Страница 1 от 4
Повишаване COP на термопомпа ?
Публикувано: пет апр 17, 2009 11:12 am
от ivan_v
Термопомпата всъщност е климатик на който съм направил възможност за топлообмен на външното тяло със сондажна вода (ТП вода-въздух).
Резултатите са много добри- климатикът е инверторен и при така направената доработка на най-ниската мощност на компресора ( 300 W ) и най-висока скорост на вентилатора на вътрешното тяло температурата на изходният въздух е 43 градуса.
Въпросът ми всъщност е дали ще може да се увеличи още COP ако се направи следното - температурата на фреона преди компресора предполагам е някъде около 10 градуса ( по данни климатикът може да работи при бъншна температура до 30 градуса ) , но ако тя се увеличи би трябвало да се увеличи и COP ( при равни други условия ). Начинът по който предполагам , че е възможно да се увеличи тази температура е като се направи топлинен мост между последните няколко метра на тръбата преди копресора ( до там температурата вече е 10 градуса от водата ) и тръбата която връща фреона от вътрешност тяло ( по- студета ).
Не разбирам от кондензни и изпарителни налягания ,затова ще съм благодарен за експертни мнения.
Re: Повишаване COP на термопомпа ?
Публикувано: пет апр 17, 2009 10:23 pm
от romanpm
БРАВО

/що не разкажеш как го направи/

Публикувано: съб апр 18, 2009 9:27 am
от vanko68
Допираш 2-3 м от цитираните медни тръби една до друга и им теглиш заварка ( или спойка ) по дължина.
Публикувано: съб апр 18, 2009 10:01 am
от ivan_v
Направата не е нищо особено, просто демонтираш вентилатора, правиш херметичен съд ( в моя случай махнах всички ламаринки от тръбите и върху тях вкарах и уплътних със силикон PVC тръби ) с два отвора и пускаш вода през съда.
Помпата при мен е потопяема и се управлява от порта за вентилатора (през реле).
Датчиците за температура ги разкачих и сложих на тяхно място постоянни резистори със съпротивление равно на съпротивлението на датчиците при +15 градуса (при температури под нулата климатикът си прави и профилактични цикли на размръзяване ).[/quote]
Публикувано: съб апр 18, 2009 11:27 am
от vanko68
Ako имаш кладенец и е наблизо- просто махаш вентилатора ,демонтираш топлообменника от тялото,удължаваш медните тръби и го пускаш в кладенеца.Отпада нуждата от помпа и автоматика за нея.
Публикувано: съб апр 18, 2009 7:59 pm
от Чаро
vanko68 написа:Ako имаш кладенец и е наблизо- просто махаш вентилатора ,демонтираш топлообменника от тялото,удължаваш медните тръби и го пускаш в кладенеца.Отпада нуждата от помпа и автоматика за нея.
Няма да стане така или поне ако не изпомпваш водата от кладенеца/сондата. Аз опитах да връщам водата, след като мине през ТП в същия сондаж. ТП изключи от високо налягане на фреона- просто даденият обем вода в сондажа се охлади и се включи защитата. Тва е все едно да сложиш външното тяло на климатика в топло мазе или нещо подобно...
Публикувано: съб апр 18, 2009 8:38 pm
от vanko68
Говориш някакви несвързани неща по отношение работата на климатика,откъдето става ясно,че не си в час:
1-ако водата в сондажа се е охладила,това значи че климатика е работил на отопление => външното тяло е било изпарител. В този режим климатика няма повишаване ,а спадане на налягането поради влошеното изпарение.Няма климатик на тоя свят със защита за зимата от ниско налягане.
2-климатика е проектиран да работи при минусови температури от порядъка на -5 до -15°.И дори тогава не спира да работи,а само се влошава топлоотдаването.
3-едва ли си успял да охладиш до -15° водата в сондажа по две прости причини-аз говоря за кладенец,в който да се потопи целия топлообменник,а това предполага поне няколко тона вода на дъното.Ако ги охладиш от 10 до 0 ° ,ще получиш 50 Квтч енергия,достатъчни за 10-15 ч непрекъсната работа..А все пак има топлоотдаване там долу откъм околната почва,камъни или бетона и не е възможно да замразиш този обем.
4-правил съм го в къщи миналaта есен за проба и успях за 12 ч работа да намаля температурата в кладенеца с ЦЕЛИ 2 ГРАДУСА.
5-не можеш да сравняваш въздушния обем на мазето с водата.За пример: 1 м3 вода загрята или охладена с 1° е равно на 1 Квтч енергия.Същото с 1 м3 въздух е 0,3 Втч,около 3 000 ПЪТИ по-малко.
Публикувано: нед апр 19, 2009 9:32 am
от denuchi
vanko68 написа:Ako имаш кладенец и е наблизо- просто махаш вентилатора ,демонтираш топлообменника от тялото,удължаваш медните тръби и го пускаш в кладенеца.Отпада нуждата от помпа и автоматика за нея.
несъм много съгласен с това. на каква дълбочина ще се постави, колко ще се получи деневилацията. ще можели компресора да си засмуче от такава дълбочина. а що се отнася и за датчика за ниско налягане защо да нямат. е тези домашните да но всички по глеми машини си имат. а и зависи на колко е настроена защитата ако е на 3 бара примерно си е готова изключила.
Публикувано: нед апр 19, 2009 11:32 am
от vanko68
Дълбочината ? Какво е значението според теб? Компресора да имал зор със засмукването??? Това да не е помпа за вода ??? 10 м ВОДЕН стълб е 1 бар зор,а на газ като фреона просто не ми се смята колко хиляди пъти е по-малко.
Koи всички по-големи машини визираш? И 3 бара на 410 са температура на изпарение от -20° !!! Кога ще се постигне това,ако е потопено тялото във вода?
На всички големи машини,които са минали през ръцете ми,защитата по ниско налягане е настроена доста по-ниско от 3 бара. Освен това,ако защитата нещо ме притеснява,винаги мога да си я сменя или пренастроя,ако има нужда.
Публикувано: нед апр 19, 2009 11:43 am
от denuchi
никъде не видях да се споменава 410. това го казваш ти. ако е 407. та дори и 22 тогава какво правим. а това 10 надолу 10 нагоре, ако е все пак 10м. ще си замълча не искам да го коментирам. щесе навлезе не там където трябва. кажи на човека как да си повиши КОПА.