Страница 1 от 4

Автомобилен климатик - преработка

Публикувано: нед окт 18, 2009 8:00 pm
от stefan_gb
Въпрос към знаещите, искам да прикача към бутона за включване АC на климатика един термоконтролер които да управлява включването на климатика според зададен градус. Хистирезиса е около 1,5 градуса и може да се настроива. Вреди ли честото вкл. и изкл. на комресора и надеждна ли е тази преработка :)

Публикувано: нед окт 18, 2009 8:05 pm
от torbalan
за вредене - няма да вреди кой знае колко... естествено - ще консумира от ресурса на съеденителя на климатика, ама пълно щастие няма...

ама си голям оптимист, ако мислиш, че ще постигнеш точност градус и половина - два...

постави си за цел примерно 5 градуса, за да е по-реалистично ;)
пък и по-малко цъкания ще има...

също имай предвид, че там където сложиш датчика - трябва да има принудителна вентилация...

Публикувано: нед окт 18, 2009 8:23 pm
от stefan_gb
Мисля си че 5 градуса са много, има принудителна вентилация за датчика естествено, всъщност датчиците ще са два поставени в двете колони на предните врати.

Публикувано: пон окт 19, 2009 7:52 am
от sian
--Не е ли по удачно да пускаш и спираш вентилатора на парното/климатика с този регулатор?Например пускайки на 1-ва степен вентилатора с този регулатор подаваш на по висока степен-когато се достигне желаната температура остава да работи на 1-ва.

Публикувано: пон окт 19, 2009 10:20 am
от Iliev Labs
Стефо, въпроса ти е към знаещите, а аз не съм от тях. Само да кажа, че мястото на датчиците не е там, където си намислил със сигурност. И защо са два не разбирам? Имаше едни каталози, AUTODATA или нещо такова, там дават схемите и положението на всички неща в един автомобил. По лесно и надеждно е да видиш там как стоят нещата. Не казваш за каква кола става въпрос. В много от автомобилите, ел инсталацията е прекарана за всички възможни "екстри", като ел. стъкла, централно и т.н.

Публикувано: пон окт 19, 2009 5:56 pm
от stefan_gb
Става въпрос за едно Пасатче :) Не съм убеден че е по добре да управлявам вентилатора и за това искам съвет от техниците на климатична техника . Мястото на датчиците винаги може да се промени .... Надявам се да се включи по темата Ванко :)

Публикувано: вт окт 20, 2009 8:46 am
от vreden
Датчика трябва да ти е на смукатекната секция на вентилатора.Ще е най-добре да поразглобиш малко таблото и да го сложиш във въздуховода на входа на вентилатора.Клапата за външния въздух трябва да е затворена като си на климатик инак ще отчита Т на външния въздух.Диференс 1,5 градуса е много малък и компресора ще включва и изключва през няколко секунди което е лощо за него.Да управляваш вентилаторите не става.Климатроника е точно това по принцип само дето управлява и парното което може да се направи също.

Публикувано: вт окт 20, 2009 9:37 am
от vanko68
Варианта с вентилатора е по-добър относно работата ON/OFF на компресора. Тоест ще е по-благоприятно за компресора да се управлява вентилатора. Всеки елтехник ще ти спретне елементарна схемичка,която в зависимост от температурните разлики да ти включва вентилатора на 1,2 или 3 ,съответно да подава повече или по-малко охладен въздух в купето.

Публикувано: вт окт 20, 2009 3:28 pm
от vreden
С вентилатора според мен не става.Какво ще стане през дъждовно време,ако се замъглят прозорците,а в това време контролера е изключил?На компресора не му пречи да включва и изключва, на климатрониците си е така.Другото е ,че Т на изпарение ще пада ниско при спрели вентилатори,особенно ако хл.агент в системата е намалял и при включване им из купето е възможно да се разхвърчат снежинки.А и много е вероятно при наличие на пресостат ниско той да изключи компресора.

Публикувано: ср окт 21, 2009 8:48 am
от vanko68
Вреден-никъде не съм писал,че ще спират вентилаторите. Ясно си пише в поста ми,че ще се включват 1ва,2ра или 3та скорост. И не виждан проблема при дъждовно време??? Ти пускаш ли си обикновения климатик тогава( не говоря за климатроника) ??? Щото аз си пускам парното...Пък и да си работи постоянно при дъждовно време пак става,зависи от мерака на ползващия.