Чак нерви - едва ли

.По- скоро реагирах на неточностите и източниците на информация(уважавам и интернет и Дискавъри, но повече вярвам на това, което съм учил за изпити

).
Относно пушенето- наистина допреди 7-8 години пушех като това хлапе (60-100 цигари/ден), но вече не го правя.
А една от причините да не се наложат масово тези двигатели(както и правотоковите ВРД) е именно това изискване за някаква минимална скорост за да се включи този двигател.Т.е. необходим е един двигател, които да задвижи летателния апарат до определен момент, когато се включва ПуВРД или ПВРД.На клипчето тази първоначална скорост я имитираха с компресора.
Освен това при тези двигатели отсъствието на горивна автоматика ги лишава от каквато и да е икономичност.Горивото буквално се излива в горивната камера.
Предимство е липсата на ротор и лопатъчни машини(компресор и турбина), което елиминира ограниченията по обороти и температура при турбината и така може да се увеличи в пъти скоростта на полета в сравнение с турбовалните реактивни двигатели.Имам някакъв спомен за скорост превишаваща 15 пъти скоростта на звука от самолет Х-15

,ама данните ми са доста старички.
пп Не съм сигурен, че спиртниците от първите два клипа имат повече общо с ВРД отколкото с бумтяща печка(на отработено масло например

) .Приликата е в звука. Липсва реактивна струя.Звука е по-скоро от липста на постъпващ пресен въздух в горивната камера и последователни загасвания и възпламенявания на спирта.