Страница 1 от 4
Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 6:35 pm
от batkotony
Имам два инвертора-LG и HAYER.На първия е стопена зверски платката,а на втория е отишъл компресора.Може ли да се направи нещо от двата(да вградя компресора от LG в корпуса на HAYER-a) или да ги преправям за конвектори за парното?

Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 7:03 pm
от Pandurko
Ако са с еднаква мощност и си ги отписал нищо не пречи да се пробваш. Шансовете са добри.

Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 9:36 pm
от batkotony
Ами по-лошо от това няма какво да им се случи,най-много да ги преправя на конвектори към парното.Друг е въпроса,че единия е 9-ка,а другия 12-ка.Днес ги натоварих на колата и отидох в един сервиз.Там ми "обясниха",че нямам никакъв шанс,защото се управлявали по различен начин компресорите и те можели само да ми поръчат нов за около 500! лв.Та с други думи е ясно накъде отиват нещата,но ми се ще и форумните авторитети да се произнесат...По вътрешните тела и дистанционните няма никакви проблеми.
П.П.Как в домашни условия може да се провери един компресор читав ли е?

Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 9:42 pm
от marmoz
batkotony написа:Там ми "обясниха",че нямам никакъв шанс,защото се управлявали по различен начин компресорите и те можели само да ми поръчат нов за около 500! лв.
Ти пак си провери щтото аз като не ми се занимава с нещо или казвам че неможе или надувам яко цената
Тук ми мирише на комбинация от двете

Съжалявам че нямам познания в тази област с които да помогна

Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 10:26 pm
от stelaartoa
баткоТони - при новите инверторни климатици от реномирани марки ( Дайкин,Митсубиши,Тошиба) компресорите не са взаимозаменяеми. Дори да монтираш друг компресор,електрониката по някакъв начин не си го разпознава и не тръгва изобщо.
При тези твоите модели има някакъв шанс да стане работата,но не с гадаене. Или казано по друг начин - докато не пробваш,няма как да разбереш.
Това че единия е 9,а другия е 12 ,няма особено значение за експеримента...То така и така много фирми произвеждат еднакви компресори,а електрониката ги напъва по различен начин.
Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 10:26 pm
от stelaartoa
баткоТони - при новите инверторни климатици от реномирани марки ( Дайкин,Митсубиши,Тошиба) компресорите не са взаимозаменяеми. Дори да монтираш друг компресор,електрониката по някакъв начин не си го разпознава и не тръгва изобщо.
При тези твоите модели има някакъв шанс да стане работата,но не с гадаене. Или казано по друг начин - докато не пробваш,няма как да разбереш.
Това че единия е 9,а другия е 12 ,няма особено значение за експеримента...То така и така много фирми произвеждат еднакви компресори,а електрониката ги напъва по различен начин.
Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: чет авг 30, 2012 10:48 pm
от batkotony
Аз съм готов на всякакви експерименти,стига да не правя глупости...Да речем,че реша да пробвам-какво трябва да направя?Как да процедирам с фреона?Как да проверя компресора или да го монтирам и чак тогава се мери налягането?Някакъв начин има ли да се подкара компресора без електроника и да се замери дали е читав,защото ако не е просто не си струва движенията...
Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: пет авг 31, 2012 9:31 pm
от Pandurko
Непиещия бира е прав

Само пробата ще покаже. Няма начин да го пробваш без инвертор.
Първо с оммер провери намотките. Трябва да са еднакви показанията между 3те. По няколко ома.
Към корпус трябва да показва много мегаоми. И е добре да се мери с мегер. Ако до тук е наред, връзваш го към здравия инвертор (както си е закачен на тръбите със или без фреон, просто кабелите от едното тяло ги буташ в другия копресор). Идеята е да успееш да го развъртиш. Проблема е посоката. Включваш за кратко и се ослушваш дали ще завърти, ако само се напъва спираш. Сменяш местата само на 2 проводника и пак пробваш. Ако не подкара пиеш едно студено питие.
Ако го подкараш и инверторът за мощния компресор е вързан към малкия компресор нещата леееко порозовяват. Ако е обратния вариант е по-кофти. После следва смяна на електрониката в кутията на здравия компресор. Струва ми се по-лесно от колкото да смениш мястото на компресора. Спестява се заваряване, преправяне на тръби и тн неща дето затлачват тръбите с боклуци. После докладваш тук, че гледам на много народ е интересно, както и на мен.

Успех.
Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: пет авг 31, 2012 9:42 pm
от batkotony
Pandurko написа:...
Не знам на колко хора е интересно,но каквото и да се получи ,налице са вече две неща:
1.Страшно съм ти признателен!
2.Задължително ще пиша!
Другото са допълнителни въпроси...ама тях ще ги задам след тестовете...
Още веднъж благодаря!

Re: Замяна на компресор на външно тяло с друг модел
Публикувано: пет авг 31, 2012 9:53 pm
от Pandurko
Аз такива експерименти не съм правил, но бих опитал по този начин. Специално Хаер 12 съм отварял и ми се видя просто направен. Тоест може да го лъже човек.
