iivanov написа:И китаеца е с фар.
Винаги ме е привличало новото , но обезпеченоста с части ме притеснява - опита ми с невата го потвърждава. В Русия и бившите и републики , тези китайци познати там , като зубр , кентавр , и така нататък , са доста разпространени , и съответно обезпечени с части , но тук... 
Точно за тези китайци ще ти е още по-трудно с частите.И за двигател и за скоростна кутия.Какво е толкова нерешимо по редуктора на Невата? Ако корпуса и лагерните легла са ти здрави,всичко останало е напълно направимо във всяка добре оборудвана механична работилница. Нарязват се и зъбни колела ако се наложи,правят се валове....
Двигателите на посочените китайски мотокултиватори са вече много ретро-с термосифонно охлаждане са,но не с гърне за водата а с радиаторче обдухвано от въздушна турбинка,дизел с предкамера в главата,запалване с манивела.Това са копия на английския Лейланд от времето на втората световна.Произвеждат се във варианти от 5 до 18к.с.Много са шумни,изцяло чугунени и страшно тежки и с огромни вибрации.При по-интензивно натоварване,поради слабата циркулация на охладителната течност през главата лесно издухват гарнитури.Не са одобрени за внос в Евросъюза,за това и с частите занапред ще е още по-трудно.Аз изпитах това неудобство с един от по-големите такива двигатели,15к.с. дизел,150кг собствено тегло,но слава богу поне със стартер,който стопанисвах десет години.Частите,които се внасяха и намираха за дребни пари започват вече да не се предлагат въобще на пазара.От собствените си вибрации двигателя два пъти скъса оригиналните си чугунени конзоли на които лежи и се наложи да му правя стоманени.От вибрациите започна да се разпада и радиатора,а той е с кубична форма и е много труден за калайдисване и лепене,особено на по-вътрешни тръбички и смяната му ми излезе 200лв. с поръчка и с два месеца чакане.Ремъка който върти турбината за охлаждане се намира зад маховика,но се оказа с дължина по-малка от обиколката на маховика.Т.е.-трябва да вадиш маховика,който е монтиран на конус и се сваля само със специална скоба,за да смениш ремък.Има много недоразумения в тази антична техника,но икономичността и огромния въртящ момент са привлекателни,наистина.Въртейки 3 цола дебитна помпа за вода не можеше да изгори 24л за 24часа,а като върти 650мм циркуляр е падал може би и под 150гр. гориво на кубик дърва.Според мен цялата гама от тези двигатели е само за стационарна и с умерено натоварване работа.