Цитат:
"Бившият министър на отбраната обясни с пост в социалната мрежа, че е налице отказ при новия F-16 Block 70, като, по думите му, такива повреди са често срещани при нова летателна техника. Той уточнява, че отказът на изтребителя да лети е потвърден и от американските техници, които са у нас. Причината е повреден агрегат, но нямаме резервни части тук, за да го сменим веднага.
"Защото в началния период на експлоатация на новопроизведена авиационна техника се появяват най-много откази. Така пише и по дебелите книги, това казва и личния ми 25-годишен опит, като авиационен инженер. Както казваме в авиацията - самолетът трябва да се закисне. Първите година - две от експлоатацията на нов самолет или вертолет са винаги такива - с повечко откази и повече работа за инженерите и техниците. Та, напълно нормално е да се прояви отказ и на чисто новите F-16. Разбира се, по-интересен е въпросът, защо не го отстраним бързо този отказ и защо не се лети с новия самолет?", разяснява Димитър Стоянов.
След което продължава с упрек към Бойко Борисов и Красимир Каракачанов - съответно премиер и министър на отбраната, когато поръчахме американските изтребители, че са отрязали от офертата включването на пакета с резервни части, за да намалят цената. А в същото време в момента ни е нужно да заменим дефектирал агрегат с друг, но го нямаме наличен.
"При избора на самолет се гледат едни показатели, от които нито Борисов, нито Каракачанов, нито Запрянов разбират - това е времето за изпращане, ремонта и връщането му в България на отказали агрегати. Точно какъвто отказал агрегат имаме и сега. За съжаление, не бе избрана офертата, която предлагаше 24 часа за доставка на нови агрегати, за замяна на отказалите. Избран бе F-16, при който тези срокове са... да кажем, много по-дълги" Някой ще попита, а защо не заменим проблемния агрегат с такъв от складовите наличности? Просто е - защото пакетът с резервните части в сделката за първите осем F-16 беше зверски орязан. Защо? Ами защото при бюджет от 1,5 млрд. лева американската оферта беше за около 2,5 млрд. и започна да се реже поголовно, че да се влезе в политическо приемлива цена. И сега ще получим резервен агрегат догодина по това време, разбира се, иронично казано", твърди Димитър Стоянов.
"По-важно е, да си спомним кой договаря орязването на тези пакети. Кой обясняваше, че нищо не се реже и пакетът за F-16 бил от пълен, по-пълен? Това беше един заместник-министър, който сега е министър на отбраната. Ако Борисов иска някой да е отговорен, то да търси отговорност от министъра си. Знаем, че те имат чудесна активна комуникация", обвинява Стоянов по адрес на Запрянов.
Президентският секретар отрича още твърдението на министъра, че и вторият изтребител F-16 лети към България.
"Топката е в полето на МО. Но в това поле, в момента имаме някакъв комуникационен хаос. В понеделник, министърът на отбраната самодоволно обяснява, че вече бил тръгнал за България вторият F-16 и го чакаме да кацне у нас след три дни. Само дето, нищо не е тръгвало и нищо няма да пристигне тази седмица", категоричен е Димитър Стоянов.
Той припомня още, че изтребителят няма да лети за парада на 6 май, както "министър Запрянов се кле многократно"."
Та излиза че не сме купили пакета с резервни части и пакета за бърза доставка...
Което не е неочаквано, поне за мен. Тези дето да определяли кой пакет да купим хал хабер са си нямали, поне тогава, кое как се чупи на този модел и от кое трябва да имаш няколко бройки на рафта в хангара

.