случая по темата ако се синтезира информацията от автора, че след продължителен престой пресостата изключва ел.двигателя на помпата след 5-6 сек от първоначален старт, но след повторен пуск, чрез рестартиране системата сработва и се осъществява водочерпене, то може да се приеме, че на самозасмукващата помпа и са необходими повече от 6 сек и по-малко от 12, за да вдигне нивото и засмуче вода. Е да ама логиката на пресостата решава, че след 6-тата секунда требе да обяви авария и следва "стоп система" и изключване на тока на помпата. От по-горното мога да си направя извод, че наличният пресостат не е подходящ за самозасмукващи условия.
Автора вероятно ще наблегне на вписаното от него, че така системата е работила 3-4 г. Е да възможно е тези 6 секунди да са били достатъчни помпата да подкачи вода от набитата тръба и след по-дълъг престой поради причини, примерно упоменати от мен в предишни постове, а в момента има промяна на предишните условия и то неоткриваеми до момента, които причиняватпсрив в работата на системата.
Но съветите към автора за рроба с механичен пресостат (без защита), шунтиране на контакта на пресостата, за проба с вакумиране с ръчната помпа, за програмиране на поливането със запуск през 2-3 часа по няколко минути, с цел елиминиране на дълъг престой - нема авторска реакция.
Драгозов ти схващаш ли какво означава написаното от автора "помпата не работи".
Автора има система - набита тръба с перфорации, самозасмукваща електрическа помпа, ръчна вакум-подкачваща помла, пресостат, водопровод, арматура. Според мен от прочетеното доптук системата не му работи както той иска, а не конкретно помпата. Може да се е поизносил дифузора в помпата и да е намалял дебита на самозасмукване, но това значи ли, че помпата е повредена?
Този пост е насочен към писателите в темата за проверка на това колко са читатели
Автора до тук не е внесъл пълна информация по системата си. Информацията е подавана накъсано в различни постове, но основпото е, че начинът на изказване води до заблуда като примера "помпата не тръгва". А то се оказва, че помпата "тръгва за 5-6 секунди и изключва", т.е. пресостата я спира след като е въртял 5-6 сек.
Да различно мислене, различна логика, но да видим до къде ще отече темата. Сега явно ще се полива и чрез повторно пускане, после не очаквам констатации за неизправна помпа и т.н........
И сетих се за некви подобни случки. В автосервиза иде некъв с Рено. Как си кара, стрелката на бензина пада на нула и двигателя гасне, а резервоара пълен и нема место за повече бензин. Последва смяна на бензинова помпа и след около половин час и рекламация, че случката се повтаря. Аз също чаках за сервиз по ходовата част и съжалих го човечеца как го нахокаха, че нищо не разбира, а оно си беше и така, той призна и търсеше спасение в сервиза, но с новата помпа па същия проблем. Та докато чаках взех, че му оправих проблема с игла и запалка. Он ме зяпаше така
А после аз съжалих, че помощ направих. Колата се оправи, оти с нагорещената игла надупчих цедката за бензин. Сондата на бензинопровода, както и нивомера бяха в отделен съд потопен в резервоара с цедка на входа на този съд. Са къв бензин е наливал, но след първото почистване на цедката случката със стрелката и гасненето на двигателя се повтори и цедката отново беше затъкната с неща като малки косъмчета, при което се реших на уедряване на размера на цедката посредством перфорации с нагорещена игла, щото цедката от некъв полиетилен. Собственика на Реното го подкара, обаче вместо да се кефи и да кара возилото, започна разправия със сервиза ОТИ му сменили бензиновата помпа, като можело да си ползва Реното и със предишната... Та от сервиза ме натиреха и мен, щото се намесих уж за добро, ама за кого
И другата случка е от друг сервиз по времето на соца и с Масквич, ама друг път за нея