Проблем с климатик "Osaka" SK12/407W
Публикувано: вт юли 14, 2009 2:42 am
Здравейте!Климатика е с изгорял компресор.Компресора е "SANYO",mod.C-RV237H01AA и е за фреон R407C.Възможна ли е замяната му с компресор за фреонR22 ?
Намери вдъхновяващи идеи, практични решения и емоционални дискусии на теми, свързани с дома, строителството и направи си сам
https://forum.napravisam.bg/
vanko68 написа:Как да няма тръби ? В двете тела има поне 40-50 м тръби.Тези между телата не са проблем,понеже се сменят с нови. Трябва тези в телата да се промият и продухат.Има,има и в двете тела разбира се.Отрязани са тръбите от трасето за друг климатик и няма една от малките гайки.А каква е процедурата по промиване и продухване?Ако се смени компресора със същия за фреон R407C , налага ли се това да се прави?Не Съм Се занимавал с ремонти а само с монтажи но това не пречи човек да Се учи постоянно.Ако Ти Се обяснява?Може и на Л.С
vanko68 написа:Промивката е сложна работа поради факта,че във външното тяло има няколко чарка,които трябва да разпоиш с оксижен-топлообменника,капилярката с чеквентила ( или ЕТРВ-то,ако има такова),четирипътния вентил,доста тръболяци около компресора.Всичко се разединява,сипвам по малко кореселин в единия свободен край на чаркалака и надувам с компресор на 10на атм да се прокара кореселина и да се изхвърли от другия край.В началото ще излиза черна течност и след няколко процедури ще се избистри.При 4пътника е по сложно с демонтажа и повторния монтаж - ако не си го правил досега,изобщо не се хващай.Не става само с обяснение.При вътр.тяло е най-лесно.Там е едно цяло и нищо не се демонтира,само се промива и продухва.Колега извинявай имам въпрос.За какво служи чек венила и какво представлява? Видях във външното тяло един елемет ,меден в който влиза тръба и излиза и има капилярка като байпас.Също видях ,че има посока? Извини Ме за въпросите но по-добре да питам ида Се уча,отколкото да Се правя ,че знам всичко.Нали за това е форума -да Си помагаме!
Дори да се замени със същия компресор за 407,е наложително да се промие и продуха ,за да се отстранят нагарите от изгорелите намотки на компресора,които са се разнесли по системата.
vanko68 написа:Капилярката се състои от две части . Чеквентила на практика е еднопосочен клапан,нещо като водопроводния възвратен клапан - пропуска само в една посока.Когато климатика работи с единия режим,чеквентила байпасира едната част от капилярката,а в другия режим,като се реверсира посоката на фреона,се запушва и байпаса не работи.И капилярката работи цялата.Видях го като резервна част в един магазин и с твоето обяснение ,нещата почнаха да се подреждат.А като се прави промивка на системата,помиваш ли и него(чек вентила )или не?Ако -да ,как?Отделно ли?Имам още един въпрос.Четирипътния вентил нормално в какво положение е-(охлаждане или отопление)? Може да са елементарни въпроси,но искам да Си изясня нещата,за което Ти благодаря предварително.Всеки помага с каквото може тука!