Страница 1 от 2

Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: пет юли 06, 2012 6:44 pm
от pac_
Здравейте колеги.Проблема е следния: Пускаме на климатика на "студено"-външна t 32-33oC, I=12A, P=8bar.Тръгва климатика но духа хладно.След около 10-15 мин. същата работа.Затварям крана на нагнетателната тръба(тънката),правя опит да събера фреона и следя манометъра и амперклещите.След около 2,3 мин I=10,5A , P=2bar и стои така и не прави вакуум.След развиване на крана и пускане на фреона тръгва за малко студ както трябва и после тръбата марна и вдига P=8bar,вентилатора работи.При събирането на фреона почва да свисти силно като реактивен самолет и после се кротва на 2bar и стои така.Компресора е "Copeland".Пробвах принудително пускане на "топло" -4-пътен превлкючва и после принудително от контактора тръгваP=25-27bar, I=14A, силно свистене(реактивно)вентилатор не работи.Вдига 30bar и малко отгоре свистенето е силно и след малко пада на 25bar.Зимата не топли.Като поработи на "топло" го изключих и изключих бобината на 4-пътния вентил да се разтовари.Пуснах го и пак духа хладно.Пробвах пак да събера фреона но се получи същото-стига до 2bar и се заковава там , по никакъв начин не стига до вакуум или поне до "0"bar.Идвали са от друга фирма и са зареждали фреон,взели са си парите и "дим да ги няма"!

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: пет юли 06, 2012 7:02 pm
от vasikata
Според мен компресора е пътник откъм клапани.

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: пет юли 06, 2012 7:47 pm
от Pandurko
Щом вдига до 30 бара не бива да се отписва компресора. За ФР22 си е даже прекалено много. (това видях в описанието де, явно е стара машина)
По скоро се загледай в 4пътника. Ако не превключва добре се получава байпас и вероятно за това не може да направи вакум. Свистенето също е сигнал че там трябва се разрови. Тракането при превключване не е гаранция че работи добре.

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: съб юли 07, 2012 3:40 am
от pac_
30 bar-а вдига при принудително пускане и без външен вентилатор.И все пак-4-пътен вентил или чек вентил?
П.П Колко фреон R22 събира 30-ката,защото етикета е скъсан?

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: съб юли 07, 2012 9:23 am
от Pandurko
30 бара са си 30 бара. Ако компресора не е наред, посмъртно няма как да ги вдигне (освен ако на входа не го тъпчеш с високо налягане). Говоря за 4 пътния вентил. Онзи цилиндър от който стърчат 4 тръби и има бобина отстрани. За да отсееш дали компресора е наред мери разликата между смукателна и нагнетателна страна по време на работа. Дали върти вентилатора не те интересува. Ако има разлика от пордъка на 20 бара компресора си е добре. Щом свисти значи има изтичане някъде от високо към ниско налягане. Обикновено е в 4пътника. Пробвай да го раздвижиш като го превключваш през 5-10сек 10ина пъти и заслушай от къде иде шума. Един единствен път ми се е случвало да е в самия компресор - пробита тръба свързваща нагнетателния блок с извеждащата тръба. Пак свистеше тогава но разликата в наляганията беше малка. При всички случаи трябват 2 манометъра и пипане по тръбите.
Чек вентил е цифката за която си закачаш маркуча за измервания и няма нищо общо.
А колко фреон събира не знам. Орентировъчно за 24ка към 2кг. Като я докараш до пълнене има начин да стане лесно и без везна.

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: съб юли 07, 2012 10:31 am
от pac_
Не мога да събера фреона.Затварям крана на тънката тръба,почва да събира и да пада налягането но до 2-2,5bar.Повече не иска да сваля,а абсурд да направи вакуум.

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: съб юли 07, 2012 11:31 am
от Pandurko
За фреона ти трябва стенд за събиране. Иначе го губиш. Отиваш към разкостване на външното тяло, така че няма и за какво да го събираш. Ако ще го носиш някъде да ти го правят събери колкото може, с другото ще дадеш скромен принос за глобалното затопляне. Няма да е много, 2 бара при 30гр значи е останало само газова фаза - 100/200 грама.
Ако искаш да си го правиш сам можеш да събереш малко в бутилка с компресора. Но не се надявай на повече от половината. Ф22 го има само на черно и е ужасно скъп и има смисъл от това упражнение.

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: съб юли 07, 2012 2:43 pm
от pac_
Ако няма фреон няма да вдига 30-32bar на топло.Тръбите са хладни.Като почна да събирам фреона налягането пада до 2bar и повече не иска,отварям крана и за момент тръбата става студена и после пак хладна.Трасето е 1.5м.Телата са гръб с гръб.Ако ще се прави,фреона трябва да се събере защото е поне 2кг.Не съм сигурен колко е точно,защото го няма етикета(изгорял от слънцето).Питането ми е за да съм сигурен къде да се насоча.Там има и дълга навита капилярка.

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: съб юли 07, 2012 4:15 pm
от Pandurko
Това ясно. Фреон има, компресора е здрав. Остави крановете отворени за нормална работа. Пусни го на охлаждане. Ако е полузапушена капилярата ще замръзва в края си. Смукателното налягане ще е ниско. Нагнетателно също. Такива ефекти няма обаче, до колкото разбрах.
При това положение ако нагнетателното налягане е ниско и смукателното е високо и се чува свистене, значи имаш байпас някъде. Предполагаме че е в 4 пътния вентил. До като работи компресора, ръчно подаваш и отнемаш напрежение от бобината на вентила, с цел да раздвижиш буталото вътре. Чува се силна въздишка. Компресора се разтоварва, свистенето спира за секунди. След това се чува как комп. се натоварва и свистенето се засилва. След 10на опита ако все още положението е същото и си има свистенето, явно трябва нов вентил. Смяната изисква източване на фреона (не събиране във външното тяло защото то ще се разхерметизира и ремонтира). Източването се прави със стенд в бутилка. Вероятно нямаш стенд. Тогава може да прехвърлиш в бутилката само част от количеството за съжаление. Останалото излита. Ако ще го правиш и не знаеш как ще напиша. Смяната на 4 пътен вентил обаче е по-трудна от смяна на компресор.
Ще ме прощавате че оспамих темата, но нещо не се разбираме явно...

Re: Проблем с "Midea" MSG 30 HR

Публикувано: нед юли 08, 2012 10:49 am
от pac_
До колкото можах да огледам нямаше замръзване на капилярката.Само при опит за събиране на фреона p=2,5-2 bar и не слиза по надолу а при отваряне на крана отначало тръбата става доста студена и после марна.Климатика трябва да се прави.И предполагам на място.Ако можеш да помогнеш със малко обяснения,благодаря предварително.Понеже етикета е изгорял от слънцето,не знам колко фреон събира.Стенд за събиране на фреона все още нямам.Каня се от доста време да си направя.