Страница 1 от 2

Проблем с климатик "Osaka" SK12/407W

Публикувано: вт юли 14, 2009 2:42 am
от pac_
Здравейте!Климатика е с изгорял компресор.Компресора е "SANYO",mod.C-RV237H01AA и е за фреон R407C.Възможна ли е замяната му с компресор за фреонR22 ?

Публикувано: ср юли 15, 2009 12:58 pm
от vanko68
Възможно е,но трябва системата от тръбите и двете тела да се почистят от старото масло,което е останало полепнало навсякъде.Промивката е сложна и бавна операция.Освен това ще има малко разлика в ефекта на климатизацията поради различните термодинамични характеристики на двата фреона.
По-добрия вариант е да се намери компресор за 407,не е никакъв проблем и цените са еднакви.

Публикувано: чет юли 16, 2009 2:08 pm
от pac_
Тръби няма.Отрязани са и са взети за друг климатик.Този е само външно и вътрешно тяло(е това което е останало здраво де)!

Публикувано: пет юли 17, 2009 12:25 am
от vanko68
Как да няма тръби ? В двете тела има поне 40-50 м тръби.Тези между телата не са проблем,понеже се сменят с нови. Трябва тези в телата да се промият и продухат.

Публикувано: нед юли 19, 2009 1:00 am
от pac_
vanko68 написа:
Как да няма тръби ? В двете тела има поне 40-50 м тръби.Тези между телата не са проблем,понеже се сменят с нови. Трябва тези в телата да се промият и продухат.
Има,има и в двете тела разбира се.Отрязани са тръбите от трасето за друг климатик и няма една от малките гайки.А каква е процедурата по промиване и продухване?Ако се смени компресора със същия за фреон R407C , налага ли се това да се прави?Не Съм Се занимавал с ремонти а само с монтажи но това не пречи човек да Се учи постоянно.Ако Ти Се обяснява?Може и на Л.С :?

Публикувано: нед юли 19, 2009 10:11 am
от vanko68
Промивката е сложна работа поради факта,че във външното тяло има няколко чарка,които трябва да разпоиш с оксижен-топлообменника,капилярката с чеквентила ( или ЕТРВ-то,ако има такова),четирипътния вентил,доста тръболяци около компресора.Всичко се разединява,сипвам по малко кореселин в единия свободен край на чаркалака и надувам с компресор на 10на атм да се прокара кореселина и да се изхвърли от другия край.В началото ще излиза черна течност и след няколко процедури ще се избистри.При 4пътника е по сложно с демонтажа и повторния монтаж - ако не си го правил досега,изобщо не се хващай.Не става само с обяснение.При вътр.тяло е най-лесно.Там е едно цяло и нищо не се демонтира,само се промива и продухва.
Дори да се замени със същия компресор за 407,е наложително да се промие и продуха ,за да се отстранят нагарите от изгорелите намотки на компресора,които са се разнесли по системата.

Публикувано: нед юли 19, 2009 11:53 pm
от pac_
vanko68 написа:
Промивката е сложна работа поради факта,че във външното тяло има няколко чарка,които трябва да разпоиш с оксижен-топлообменника,капилярката с чеквентила ( или ЕТРВ-то,ако има такова),четирипътния вентил,доста тръболяци около компресора.Всичко се разединява,сипвам по малко кореселин в единия свободен край на чаркалака и надувам с компресор на 10на атм да се прокара кореселина и да се изхвърли от другия край.В началото ще излиза черна течност и след няколко процедури ще се избистри.При 4пътника е по сложно с демонтажа и повторния монтаж - ако не си го правил досега,изобщо не се хващай.Не става само с обяснение.При вътр.тяло е най-лесно.Там е едно цяло и нищо не се демонтира,само се промива и продухва.
Дори да се замени със същия компресор за 407,е наложително да се промие и продуха ,за да се отстранят нагарите от изгорелите намотки на компресора,които са се разнесли по системата.
Колега извинявай имам въпрос.За какво служи чек венила и какво представлява? Видях във външното тяло един елемет ,меден в който влиза тръба и излиза и има капилярка като байпас.Също видях ,че има посока? Извини Ме за въпросите но по-добре да питам ида Се уча,отколкото да Се правя ,че знам всичко.Нали за това е форума -да Си помагаме! :prost:

Публикувано: пон юли 20, 2009 8:13 am
от vanko68
Капилярката се състои от две части . Чеквентила на практика е еднопосочен клапан,нещо като водопроводния възвратен клапан - пропуска само в една посока.Когато климатика работи с единия режим,чеквентила байпасира едната част от капилярката,а в другия режим,като се реверсира посоката на фреона,се запушва и байпаса не работи.И капилярката работи цялата.

Публикувано: пон юли 20, 2009 11:37 am
от pac_
vanko68 написа:
Капилярката се състои от две части . Чеквентила на практика е еднопосочен клапан,нещо като водопроводния възвратен клапан - пропуска само в една посока.Когато климатика работи с единия режим,чеквентила байпасира едната част от капилярката,а в другия режим,като се реверсира посоката на фреона,се запушва и байпаса не работи.И капилярката работи цялата.
Видях го като резервна част в един магазин и с твоето обяснение ,нещата почнаха да се подреждат.А като се прави промивка на системата,помиваш ли и него(чек вентила )или не?Ако -да ,как?Отделно ли?Имам още един въпрос.Четирипътния вентил нормално в какво положение е-(охлаждане или отопление)? Може да са елементарни въпроси,но искам да Си изясня нещата,за което Ти благодаря предварително.Всеки помага с каквото може тука! :prost:

P.S. Някъде бях чел,че има климатици без чек вентил?Това възможно лие?Да не са за друг климат(по-топъл или по-студен)?

Публикувано: пон юли 20, 2009 6:54 pm
от vanko68
Обикновено направо си го сменям заедно с капилярките.Четирипътника обикновено е в положение "охлаждане",а след подаване на напрежение на бобината му се обръща в "отопление". Има 2-3 редки марки с обратен четирипътник.
Има климатици без чеквентил,но не топлят добре зимата.