Страница 1 от 1
Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: чет фев 03, 2011 8:14 pm
от kfr32
Колеги въпросът ми е мога ли да вържа два климатика в паралел вързани в пластинчат топлообменник.
Имам две 12 ки та въпроса ми е дали ще работят заедно като един без да има проблем.
И двата са на фреон р22, някой правил ли е подобна свръзка.
Re: Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: пет фев 04, 2011 12:44 am
от vanko68
А какъв ти е проблема да вържеш два малки топлообменника в един откъм водната инсталация ?
П.П-има и сдвоени топлообменници откъм фреона...Тоест с два входа и два изхода фреон.
Re: Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: пет фев 04, 2011 9:14 am
от kfr32
vanko68 следя твоите теми с интерес както се казва от тях се запалих на си направя термо помпа.
По въпроса за топлообмениците имам един голям 50 плочи които го взех без пари та затова въпроса ми е дали не мога да вържа двата климатика към този топлообменик.
Re: Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: пет фев 04, 2011 8:27 pm
от a_stoev
На пръв поглед не се сещам кое ще убие компресора, но подозирам, че има какво.
Първо, трябва да има изравнителна линия за маслото между двата компресора и те да са на едно ниво.
Второ мисля че трябва да има течностни отделители на входа на компресорите, че когато работи 1 компресор ще има повече течност.
Що не вземеш да ги преправиш двата климатика на един мини-чилър с трв, филтри и всичко както трябва?
Ще стане добра машина
Re: Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: пет фев 04, 2011 8:59 pm
от kfr32
a_stoev благодаря за отговора но нямам чак толкова добри познания по хладилна и климатична техника, би ли ми обяснил как може да стане преправянето.
Re: Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: пон фев 07, 2011 8:53 pm
от batalski
Тези компресори не са изчислени да работят в паралел.
Първо, трябва да има изравнителна линия за маслото-трудно да се направи на климатичен компресор

Re: Вързване на два климатика в паралел
Публикувано: вт фев 08, 2011 12:55 pm
от a_stoev
То туй съм го писал. Да имаше един изгорял компресор от същия вид, да го отвориш за да знаеш къде може да пробиеш дъното и за запоиш изравнителна тръбичка без да прецакаш нещо, ама няма. За всички други ограничения може да се измисли нещо, но проблема с маслото не знам как ще се реши.