В доста теми съм го писал вече, но няма да се уморя да го повтарям - укриват се доходи и се работи некачественно, защото КЛИЕНТИТЕ го позволяват. Искай договор със срокове, неустойки и гаранции, искай ако не референции, то поне да видиш нещо направено от същият човек и да видим дали няма всичко да е наред. Ама като кажа на клиента, че съм регистриран по ДДС, той веднага писва - "Сакън, не може ли без фактури, че по-евтино да дойде?" Ами не може! Аз искам да съм редовен поне доколкото зависи от мен. Да съм си вързал гащите с две думи. За всеки "пациент" имам 3 цени - бързо, евтино, качественно. Не е възможно да се съберат по никакъв начин. Бързото не е евтино, но и качеството му не е гарантирано. Евтиното си е евтино - когато стане и както стане. Качественото ... е това вече е болна тема. За всяка строително-ремонтна дейност, умните хора са измислили система. Спазвайки въпросната система, получаваме исканото качество. Всеки опит за икономии и побългаряване (пригодяване на материали и инструменти към нетипични за тях свойства и функции) води само до едно - ПРОБЛЕМИ.
"Може ли, примерно, за един ден да се направи преградна стена в готов вид?" Не, не може - най-малкото има технологично време за изчакване между отделните процеси (изграждане, обработка на повърхноста, боядисване). Както клиентите са длъжни да изискват качесто на продукцията, така и майсторите са длъжни да изискват съблюдаване на съответната система на изпълнение. Нещата са взаимно свързани - клиента търси намаляване на цената с цел икономии на средства и съответно се появяват "майстори", които са готови да намалят цените за сметка на данъци, качествени материали и всичко друго, но не и собствена печалба. Това последното е хубаво да го разберат всички - никой не намалява собствената си печалба, дори и от това да страда качеството. Всички цени на стоки и услуги, като цяло вървят само във възходяща посока и това е световен факт.
Когато отида при зъболекарката тя ми взима 50лв. за пломба, при положение, че миналата година ми взе само 30 ... само строителите ли трябва да работят на неактуализирани от 5 години цени?
Взех да изпадам в лирични отклонения - ценообразуването всеки си го прави сам за себе си, идеята е да не се правят компромиси с качеството ... и от двете страни, защото знаете поговорката "не е луд този дето яде зелника, а този дето му го дава."
