Страница 1 от 12
Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: ср май 20, 2015 5:11 pm
от iva6ki
Подариха ми пловдивски мотоблок 3 скорости напред 1 назад с 327куб. бензинов двигател.
Пали, работи но искам да му направя профилактика, та въпроса ми е за видовете масла и тяхното
количество. За двигателя до колкото рабрах с SAE W 30 720гр. за скоростите и фрезата никаква идея,
за какво служат междинните скоростти също нямам идея.
Всяка информация ми е от полза, мерси предварително.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: ср май 20, 2015 6:56 pm
от Andri01
Скорости и фреза-редукторно масло. Всички масла отдавна са само синтетични така, че почистваш картерите от баклуците и наливаш новото.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: чет май 21, 2015 10:30 am
от kabel96
Andri01 написа:Скорости и фреза-редукторно масло. Всички масла отдавна са само синтетични така, че почистваш картерите от баклуците и наливаш новото.
80w-90 за редуктора има си пробка с нивото.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: пон май 25, 2015 12:09 pm
от iva6ki
kabel96 написа:Andri01 написа:Скорости и фреза-редукторно масло. Всички масла отдавна са само синтетични така, че почистваш картерите от баклуците и наливаш новото.
80w-90 за редуктора има си пробка с нивото.
Мерси
А някой да е правил подобрения защото по време на работа фрезата изключва (лоста се връща),
някакво застопоряване на лоста трябва ли да има.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: вт ное 03, 2015 12:28 pm
от iva6ki
Пак зов за помощ, ако някой разполага с такова животно. Въпроса е на коя скорост
се оре най добре и дали ползвате други колела(метални), става въпрос за тежка глинеста
почва тъй като моя опит нещо не се получава едва ли не трябва да го бутам.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: нед дек 06, 2015 4:18 pm
от Gencho_izgrev
Лоста за вкл/изкл на фрезата често си прави каквото си поиска и да бъдем честни, иска си побългаряване. Най-простият и лесен начин е да го заключваш с една кука с пружина хванати с тел за болта който държи курмилото. Това е първобитен начин но като почне да ти изключва на полето и нямаш друг начин тва е решението. Може и само с тел, но ако трябва да я изключиш бързо нестава. Скоро и аз трябва да измисля нещо по
интелигентно защото и моята е така и още е с тела
Колкото до оранта за твоята почва мисля че с металните колела ще ти върши по добра работа, с гумите ще боксува много. А колкото до това на коя скорост, зависи от почвата от настройката на плуга от дълбочината на оранта и т.н. Не трябва да я гониш, нито да заспиваш докато оре, горе долу с пешеходна скорост се оре с това животно.
Колкото до скоростите не са 3+1 а са 5 или 6 бяха не помня+ задна. Имаш бързи и бавни от там идват повечето скорости. Този двигател ако е поддържан е почти вечен, вече няма с подобен ресурс двигатели.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: вт дек 08, 2015 10:17 am
от iva6ki
Мерси за подробната информация проблема с лоста го реших с багажен ластик, за момента по интелигентно решение не намерих. Както се вижда метални колела ще се правят. В момента му изработвам роторна косачка (flail mower) само че в упътването не намирам на колко оборота е силоотводния вал
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: пон дек 14, 2015 10:56 am
от Gencho_izgrev
Все по изобретателни ставаме с тея машини
виж за багажен ластик не се бях сещал, добра идея. На моя мотоблок имам оригинални железни колела които са доста тясни, спрямо другите които съм виждал из нета. Около 7-8-9 см им е широчината на самите колела и на грайферните пластини и самите колела са доста тежки, с това нещо ако има сила и асфалта на Бойко ще оре
Силоотводният вал и аз незнам колко оборота прави, но мисля че около 500. Имам трактор със силоотводен вал с 500 оборота и на око се вижда че са горе долу еднакви оборотите. Доколкото знам силоотводните валове или 500 или 1000 оборота а разликата между двата вида няма как да не се забележи с просто око. Ще чакаме снимки на роторната косачка
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: вт мар 15, 2016 3:23 pm
от Вискяр
Привет.
Да питам тук, за да не отварям нова тема.
Харесах си един мотоблок с фреза, правен в Пловдив по лиценз през недемократичната епоха - двигател Акме BCS 735, 14 кс, дизел, 550 кубика. Гуми 13 цола. Тези данни са от телефонен разговор.
Довечера чакам снимки и евентуално ТТ данни.
Някой да има наблюдения или мнение?
Питам, защото алтернативата е японски мотоблок с фреза от тежките - 8 кс в момента, или 11-13 кс след месец. Не ми се чака месец, пролетта настъпи още януари. Имам заливадени ниви, които трябва да обработя.
Комшиите с тракторите се назландисват и не щат да дисковат. Аз пък не ща да ора. Миналата година познат с 4х4 тракторче 14 кс ми обработи един декар и видях какво може по-сериозна фреза. Аз имам една малка на Айнхел - като мотика с копче е перфектна. Но за 4 дка ливада не ми се мисли как бих сборил тревата и корените ѝ.
Re: Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация
Публикувано: вт мар 15, 2016 4:40 pm
от iva6ki
Японския ако ти го дава на прилична цена с фреза задължително поне и е в добро състояние не се замисляй за акме макар и дизел. Просто защото японския е с повече скорости и доста по функционален тъй като е с ремъчна шайба а и за
оран няма проблем със сцепление който се провява при по тежки почви при акмето
П.С. Имам същата мотика Мотофреза BG-MT 3336 като вземеш мотоблок няма да се сетиш за нея.